Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Cruise control werkt niet na de start

  1. #1

    Standaard Cruise control werkt niet na de start

    Goedemiddag,

    Heb een audi a5 staan waarvan de cruisecontrol niet goed werkt. Dit is altijd direct na een motorstart. Of hij werkt de hele tijd of hij werkt na het starten meteen niet. Storing schakelaar onaanemelijk signaal p 0568. Schakelaar al vervangen stuurkolomregelapparaat al vervangen remlicht schakelaar vervangen trekhaak afgekoppeld etc. Iemand nog een idee? Blijft haast alleen een motorregelapparaat over maar die is haast niet uit te sluiten.
    Laatst gewijzigd door selwynwolff; 19-08-20 om 11:50.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Cruise control werkt niet na de start

    Ik ervaarde ook dat mijn A5 zijn cruise-control het niet altijd deed. Soms moest ik even de auto uitzetten en weer aan en dan deed hij het weer. Uiteindelijk de auto uit laten lezen er moest iets met de nokkenassen versteld worden (exacte melding weet ik niet meer uit mijn hoofd maar wat ik bedoel is: laat hem even uitlezen ). Toen dat verholpen is, heb ik geen CC problemen meer gehad.

    /EDIT

    Volgens mij was het deze foutmelding. De autoverkoper/garage heeft hem toen naar zijn mannetje gebracht, iets met magneten gedaan? en sindsdien heb ik eigenlijk geen problemen meer. Kosten waren 250eu ipv de grote aanpak van heel veel meer euro's.

    Fout codes:
    P000A00 - "A" Camshaft Position Slow Response (Bank 1)
    Intermittent
    Date: 2019-11-30 22:46:07
    Mileage: 166602 km
    Priority: 2
    Malfunction frequency counter: 1
    Unlearning counter: 255
    Engine speed: 982.50 1/min
    Normed load value: 6.3 %
    Vehicle speed: 41 km/h
    Coolant temperature: 58 °C
    Intake air temperature: 16 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 14.511 V
    Dynamic environmental data: 20961F110E0216B7105716B9078011ED1710FA4A16BA0B5516 BC02
    Laatst gewijzigd door MrFreeze; 21-08-20 om 08:37.

  3. #3

    Standaard Re: Cruise control werkt niet na de start

    Kan me voorstellen dat de cruisecontrol niet goed werkt op moment van motor storing. Echter heeft deze auto geen storing verder. Toch bedankt voor uw reactie

  4. #4

    Standaard Re: Cruise control werkt niet na de start

    Hi Selwyn,

    Heb het op onze A5 ook af en toe, maar zonder foutmelding. Bij ons is het er ws aan te wijten dat we er soms zo weinig mee rijden dat de accuspanning laag is en het systeem onder andere de CC niet inschakelt bij de start. Na een herstart altijd weer opgelost. Bij voldoende rijden komt het nooit voor.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •