Oke, gateway module en violet/blauwe draad gespot op video https://www.youtube.com/watch?v=kA2DfS4y7Vk op moment 1:57.
Hallo,
Vanwege onderstaande foutcode ben ik opzoek naar de aansluiting op J533 van het violet/blauwe kabeltje van J367. Wil doormeten of er een kabelbreuk is.
Dit is de LIN-bus verbinding tussen module J367 en J533.
Dit heeft als gevolg dat Start/Stop niet meer werkt doordat de accu capaciteit niet berekend kan worden.
Ook is het niet meer mogelijk om de accu toestand vwb capaciteit e.d. uit te lezen.
Op connector J367 (negatieve accupool, rode draad) meet ik correct de accuspanning (terminal 30).
Vragen:
1) Waar bevindt zich module J533?
2) Op welke pin op J533 komt de LIN-bus (violet/blauw draad) vanaf J367 uit?
Code:-------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 8T0-907-468.clb Control Module Part Number: 8R0 907 468 C HW: 8R0 907 468 C Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H10 0025 Software Coding: 00CF07FF00 Work Shop Code: WSC 06325 000 00000 VCID: 3F8DF6FBAE7DB57E32-806A 2 Faults Found: 00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 254 Reset counter: 251 Mileage: 179687 km Time Indication: 0 Date: 2018.03.07 Time: 10:30:12 Freeze Frame: Bin. Bits: 10111 Voltage: 13.40 V Count: 6 Bin. Bits: 10000 03705 - Voltage Regulator 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 254 Reset counter: 251 Mileage: 179687 km Time Indication: 0 Date: 2018.03.07 Time: 10:30:12 Freeze Frame: Bin. Bits: 10111 Voltage: 13.40 V Count: 6 Bin. Bits: 10000 -------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------
Audi-A5-8T-J553-J367-LIN.jpg
Heeft iemand een schema en/of informatie om me verder te helpen?
Uiteraard verneem ik graag je advies indien je dit eerder bij de hand hebt gehad!
Bijvoorbaat dank,
Ferry
Oke, gateway module en violet/blauwe draad gespot op video https://www.youtube.com/watch?v=kA2DfS4y7Vk op moment 1:57.
violet/blauw draad vertrekt aan J367 pin 2 -> Spanningsregelaar C1 pin A1 en verder naar J533 pin 2 over een koppelingsstation in A stijl bestuurderszijde T17E/15 (rode stekker)
J533 vind u terug in het dashboard; handschoenenkastje moet daarvoor gedemonteerd worden
Zie nodige schema's in bijlage
Dank je fdouc voor je reactie!
Ondertussen heb ik J533 gevonden en pin-2 is idd violet/blauw.
J533-gateway.jpg J533-PIN2.png
Meting vanaf J367-pin2 naar j533-pin2 laat een onderbroken verbinding zien. Dit naar mijn mening, bij geen storing, een gesloten verbinding moeten zijn.
Morgen de verbindingen tussen koppelstation T17e/15 en J367/2 en J533/2 eens nalopen.
Had vanmiddag de bestuurderskant al open gehad. Vraag me af of T17e/15 de rode stekker links onderin is.
bestuurderszijde-koppelingen.png
Normaals dank voor de uitgebreide info!!!
PS. in Word document snap ik de logica van de vermeldingen 38 (pagina2), 3, 353 (pagina4) en 40 (pagina 27) niet. Lijken op verwijzingen maar waar naartoe, pagina?
Je bedoeld het PDF document. De cijfers in de rechthoeken verwijzen naar de horizontale lijn waar deze zelfde cijfers opnieuw voorkomen
T17E is de stekker/contrastekker (rood op positie 2 , zie word document) 15 is contact of pin positie
De laatste foto die je doorstuurt is niet het koppelstation maar BCM1 (regelapparaat elektrische kast)
Hallo,
Fdouc het betrof inderdaad de nummers in the rechthoekjes. Dat is me nu ook duidelijk.
Verbinding tussen J553-pin2 en T17E/15 is in orde. Tevens de verbinding tussen T17E/15 en C1/A1.
A5-koppelstation.png A5-koppelstation-17e.png A5-regulator.png
Echter is de verbinding tussen T17E/15 en J367/2 is onderbroken.
De draad loop via de vloer aan bestuurderszijde naar achtern. Daar verlies ik de kabel uit het oog doordat hij opgaat in de dikke zwarte kabelboom.
Bij het reserverwiel duikt hij ook weg.
A5-T17E:15-kabelboom.png A5-kabelboom-bestuurder.png A5-J367-kabelboom.png
3) Waar bevindt zicht de kabellast B698?
4) Hoe loopt deze kabel?
5) Zit er nog iets tussen T17E/15 en J367/2?
Volgens de schema's niet, dus zou ik een nieuw kabeltje kunnen trekken.
Geloof dat ik er nu bijna ben, maar wacht nog even op een bevestiging voordat ik een tijdelijke verbinding leg om te testen.
Gr,
Ferry
Kijk ook even of je verbinding hebt tussen de spanningsstabilisator J532 pin T12aa/11 (bevind zicht links van de batterij) naar T17E/15 en naar J367/1.
tussen T17E/15 en J367/1 is er enkel nog een kabellas (B698 kabellas 3 (LIN-bus) in hoofdkabelstreng). dit is de plaats waar de kabeltjes aan elkaar gesoldeerd worden met nog een extra stukje kabel voor wagens met meerdere opties. Dit ga je echter niet vinden omdat ze mee in de hoofdkabelstreng verweven worden. Ik stel voor om eerst een tijdelijke kabel te voorzien tussen T17E/15 en J367/1 en dan auto uitlezen of foutcodes verdwijnen. Daarna kan je nog zien hoe je het definitief oplost.
Traject van deze kabel weet ik enkel voor een A4 B8 (waarschijnlijk identiek als A5) vanaf batterij langs vloer kofferruimte naar pasagierskant over wielkast rechtsachter voor de achterbank in een kabelgoot terug naar links en daarna naar voor richting T17E.
Succes geboekt dmv provisorische verbinding tussen T17E/15 en J367/2.
Kan met VCSS de Battery Module weer uitlezen. Ook direct duidelijk dat ik even moet gaan rijden om de accu op te laden ;-)
Hoogstwaarschijnlijk is de las B698 in de kabelboom niet goed uitgevoerd grrrr
A5-19CAN-mod6.png A5-accu-lading.JPG
Morgen een degelijke nieuwe bedrading aanleggen van voor naar achter. Puzzelen hoe dit zo onzichtbaar mogelijk te doen.
Alles weer netjes dicht maken en #klaar !
A5-bestuurderszijde.jpg A5-passagierszijde.jpg
Mag ik je heel hartelijk danken FDOUC?
Jouw hulp heeft het herstellen mogelijk gemaakt!
Mvg,
Ferry
Hi.
sorry for my English. It is talked more than once here (about 00458 and 03705). I found where the mistake was! There is a clutch in the wiring harness in the right rear corner of the vehicle where oxidation acts!!!
https://www.a5oc.com/threads/vcds-61...7/#post-739313