Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Aftermarket radio installeren

  1. #1
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aftermarket radio installeren

    Hoi,

    Kon het op het forum niet zo snel terugvinden of iemand deze poging al gewaagd heeft

    De standaard radio vervangen voor deze https://nl.aliexpress.com/item/10000...25062e0ePXwKhz

    Echter zie ik wel dat het gewoon via je aux-in gaat,ben dus wel benieuwd naar de geluidskwaliteit

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Dit is geen inbouw eh..

    edit; Toch wel blijkbaar, geen ervaring mee
    Laatst gewijzigd door Rustiko; 28-10-20 om 14:57.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Bij vergelijkbare systemen is de integratie net niet volledig:
    Je drukt op een knop om tussen audi en nieuw UI te wisselen, maar ook in de 'nieuwe' modus, blijft
    de audi MMI op knopdrukken reageren. Als die op het info paneel staat, zal dat niet zoveel doen, maar is wat onhandig.

    Ook zal de navigatie display naast de snelheidsmeter ongetwijfeld niet laten zien wat de nieuw android navigatie laat zien.

    Dus als bijna goed genoeg is, zou je hier best tevreden mee kunnen zijn.
    Als je volledige integratie verwacht, wordt het misschien een teleurstelling.

  4. #4
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Volgens mij kan je in de "nieuwe" modus ook de MMI knoppen gebruiken, zag op een forum dat het een hidden feature was ( weet ik niet zeker ) bij de navigatie heb ik er niet zoveel problemen mee aangezien ik 99% mijn telefoon gebruik.

    Kwa resolutie, Multimedia en schermgroote ga je er zeker op voorruit.

  5. #5
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Toch maar de keuze gemaakt, om voor de aftermarket radio te gaan, en niets is minder waar. ( in 1 woord GEWELDIG )

    Beter dan mijn verwachting, MMI knoppen zijn zowel in het Android als het MMI systeem te gebruiken, raak je de knoppen aan die alleen voor MMI zijn gaat hij automatisch daar naar toe.

    Op beide foto's zit de folie er nog op ...




  6. #6

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Netjes! Dit wil ik ook wel.

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Ziet er goed uit. Ik hoop dat het blijft werken. Je ziet en hoort namelijk anders met dit soort aftermarket units.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Ik zou er niet snel voor kiezen het mooi gevormde A4 / A5 dashboard ontsieren met zo’n enorm scherm en waarom ik zie er geen voordeel in. Het OEM MMi en navigatie systeem werk net zo goed / slecht als zo’n China systeem dat qua ontwerp / vormgeving echt de plank misslaat bij de rest van het interieur als je het mij vraagt. Maar gelukkig is alles heel persoonlijk dus kan
    me voorstellen dat er ook mensen zijn die het wel aanspreekt.

  10. #9
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Tot de dag van vandaag geen spijt van gehad, ook de installatie was plug and play......Op de foto lijkt het allemaal wat groter, maar in het echt valt het echt mee ( Mercedes heeft namelijk ook dit design)alle knoppen op het stuur en middenconsole werken.

    Vergeet niet dat je 2 OS-en parallel draait, het MMI OS is net zo goed toegangbaar als het Android OS, voordelen is dat je met het Android OS de gekste apps kunt installeren, altijd up to date bent met navigatie ( gratis ), je video's kunt afspelen en eventueel motormanagement kunt uitlezen bij storingen ( wel OBD2 dongle nodig )Ook de achteruitcamera wordt in combinatie met het MMI menu weergeven ( sensoren en visueel beeld )

    Veel mensen schaffen de unit van RSNAV aan, dit is gewoon een persoon die de units in china koopt en vervolgens een eige geproduceerde versie van android erop gooit. Kosten? zo een 300 euro duurder, hij komt wel regelmatig met updates en "schijnt" ook behulpzaam te zijn. Hij geeft wel aan als je niet weet wat de min, de plus en de geschakelde plus zijn "begin er dan niet aan " :-)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Ik vond ook persoonlijk dat grote scherm op mijn dashboard niet echt iets voor mij, maar je hebt dit systeem ook als inbouw.
    Zo word het uiterlijk niet veranderd op een groter scherm na. Heb deze nu in de audi zitten en werkt echt fantastisch.
    Android 9 en al mijn vaste telefoon apps in mijn audi.ae_1607941816176.jpg

  12. #11
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Klopt, ik had ook de keuze.....maar persoonlijk vindt ik het grote scherm meer van deze tijd en mooier ( tegenwoordig wordt bijna elke auto met een groot scherm geleverd :-) )

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2023
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Aftermarket radio installeren

    Ik zit ook te twijfelen om dit scherm in mijn Audi A5 cabrio uit 2015 te installeren.
    Hoe bevalt de geluidskwaliteit? Ik heb Bang en Olufsen speakers in mn auto en ik begrijp dat de unit moet worden aangesloten met een aux kabel.
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat de kwaliteit en volume overeind blijven staan als alles door een auxkabeltje moet. Wat zijn jouw ervaringen daarin?
    Is het scherm een beetje vlot?
    In hoeverre kan je apps installeren? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de originele niet android auto spotify app (dus met mogelijkheid om door de tijdslijn van een nummer te scrollen) te gebruiken terwijl flitsmeister op de achtergrond draait?

    Mvg

    Martijn

  14. #13
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket radio installeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartnK Bekijk Berichten
    Ik zit ook te twijfelen om dit scherm in mijn Audi A5 cabrio uit 2015 te installeren.
    Hoe bevalt de geluidskwaliteit? Ik heb Bang en Olufsen speakers in mn auto en ik begrijp dat de unit moet worden aangesloten met een aux kabel.
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat de kwaliteit en volume overeind blijven staan als alles door een auxkabeltje moet. Wat zijn jouw ervaringen daarin?
    Is het scherm een beetje vlot?
    In hoeverre kan je apps installeren? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de originele niet android auto spotify app (dus met mogelijkheid om door de tijdslijn van een nummer te scrollen) te gebruiken terwijl flitsmeister op de achtergrond draait?

    Mvg

    Martijn
    Vraag van te voren goed bij degene waar je het koopt of de hele kabelboom erbij zit......Je aux word vanuit deze kabelboom automatisch afgesplitst, ik had geen B&O in mijn A5 maar geluid vond ik zeker wel kraak helder....

    Apps kunnen naast elkaar draaien , je hebt daarvoor een splitscreen ,en je bent vrij om te installeren wat jij wilt.....

    Nogmaals leg deze vraag bij de verkoper neer, dat je wel de juiste versie kabelboom / connectoren krijgt, maar ok de radio met de juiste functies

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •