Even rijdend uitlezen.
hallo ik heb een probleem met mijn a5 2.0tfsi 2009. bij 3000 toeren heeft deze een dip. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? luchtmassa meter is getest en dit was het niet.B230A7F7-1D6C-403E-9996-15114DC5534C.jpg
geen resultaat helaas geen storingen te zien. daarna dit gezien op de testbankIMG_4728.jpg
beetje heel erg hoog.
ik zit zelf te denken aan een defecte n75 of wastegate die niet werkt?
Teveel koppel betekent inderdaad vaak dat de klep niet meer lekker werkt. Teveel aan druk, waardoor het koppel te hoog wordt. Motor gaat pingelen en klop sensor grijpt in (de dip).
Maar misschien heb ik het helemaal mis en kan een @pedro sr. hier wat over zeggen?
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Is de motor gechipped ? Lijkt van niet met 3 runs rond de 180 pk. Tenzij er een chip in zit en er normaliter meer vermogen aanwezig is.
Ik snap niet dat er een probleem wordt gedetecteerd en dat je dan door gaat met stage 1. Ik zou meteen stoppen en met de grafiek naar een specialist gaan.
Ik had het over de wastegate. Is volgens mij hetzelfde als de n75.
En perslucht test vertelt jou dat de klep werkt? Hoeveel druk heb je erop gezet?
Misschien gaat de klep wel veel zwaarder voor je turbo en duurt het langer voordat hij open gaat....
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk