Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

  1. #1
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Beste medeliefhebbers,

    Ik probeer al enige tijd uit te vogelen of het mogelijk is om mijn Audi A5 3.0 Sportback(2013) te voorzien van een s5 uitlaat. Naar mijn idee zijn de blokken identiek enkel een klein verschil software matig? (Correct me if I’m wrong)

    Is dit mogelijk volgens jullie? Heeft er iemand toevallig ervaring in? Of is dit toevallig al eens gedeeld op dergelijke forums?

    En als laatst indien dit mogelijk is, is er iemand die toevallig z’n originele uitlaat verkoopt?

    Voor de mensen die willen weten waarom ik niet een geheel nieuw milltek of dergelijk ander systeem eronder zet? Hierbij het antwoord.
    Kosten vind ik onwijs duur hiervan of bijna allemaal overdreven schreeuwerig. Vind het het niet waard om een uitlaat eronder te laten zetten die waar ik vervolgens spijt van heb en mij lijkt een standaard uitlaat van Audi gewoon beter met een goede tuning erop.

    Alvast bedankt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Maar wat is er dan mis met de huidige uitlaat ?


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Niets is mis maar de s5 klinkt iets beter en met een goede tuning is het vermogen naar mijn idee met een s5 uitlaat beter. Niet persee sneller(dat is niet het punt) maar beter. Dit is puur speculatie gebaseerd op ervaring met een s5. Gezien de beide auto’s zelfde aan vermogen kunnen leveren mits natuurlijk alles het zelfde is. Naar mijn idee is een s5 uitlaat en mijn uitlaat het enige verschil.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Ik denk dat je met andere downpipes meer uit kan halen dan een stock S5 uitlaat.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Gisteren had ik nog even in projecten gekeken en kwam een project tegen van @RS5 Sportback - van s5 naar Rs5 Sportback. Dat was een zeer mooi project voor de A5 liefhebbers. Tevens iets wat ik ook graag zou Willen doen naar mij helaas op dit moment te veel geld kost. @Reggy wat voor downpipes zou je een aanraden die zonder storingen of dergelijke geplaatst kunnen worden? Wil het geheel zo min mogelijk belasten met aftermarket onderdelen. Of zo min mogelijk te moeten aanpassen om iets te laten functioneren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Laat je eend goed informeren door de gerenommeerde tuning bedrijven zoals JD engenering, Vag techniek of Hartog tuning, zij kunnen je alles vertellen over deze aanpassing.

    De desbetreffende “R”S5 SB ken ik, is een prachtige Audi geworden en heb hem ook een keer mogen horen irl, daar ligt als ik het goed heb een complete Akrapovic uitlaat onder.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Laat je eend goed informeren door de gerenommeerde tuning bedrijven zoals JD engenering, Vag techniek of Hartog tuning, zij kunnen je alles vertellen over deze aanpassing.

    De desbetreffende “R”S5 SB ken ik, is een prachtige Audi geworden en heb hem ook een keer mogen horen irl, daar ligt als ik het goed heb een complete Akrapovic uitlaat onder.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Ja dat klopt idd had hem gezien. Was een zeer mooi systeem maar zal ook een behoorlijk prijskaartje aan hangen en helaas heb ik daar het geld niet voor. Ik zal eens even contact op nemen met een tuner. Kijken wat die te zeggen hebben. Wordt vervolgt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Met de 3.0 tfsi kan je hele mooie resultaten behalen, we gaan het volgen

    Succes


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Als je de auto ook wilt tunen, dan zou ik ook eerder de downpipes icm katalysatoren vervangen (en verder naar achteren verplaatsen) en daarna kijken of je meer geluid wilt.

    De 3.0 TFSI heeft veel potentie, maar hou er ook rekening mee dat er dingen kapot kunnen gaan door tunen. De standaard katalysatoren schijnen vaak (en snel) kapot te gaan zodra je meer vermogen dan standaard hebt; de uitlaatgastemperatuur ligt bij een getunede 3.0 TFSI boven de 1000 graden Celsius.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  11. #10
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Als je de auto ook wilt tunen, dan zou ik ook eerder de downpipes icm katalysatoren vervangen (en verder naar achteren verplaatsen) en daarna kijken of je meer geluid wilt.

    De 3.0 TFSI heeft veel potentie, maar hou er ook rekening mee dat er dingen kapot kunnen gaan door tunen. De standaard katalysatoren schijnen vaak (en snel) kapot te gaan zodra je meer vermogen dan standaard hebt; de uitlaatgastemperatuur ligt bij een getunede 3.0 TFSI boven de 1000 graden Celsius.
    Duidelijk verhaal bedankt. Vandaar mijn vraag of het wijs is en mogelijk om een uitlaat systeem te plaatsen van een s5. Deze is al standaard geleverd met 333pk waar ik er maar 272 heb. En gezien een s5 uitlaat uiterraard is ontworpen door Audi zelf leek mij dit de beste optie voor zowel de auto als idd een goede tuning. Het vermogen is absoluut niet belangrijk als de auto maar lekker fel reageert. Hij is nu iets te burgerlijk. Maar hoeft zeker niet maximaal getuned te worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Stage 1 inclusief S5 uitlaat, prima optie.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Ik heb ook een 3.0 TFSI. A4 om precies te zijn.
    Geen idee of ons uitlaat traject afwijkt van de S modellen, behalve natuurlijk qua einddemper/eindstukken.
    Als je achterop die demper kijkt, lijkt de 2e uitgang wel voorbereid te zijn, maar niet gebruikt.
    Wellicht is alleen de einddemper anders.

    Bij de gerenommeerde tuners worden bij onze auto's dezelfde cijfers na tuning opgegeven als bij de S4/S5, blijkbaar is de uitlaat geen beperking.

  14. #13
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik heb ook een 3.0 TFSI. A4 om precies te zijn.
    Geen idee of ons uitlaat traject afwijkt van de S modellen, behalve natuurlijk qua einddemper/eindstukken.
    Als je achterop die demper kijkt, lijkt de 2e uitgang wel voorbereid te zijn, maar niet gebruikt.
    Wellicht is alleen de einddemper anders.

    Bij de gerenommeerde tuners worden bij onze auto's dezelfde cijfers na tuning opgegeven als bij de S4/S5, blijkbaar is de uitlaat geen beperking.
    Iets in mij zei mij al dat dit een grote kans was. Maar het behoorlijke geluidsverschil tussen de mijne en een s5 gaf me toch een beetje een twijfel gevoel. Had gehoopt dat hier wel degelijk een verschil in zou zitten. Ik gaat het voor de zekerheid even nachecken persoonlijk of navragen bij een erkende Audi dealer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #14
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aiys1992 Bekijk Berichten
    Iets in mij zei mij al dat dit een grote kans was. Maar het behoorlijke geluidsverschil tussen de mijne en een s5 gaf me toch een beetje een twijfel gevoel. Had gehoopt dat hier wel degelijk een verschil in zou zitten. Ik gaat het voor de zekerheid even nachecken persoonlijk of navragen bij een erkende Audi dealer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laat me even weten wat het antwoord is. Want ik zit met exact hetzelfde verhaal. Al heb ik al wel stage1 uitgevoerd. Ik ben heel erg benieuwd naar het daadwerkelijke verschil tussen die S5 en de 3.0T uitlaat. afgezien van de dubbele eindpijpen dan, want dat is vrij makelijk te maken.

  16. #15

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Kijk ff in Henry ( @airknight) zijn ex A4 topic, hij had 2 pijpen erbij gelast, op de afgedompte stukken.
    Simpele mod en gelijk voller geluid

    https://www.audiforum.nl/forum/model...2x-rechts.html

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #16
    Aiys1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Kijk ff in Henry ( @airknight) zijn ex A4 topic, hij had 2 pijpen erbij gelast, op de afgedompte stukken.
    Simpele mod en gelijk voller geluid

    https://www.audiforum.nl/forum/model...2x-rechts.html

    Peeet
    Hier gaat ik eens zeker even achteraan. Ziet er goed uit bedankt voor de tip!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Hi,

    Beetje late reactie. Heb toevallig vorig jaar hetzelfde gedaan met onze A5 3.0 TFSI cabrio. Wereld van verschil!! Geluid met opname laten horen lukt niet echt, maar weet niet waar je woont? Doe anders maar keer een PM.

    4831305D-48F2-47CD-AA5A-D4E5AA3FFA46.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door airknight; 16-04-20 om 12:58.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  19. #18

    Standaard Re: 3.0 TFSI Sportback voorzien van een S5 uitlaat?

    Even snel een foto van de onderkant geschoten. Voor de eindtips gebruik gemaakt van deze set:
    https://www.quality-tuning.eu/nl/aud...tukken-s-stijl

    Komt het meest overeen met de originele eindstukken qua vorm en maat. Bocht eraf snijden en beide delen aan de bestaande uitgangen lassen.
    Je kan hem ook uiteraard zo aan de ene uitgang lassen, dan bereik je optisch hetzelfde, maar je schiet er qua geluid dan nog niks mee op.
    78B54789-0903-48A7-9829-9BAC98440780.jpg
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •