Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Automatisch dimmende binnenspiegel voorbereiding

  1. #1

    Standaard Automatisch dimmende binnenspiegel voorbereiding

    Goedenavond allen,

    Ik heb een facelift coupé uit 2012 S-line, zeer compleet, MMI, regen/licht sensor maar geen automatisch dimmende binnenspiegel...
    Bij aanschaf niet eens in de gaten gehad en bij de eerste rit in het donker was ik dan ook stomverbaasd.

    Als je het eenmaal gewend bent uit voorgaande auto's, zelfs mijn oude golf 5 had er één, is het toch wel jammer.
    Nu is er vorige week plots een pitje/sterretje onderaan de ruit, nog onder de ruitenwisser doorgescheurd en moet er een nieuwe ruit in.

    Misschien maakt het wel niets uit, maar ik dacht misschien een goed moment om gelijk een automatisch dimmende binnenspiegel te laten monteren?
    Alleen in hoeverre ligt er voorbereiding voor boven de hemelbekleding?
    Er moet enige vorm van voeding zijn voor de automatisch dimmende spiegel dacht ik?
    Voor zover ik kon nagaan, moet ik de volgende spiegel hebben met onderdeel nr. 8T0857511AB

    Hoop dat iemand dit misschien kan bevestigen voordat ik er één bestel via Onderdelenlijn.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    markman006's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    38
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel voorbereiding

    Vorige week zelfde situatie gehad met mijn A4 B6 uit 2002.

    Bij het maken van de afspraak voor ruitvervanging aangegeven dat ik mijn “standaard” spiegel wil vervangen door auto dimbare, de steunplaat op de ruit zit namelijk al op de ruit gemonteerd en deze is anders als die van de “standaard” spiegel en deze ruit heeft een zwart stuk waar de kabeldoorvoer richting hemel bekleding komt.

    Nieuwe ruit is netjes met correcte steunplaat, wel nog even de electrische aansluitingen zelf regelen richting binnenverlichting en diverse signalen zoals deur en achteruit rij aansluitingen.

    Succes!

  3. #3

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel voorbereiding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyST Bekijk Berichten
    Goedenavond allen,

    Ik heb een facelift coupé uit 2012 S-line, zeer compleet, MMI, regen/licht sensor maar geen automatisch dimmende binnenspiegel...
    Bij aanschaf niet eens in de gaten gehad en bij de eerste rit in het donker was ik dan ook stomverbaasd.

    Als je het eenmaal gewend bent uit voorgaande auto's, zelfs mijn oude golf 5 had er één, is het toch wel jammer.
    Nu is er vorige week plots een pitje/sterretje onderaan de ruit, nog onder de ruitenwisser doorgescheurd en moet er een nieuwe ruit in.

    Misschien maakt het wel niets uit, maar ik dacht misschien een goed moment om gelijk een automatisch dimmende binnenspiegel te laten monteren?
    Alleen in hoeverre ligt er voorbereiding voor boven de hemelbekleding?
    Er moet enige vorm van voeding zijn voor de automatisch dimmende spiegel dacht ik?
    Voor zover ik kon nagaan, moet ik de volgende spiegel hebben met onderdeel nr. 8T0857511AB

    Hoop dat iemand dit misschien kan bevestigen voordat ik er één bestel via Onderdelenlijn.

    Alvast bedankt!
    Er is niks voorbereid.
    Zie mijn zeer uitgebreide, automatisch dimmende spiegel DIY -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1536915

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel voorbereiding

    Ik heb eventueel nog een kabelsetje liggen om een spiegel achteraf in te bouwen (komt uit een OEM kabelboom) staat in mijn verkoop topic volgens mij ook vermeld (onder marktplaats) en anders stuur maar een PM. De voorruit met licht en regensensor is gewoon te benutten om een origine dimmende spiegel op aan te brengen je moet alleen voor een facelift wel een spiegel hebben met 4 pootjes (verschil tussen voor facelift en na facelift). Als ik het goed lees heb je een facelift. dus zou je er een moeten hebben met 4 pootjes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •