Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Installatie Carplay

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Installatie Carplay

    Hallo Audi-fielen....

    Ik ben trotse eigenaar van een Audi A5 Sportback uit 2012.
    Het ligt in de bedoeling om een (apple) Carplay systeem geinstalleerd te krijgen.

    Ik heb al het e.e.a. gelezen hierover maar begrijp er nog niet veel van.
    Mijn A5 heeft een audio ingang in de midden console en (daardoor?) geen AMI beschikbaar (wat dat ook betekent.....), Kan dat kloppen?
    Schijnt dat dit geinstalleerd kan worden via een zgn. retrofit o.i.d. Klopt dat?
    MMI = A5_mmi.jpg

    Ik ben a-technische en zoek iemand die mij kan en wil helpen om mijn A5 Apple-Carplay geschikt te maken.
    Wat heb ik nodig en wie kan/wil mij helpen dit te realiseren?

    Alvast bedankt voor de hulp

    Groeten Jelle
    Laatst gewijzigd door JBRA512; 06-08-20 om 22:08.

  2. #2

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Hi Jelle,

    Voor zover ik begrepen heb (rij zelf (nu nog) een A4 uit 2012); CarPlay installeren in jouw auto betekent sowieso dat je kabels anders moet aansluiten en een module moet toevoegen. Met andere woorden - je zult je console moeten demonteren en weer terugplaatsen. Mijn tip/advies zou zijn - koop een bluetooth dongle die je, mits je die aansluiting hebt, kan aansluiten. Kan even niet op de naam van die poort komen, maar het zit aan de rechterkant in je dashboard kastje. Sowieso zijn er ook bluetooth naar AUX modules te koop voor een minimale prijs. Koop ook een minimale carmount en plaats je telefoon onder het scherm, dus voor je rooster.

    Weet niet waar je woont, maar mijn A4 gaat er over een paar weken uit. Je kan de dongle komen testen als je wilt (regio Nijmegen).

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Dankje SamQ. Begrijp alleen niet precies wat je bedoelt. Heb je iets van een type/merk van die van jou. Of maak een foto / link waarop te zien is hoe dit werkt
    Yhx

  4. #4

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Dankje SamQ

    Wat je laat zien werkt bij mij, omdat ik m'n Iphone via een lightning/audio verloopkabeltje aansluit op de AUX ingang.
    Vervolgens kan ik spotify e.d. afspelen.
    Mijn wens is echter dat ik (liefst VIA/OP het originele Audi scherm), spotify muziek, whatsapp, Google Maps Navigatie, etc kan gebruiken.
    bediening via touch screen of Audi knoppen.
    Weet je daar iets voor?
    Dankje voor je tijd en moeite!

    - Overigens heb ik geen AMI ingang (zo heet dat toch) zoals jij in m'n dashbordkastje en dat komt meen ik omdat ik een AUX ingang in de middenconsole heb
    Laatst gewijzigd door JBRA512; 07-08-20 om 12:44.


  6. #6

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Graag gedaan. Ik meen dat je voor jouw wens richting de Ali Express modules moet gaan. Ik meen ook dat je voor de Carplay modules (dus behoud van jouw MMI plus additionele module inprikken) die AMI poort zou moeten hebben om geluid te horen. Blijft over het scherm te vervangen voor een Android scherm. Ik heb dat ooit gedaan in mijn Volkswagen Transporter. Mijn bescheiden mening; ik denk dat het jouw Audi niet mooier gaat maken.

    Update - even snel gegoogled... er zijn redelijk wat partijen die jouw radio en scherm kunnen vervangen voor zo'n Android systeem. Wellicht één van hen eens bellen. Ik heb er ooit zelf eentje ingebouwd in een VW Transporter. Functionaliteit was meer dan prima. Ik vond het scherm, in zonlicht, een stuk minder te lezen dan het standaard scherm. Ik zou dat dus zeker bekijken voordat je besluit.
    Laatst gewijzigd door SamQ; 07-08-20 om 14:44. Reden: toevoeging

  7. #7
    ronc001's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Hoi, ik heb carplay geïnstalleerd in mijn A5 cabrio. Doet het fantastisch. Het systeem komt uit de uk. Je kunt m draadloos en bekabeld gebruiken.

    Zit een helpdesk achter om je helpen bij installatie. Inbouwen duurt ong. 2 uurtjes. Het is plug en play. Alle kabels zitten erbij. Je hoeft niets te programmeren via obd.

    Het systeem lijkt erg op het systeem aliexpres, maar daar ‘durfde’ ik hem niet te kopen.

    https://unique-ad.co.uk/product/audi-a4-carplay-box/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronc001 Bekijk Berichten
    Hoi, ik heb carplay geïnstalleerd in mijn A5 cabrio. Doet het fantastisch. Het systeem komt uit de uk. Je kunt m draadloos en bekabeld gebruiken.

    Zit een helpdesk achter om je helpen bij installatie. Inbouwen duurt ong. 2 uurtjes. Het is plug en play. Alle kabels zitten erbij. Je hoeft niets te programmeren via obd.

    Het systeem lijkt erg op het systeem aliexpres, maar daar ‘durfde’ ik hem niet te kopen.

    https://unique-ad.co.uk/product/audi-a4-carplay-box/
    Ik heb bij die jongens de versie voor de A1 gekocht. Daarvoor was het meer werk omdat ik mijn non touchscreen wilde ombouwen naar touch.
    Ik was een proefpersoon voor ze en ze hebben mij meer dan prima geholpen. Gisteren kwam de touch overlay binnen en gisteren dus m'n dashboard uit elkaar gehaald om het scherm te demonteren.
    Daar was het wel iets te warm voor, maar resultaat is ernaar.
    Unique Auto Development is een van de twee aanbieders in de UK die dit systeem levert voor de A1. De China module uit Duitsland ondersteunt mijn MMI niet.
    Niet goedkoop maar wel goed. Ben benieuwd hoe ze met updates omgaan

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBRA512 Bekijk Berichten
    Dankje SamQ

    Wat je laat zien werkt bij mij, omdat ik m'n Iphone via een lightning/audio verloopkabeltje aansluit op de AUX ingang.
    Vervolgens kan ik spotify e.d. afspelen.
    Mijn wens is echter dat ik (liefst VIA/OP het originele Audi scherm), spotify muziek, whatsapp, Google Maps Navigatie, etc kan gebruiken.
    bediening via touch screen of Audi knoppen.
    Weet je daar iets voor?
    Dankje voor je tijd en moeite!

    - Overigens heb ik geen AMI ingang (zo heet dat toch) zoals jij in m'n dashbordkastje en dat komt meen ik omdat ik een AUX ingang in de middenconsole heb
    Heb afgelopen weekend mijn carplay module geinstalleerd,rij zelf met een A5 van 2016 met 3g high en een aux aansluiting.
    Mijn MMI scherm is 7" dus blijkbaar hangt je module ook daarvan af.
    Laatst gewijzigd door tom; 09-08-20 om 12:38. Reden: Verkopen tegen betaling in Marktplaats aangeboden

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Dank allemaal voor reactie/meedenken.
    Ik neig naar een AliXpress oplossing, omdat de financiele middelen beperkt zijn op dit moment. of nog even wachten dus. In laten bouwen door een professional is de beste optie denk ik maar maakt het allemaal te duur. Heb Caraudioexpert in Spijkenisse benaderd maar die reageren niet.... (en is me eigenlijk iets te ver weg) Kennen jullie mogelijk andere bedrijven (omg. Arnhem) die iets dergeliks leveren voor ca. 350/400 euro, incl inbouw?
    Nogmaals dank voor alle hulp zover!
    Laatst gewijzigd door JBRA512; 11-08-20 om 12:52.

  12. #11
    ronc001's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBRA512 Bekijk Berichten
    Dank allemaal voor reactie/meedenken.
    Ik neig naar een AliXpress oplossing, omdat de financiele middelen beperkt zijn op dit moment. of nog even wachten dus. In laten bouwen door een professional is de beste optie denk ik maar maakt het allemaal te duur. Heb Caraudioexpert in Spijkenisse benaderd maar die reageren niet.... (en is me eigenlijk iets te ver weg) Kennen jullie mogelijk andere bedrijven (omg. Arnhem) die iets dergeliks leveren voor ca. 350/400 euro, incl inbouw?
    Nogmaals dank voor alle hulp zover!
    Ik ben bij Leon van Audiwereld - https://www.audiwereld.nl/adresgegevens - voor iets anders geweest. Hij zit in utrecht. Heeft de aliexpress versie al eerder ingebouwd heb ik begrepen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBRA512 Bekijk Berichten
    Dank allemaal voor reactie/meedenken.
    Ik neig naar een AliXpress oplossing, omdat de financiele middelen beperkt zijn op dit moment. of nog even wachten dus. In laten bouwen door een professional is de beste optie denk ik maar maakt het allemaal te duur. Heb Caraudioexpert in Spijkenisse benaderd maar die reageren niet.... (en is me eigenlijk iets te ver weg) Kennen jullie mogelijk andere bedrijven (omg. Arnhem) die iets dergeliks leveren voor ca. 350/400 euro, incl inbouw?
    Nogmaals dank voor alle hulp zover!
    Prima oplossing, werkt uitstekend voor weinig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Hoi Roy,
    Welk merk heb je van AliExpress?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBRA512 Bekijk Berichten
    Hoi Roy,
    Welk merk heb je van AliExpress?
    Stuur me even een pm dmv Facebook
    Kijk onder men naam voor men profiel.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Installatie Carplay

    Dankr
    Laatst gewijzigd door JBRA512; 20-08-20 om 20:58.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •