Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

  1. #1

    Standaard A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

    Ik wil in mijn A5 af van het eeuwige kruimelige witte Iphone kabeltje en over naar het draadloze laden met mijn IPhone middels het Qi laden, nu wist ik dat er een houder was die ik zo in de armsteun kon klikken om dan draadloos te kunnen laden maar die is nergens meer te vinden en of verkrijgbaar...... dat was de 4G0051435B (een Audi A6 onderdeelnummer maar geschikt voor vele Audi modellen zoals de Audi A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G) nu zijn de opvolgers allemaal weer met USB aansluiting en dus met kabeltje (vind ik irritant).

    Is dit product door Audi na wat problemen (als ik onderstaande topic lees) uit de handel gehaald en niet vervangen door een die wel werkt (niet interfereert met de voertuig elektronica)? Het draadloze laden wordt door menig klusser zelf gemaakt alleen vind ik dat minder fraai en kies het liefst voor een OEM oplossing...heeft iemand zicht op welke cradle je tegenwoordig moet hebben om je IPhone nog wel draadloos te kunnen opladen? Vanaf de Iphone 6 of 7 is Audi al gestopt met het maken van Iphone specifieke laad-cradles helaas (en die losse laad draadjes kabeltjes doen voor mij echt afbreuk aan het interieur / beleving).

    Ik krijg een beetje de indruk (ik hoop dat iemand mij een ander inzicht kan geven) dat ze het bij Audi wel erg snel hebben opgegeven en dat de aftersales ook voor de modellen die misschien een jaar of 2 / 3 / 4 uit productie zijn niet meer uitmaakt (hoewel en dat is wat Audi volgens mij juist wil ze dan nog een behoorlijke rest waarde vertegenwoordigen wat weer goed is voor de verkoop en de leasetarieven).


    https://www.audiforum.nl/forum/model...one-laden.html

  2. #2
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

    Hi JINXED, houdt je er rekening mee dat draadloos opladen het beste geschied als de iPhone niet in een hoes/hardcover/etui zit?
    Zelf heb ik een hardcover waar magneten in zitten t.b.v. de telefoonhouder (ook magneet). Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT208078
    Voor mij zou dat betekenen, dat als ik draadloos op wil laden (thuis of in de auto), de iPhone steeds uit de cover moet peuteren.
    (Het witte kabeltje heb ik zelf vervangen met een zwarte kabel van een goed merk, aangesloten op het stroompuntje in mijn armsteun)

    Neemt niet weg dat je een interessante vraag stelt.
    Laatst gewijzigd door CCJ; 17-10-20 om 10:05.

  3. #3

    Standaard Re: A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

    Jazeker was ik mee bekend, ik heb een hoesje waarmee hij kan opladen (zo gebruik ik hem thuis ook). Magneten in hoesjes vind ik überhaupt risicovol i.c.m. harde schijven anders dan solid state. Ik vind het gerommel met die kabeltjes zo’n armoe ik had in heel veel vorige auto’s een originele VW of Audi passende cradle daar zat mijn mobiel netjes in (in het zicht kon er mee navigeren, bellen, opladen etc. dat was prima. Nu een punt onder de armsteun voor een OEM cradle maar voor een IPhone moderner dan een 6 of 7 is niks meer te krijgen, ik vond die universele met Qi laden / draadloos laden dan een mooie oplossing eenvoudig en netjes maar nou ja het verhaal heb ik hier boven al gedaan.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 17-10-20 om 11:08.

  4. #4
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

    Niet OEM maar misschien voor een A4/A5 wel een mooie oplossing

    https://www.dmpcardesign.com/audi-a4...=5caf172c1e1ef
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  5. #5

    Standaard Re: A3 8V Q3 Q5 8R A4 8K A5 8T A6 4G draadloos opladen via originele telefoonvoorbereiding 4G0051435B

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBo Bekijk Berichten
    Niet OEM maar misschien voor een A4/A5 wel een mooie oplossing

    https://www.dmpcardesign.com/audi-a4...=5caf172c1e1ef
    Oei ja ieder z’n ding maar deze vind ik wel een heel hoog AliExpress gehalte hebben en dan ook volcontinu in het zicht, als ie kapot gaat heeft hij waarschijnlijk na verloop van tijd ook je middentunnel beschadigd zodat je er later nog altijd aan wordt herinnerd dat hij daar heeft gezeten. Helaas komt bij mij niet door de ballotage commissie ;-) zo duidelijk niet OEM beroerde plek ook om je telefoon te hebben een keer een enthousiaste stuurbeweging en je telefoon ligt bij je voeten. Nee ik vind mijn middenconsole daar met die aansluiting bij het dashboard wel mooi juist met de asbak dicht / alu stripje en verder clean aanzicht, wat dat betreft laden doe ik dan ook voorlopig nog steeds braaf via de 12v onder de armsteun.

    BE8DB7DD-DEAC-46D0-8DD1-1F423E6F6262.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 17-10-20 om 15:08.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •