Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Android head unit geeft Audi-menu niet weer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Android head unit geeft Audi-menu niet weer

    Hi Allen,

    Ik heb een android scherm laten plaatsen in mijn audi a5. Alles werkt naar behoren behalve de weergave van het originele audi menu. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Het gaat om deze unit:
    https://caraudioexpert.nl/navigatie-...dab-1025-inch/

    Enige hulp zou geweldig zijn.

    Mvg,
    Jeroen

  2. #2

    Standaard Re: Android head unit geeft Audi-menu niet weer

    Hi Jeroen,

    Is inmiddels jou vraag opgelost ?
    Wat is jou ervaring met het scherm zo geplaatst voor het orgineel ?
    Is het niet storend of diefstal gevoelig.
    Hebt je het zelf geinstaleerd ?
    Werkt het net als een android toestel ?
    Zou het fijn vinden als je ervaring wil delen over dit toestel.

    Mvg,

    Bruce

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Android head unit geeft Audi-menu niet weer

    @jeronezone erbij zetten dan heb je meer kans bruce67
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Android head unit geeft Audi-menu niet weer

    @bruce67

    Hi Sorry voor de late reactie. Zie inderdaad nu pas je bericht door de benoeming.

    Is inmiddels jou vraag opgelost ?
    Nee helaas kreeg ik het originele startscherm niet aan de praat. Ik zou nog langs gaan bij de officiele inbouwer maar dat is er niet. van gekomen. Ik mis eerlijk gezegd ook niet het originele startscherm. Via het android interface kan ik al bij alle benodigde informatie.

    Wat is jou ervaring met het scherm zo geplaatst voor het orgineel ?
    Nee je krijgt het scherm en een dashboard stuk dat ipv het originele stuk geplaatst kan worden. Het paste bij mij niet helemaal lekker dus mijn vaste mannetje bij de garage heeft het wat aangepast met tussenstukjes bij de schroeven geloof ik. Zit nu als gegoten.

    Is het niet storend of diefstal gevoelig.
    Nee absoluut niet. Het is ideaal voor de kids achterin om filmpjes te kijken en als ik het licht van het scherm vervelend vind zet ik of het scherm op zwart met 1 druk op de knop of ik zet de helderheid lager. Wat betreft diefstal gevoelig... tja als ze willen inbreken dan kan dat natuurlijk altijd maar je krijgt het scherm er niet zo 123 af. Dan trek je het kapot denk ik. Tevens hebben de meeste moderne autos die schermen dus heel speciaal is het niet. Kortom het loont niet om het scherm eruit te slopen.

    Hebt je het zelf geinstaleerd ?
    Nee ik heb het bij mijn vaste garage laten doen (Inteha Hoofddorp) Top mensen daar. Maar zij zijn geen officieel inbouw station ofzo.

    Werkt het net als een android toestel ?
    Ja min of meer. Ik gebruik het dus vooral om films van een SSD af te spelen die in mijn glovebox ligt en om spotify te luisteren. Plus wat ik wel mooi vind is dat je het geluid zowel uit het schermspeakertje kunt laten komen als tegelijkertijd met het geluid uit de auto speakers... geeft een soort ruimtelijk effect. Je kunt er inderdaad apps op installeren zoals op je telefoon.

    Ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen informeren... Het was dus even een dingetje het mooi te krijgen in de auto (maar ik ben nogal pietje precies met kiertjes en alles) maar als het eenmaal zit dan werkt het prima. En wat betreft het startscherm van audi... dit is vast ook wel te fixen door een officiele inbouwer maar dat doe ik misschien nog wel eens in de toekomst.

    Mvg, J

    Mvg, Jer

  5. #5

    Standaard Re: Android head unit geeft Audi-menu niet weer

    @jeronezone

    Bedankt voor je antwoorden Jeroen.
    Zit er toch aan te denken om het scherm op de orginele plek te vervangen.
    Zal wat kleiner in inch zijn vermoedt ik.
    Maar hoe jij het gedaan hebt, is ook wel weer fijner wat betreft weergave beeld.

    Mvg,

    Stanley.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •