Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Parkeerrem sensor storing

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    42
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard Parkeerrem sensor storing

    Dag allemaal, ik heb op mijn audi A5 sportback, 1.8 tfsi, 2012 storing met "parkeerremsensor" die plotseling op een willekeurige momenten zich voor doet. Vanuit boek van de auto zekering nr 8 Elektronische parkeerrem zie je dat zekering doorklapt. Het gaat om een 5 ampère zekering die doorkalpt. Als de auto in bedrijf stand is, met de storing op dashboard kan je nog rijden, echter op het moment dat je uitzet wil de auto niet starten tot dat je de zekering nr. 8 die doorgeklapt is gaat vervangen. Als je mazzel heb tijdens het vervangen van de zekering nr.8 dan kan je de auto weer starten. Maar als je pech heb en je vervangt de zekering dan klapt achter elkaar de zekering nr.8 steeds door. Wat me opgevallen is als je 1 uur of meer dan een uur stil staat ( waarschijnlijk koelt iets af) en daarna de zekering nr.8 vervangt dan klapt de zekering niet, en je kan de auto weer starten. Je mag 5 of 7,5 ampère volgens de boek gebruiken. Om te checken heb ik zelfs 20 ampère gebruikt maar ook die klapte door. Je moet dus echt wachten wil je de auto met een nieuwe zekering om gestart te krijgen. Het is duidelijk dat er een kortsluiting is ergens maar dan op een willekeurige momenten. Het lijkt er op dat dit fenomeen op warme dagen zich voor doet. Na een gekalpte zekering, werkt mijn elektricheparkeerrem mechanisch gezien. Je zou dan meer aan een elektronisch probleem moeten denken. Dealer zei dat hij een probleem diagnose kan geven wat de probleem eventueel kan zijn maar is na 3 uur niet uitgekomen met alle kosten die dan toch bij komen. Ik hoop dat ik hier een uitweg kan vinden. Wat ik ga doen is. Je heb een achter links en rechts een regelkastje. Op het moment dat de storing zich voor doet regelkastje links afkopelen en testen of nieuwe zekering nr8 doorklapt en op die manier proberen de probleem te tackelen. Wat ik ook vermoed is dat de schakelaar van mijn handrem te vervangen mocht er in die mmi console vocht is gekomen door morsen van cola of iets anders. Ik begin een beetje wanhopig te worden van dit probleem. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.avast bedankt allemaal.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerrem sensor storing

    Wil het best proberen....
    Triest dat de Audi dealer na drie uur zoeken geen resultaat heeft geboekt.

    Op basis van je verhaal denk ik dat het om zekering "SC8" (5Amp) gaat, in zekeringhouder ST1.
    Bijgaand wat plaatjes zodat je dit kunt checken.

    Als dat klopt, dan zal de sluiting waarschijnlijk zitten in de dunne zwarte draad die loopt vanaf de zekering (SC8) naar het stuurapparaat voor de parkeerrem J540, in de kofferbak rechts. Zie plaatje waar deze precies zit, het gaat om de onderste unit, Nr.7. De zwarte draad zit op pin 22 van de 30-polige stekker.

    Je zou deze draad misschien aan beide einden kunnen afkoppelen en isoleren, en een (test)draad daarvoor in de plaats kunnen trekken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Parkeerrem sensor storing

    Het regelapparaat van je handrem zit rechts achter in de kofferbak bij de zekering kast (bijrijderskant) het kastje zit ongeveer vlak op de bodem, nu willen bij de A4 en de A5 daar nog wel eens lekkages optreden met als gevolg oxidatie. Ik zou daar even gaan zoeken, dat kastje checken en de kabelboom op groene uitslag. Je hebt geen (matig geïnstalleerde of sluiting makende trekhaak waarbij er misschien storing wordt veroorzaakt daar rechtsachter), heb ik al een keer meegemaakt dat een achteraf ingebouwde trekhaak vreemde storingen gaf na het afkoppelen van die elektroset was het probleem toen opgelost. Dat zijn de zoekrichtingen die ik zou beginnen en misschien een (tijdelijk) andere handremknop proberen (die klik je er zo uit als je het mmi paneel los hebt).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •