Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Beste heren, goedemorgen,

    Ik heb een A5 SB uit bouwjaar maart 2014 (geleverd mei 2014). Motorcode 8TA, 1.8 125kW

    Ik wil graag een trekhaak monteren, in het verleden ook altijd gedaan bij mijn auto’s. Dus het monteren is geen kwestie. Ik loop alleen aan tegen de vraag welke kabelset in verband met al dan niet aanwezige trekhaakvoorbereiding? Ik heb uiteraard het forum al dagen doorgelezen, maar toch nog niet helemaal het juiste antwoord gevonden.

    Ik heb de dealer gevraagd een offerte voor trekhaakmontage. Dat komt op EUR 950,--. Dat vind ik iets te gortig en EUR 500,-- verdienen met een zaterdagje sleutelen is altijd erg leuk. Ik heb de dealer ook gevraagd of deze auto trekhaak voorbereid is, en het antwoord is ja. Het is ook een Nederlandse auto, dus naar ik begrijp zijn deze allemaal al voorbereid. Evenwel zie ik nergens in mijn codelijst in het boekje de codes 1D0 of 1D8.

    Kortom, vervolgens zoeken naar een rode vierkante 12-polige stekker. Niet aanwezig dus. Niets wat er op lijkt. Zie foto’s. Wel heeft de auto dubbele fans en is een uitsparing gemaakt in de bumper. Maar qua voorbereiding lijkt het erop dat er geen bekabeling is voorzien. Of is die stekker echt helemaal verstopt?

    Nou lees op een enkele plaats dat kennelijk vanaf bouwjaar 2014 trekhaakvoorbereiding niet meer bestaat uit de rode stekker en dat je eigenlijk een kabelset nodig hebt als ware het zonder voorbereiding. Dat klinkt zeer tegenstrijdig en waarom betaal je dan voor trekhaak voorbereiding?

    Foto's
    foto1.jpgfoto2.jpgfoto3.jpg

    Enfin, toch even de vraag zekerheidshalve stellen. Ik heb de keuze uit de volgende kabelsets van Ecs:

    AU-042-D1, is volgens mij voor de rode stekker.
    https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/ecs-au042d1-kabelset-trekhaak.htm?typeCode=46535

    AU-054-D1, is zonder voorbereiding.
    https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/ecs-au054d1-kabelset-trekhaak.htm?typeCode=46535

    Dan vind ik ook nog een uitbreidingsset AU042ZZ.
    https://ecs-trekhaakbekabeling.nl/ac...reiding.-nl-2/

    Graag toch jullie advies of eigen ervaringen, want ik zou het jammer vinden om de verkeerde te kopen.

    Alvast hartelijk dank.

    Groet,
    Richard

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.290
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Weet niet zeker maar zit deze niet aan de bestuurders kant deze aansluiting.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Foto's zijn genomen aan de rechterzijde in de kofferbak achter paneel met netje.

  4. #4
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    zit vaak achter de bekleding of foam verstopt moest ook een keer aardig zoeken

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #5
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Meestal ligt de voorbereiding er wel, al moet je wel wat stekkers aanpassen door de pinnen in de stekkers eruit te halen en ergens anders weer erin steken. En weer opnieuw coderen natuurlijk.

    Jos.


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.086
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Àls de rode stekker er is, is het een aftakking van deze kabel, en zit deze klemgedrukt tussen wielkast en kofferbakbekleding. Zit een stukje schuim omheen.

  7. #7

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Vanaf de facelift hebben ze geen voorbereiding meer (dus geen rode stekker) je hebt de originele kabelset met nummer Audi Onderdeelnummer 8T0055204B nodig daar zit de ontbrekende rode stekker ook bij. De Westfalia afneembare trekhaak die ook af fabriek werd geleverd onder de auto heeft het nummer 305445600001 (die past in ieder geval onder de A5 cabrio maar volgens mij onder alle uitvoeringen (zelf even checken) en dan heb je nog de volgende houder nodig voor je afneembare trekhaak kop (komt naast je reservewiel onder de mat) Audi onderdeelnummer 8T0011213B

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaakvoorbereiding, rode stekker en welke kabelset?

    Dank voor de reacties zover. Ondanks dat kennelijk na de facelift de bekabeling voorbereiding niet meer geleverd, zal ik toch wel nog goed kijken achter de bekleding voor de rode stekker. Iemand nog plaatje met alle bevestigingspunten van het achterpaneel?

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Vanaf de facelift hebben ze geen voorbereiding meer (dus geen rode stekker) je hebt de originele kabelset met nummer Audi Onderdeelnummer 8T0055204B nodig daar zit de ontbrekende rode stekker ook bij. De Westfalia afneembare trekhaak die ook af fabriek werd geleverd onder de auto heeft het nummer 305445600001 (die past in ieder geval onder de A5 cabrio maar volgens mij onder alle uitvoeringen (zelf even checken) en dan heb je nog de volgende houder nodig voor je afneembare trekhaak kop (komt naast je reservewiel onder de mat) Audi onderdeelnummer 8T0011213B
    Heb facelift model (2012) en bij mij zit de voorbereiding (rode stekker) er in.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichA5 Bekijk Berichten
    Dank voor de reacties zover. Ondanks dat kennelijk na de facelift de bekabeling voorbereiding niet meer geleverd, zal ik toch wel nog goed kijken achter de bekleding voor de rode stekker. Iemand nog plaatje met alle bevestigingspunten van het achterpaneel?
    Had je hem destijds nog gevonden?
    Laatst gewijzigd door tom; 17-06-21 om 21:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •