Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

  1. #1

    Standaard s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Goedendag,

    Afgelopen vrijdag reed ik een stukje met mijn auto, en bij het gebruik van me kickdown in de sportstand kwam er een best harde klap uit de bak.
    Nou heb ik hem vanochtend even uitgelezen op werk en heb ik de volgende storingen.
    - U010000 motorschakelapparaat geen communicatie
    - P284A00 versnellingsactuator 2 component hangt
    - P061400 versnellingsbak stuur apparaat verkeerde software versie


    Herkend iemand deze problemen misschien?
    Of is er wellicht een bedrijf wat jullie kunnen aanraden die misschien even naar de bak kan kijken.

    Ik kom zelf uit omgeving Amsterdam.

    Met vriendelijke groet,
    Sjef
    Laatst gewijzigd door sjefkuh16; 16-11-20 om 10:24.

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Auto rijdt verder wel?
    Misschien dat Pedro van Hartog Tuning (ook actief hier) er naar kan kijken.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 16-11-20 om 12:03.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3

    Standaard re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Ja met normaal rijden merk ik niks vreemds

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Verkeerde softwareversie fout.....dat lijkt mij niet heel goed

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Is de auto getuned trouwens?
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem


  6. #6

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    De auto is inderdaad gechipt, en ben vorig jaar bij rainesh geweest voor onder andere de nieuwste bak software.

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjefkuh16 Bekijk Berichten
    De auto is inderdaad gechipt, en ben vorig jaar bij rainesh geweest voor onder andere de nieuwste bak software.
    Rainesh reageert zelf ook hierboven. Ik persoonlijk zou zoiets nooit door een particulier laten doen, maar dat is mijn principe.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjefkuh16 Bekijk Berichten
    De auto is inderdaad gechipt, en ben vorig jaar bij rainesh geweest voor onder andere de nieuwste bak software.
    Is de bak daarna gechipt? Want verkeerde softwareversie foutmelding na de update stond er niet in. Mail me maar even

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Is de bak daarna gechipt? Want verkeerde softwareversie foutmelding na de update stond er niet in. Mail me maar even

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Ik heb je een mail gestuurd

  11. #10

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Rainesh reageert zelf ook hierboven. Ik persoonlijk zou zoiets nooit door een particulier laten doen, maar dat is mijn principe.
    Als je weet wat je doet, zoals Rainesh, ben je bij een dealer echt niet beter af hoor. Bovendien beschreef topicstarter op dit forum al versnellingsbak 'klappen' voordat Rainesh een (originele) update heeft uitgevoerd. Ik ben wel benieuwd of de tuning nou hiervoor of hierna is gedaan en door wie. Met P284A00 denk ik aan Mechatronic en met U010000 aan bedrading/relais. Bakonderhoud in orde? Geen aangetaste TCU stekker door koelvloeistoflekkage?

  12. #11

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Hij was voor ranesh al gechipt en is vorig jaar nog bij de dealer geweest voor de bak olie (die elke 60k moet) maar heb a.s zaterdag afspraak bij ranesh

  13. #12
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Hopelijk wordt het gefixed en kun je blijven genieten van je bolide.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  14. #13

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjefkuh16 Bekijk Berichten
    Goedendag,

    Afgelopen vrijdag reed ik een stukje met mijn auto, en bij het gebruik van me kickdown in de sportstand kwam er een best harde klap uit de bak.
    Nou heb ik hem vanochtend even uitgelezen op werk en heb ik de volgende storingen.
    - U010000 motorschakelapparaat geen communicatie
    - P284A00 versnellingsactuator 2 component hangt
    - P061400 versnellingsbak stuur apparaat verkeerde software versie


    Herkend iemand deze problemen misschien?
    Of is er wellicht een bedrijf wat jullie kunnen aanraden die misschien even naar de bak kan kijken.

    Ik kom zelf uit omgeving Amsterdam.

    Met vriendelijke groet,
    Sjef
    Volgens mij had @RappeFiets ook een dergelijk probleem en het uiteindelijk zelf opgelost:

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...pefiets-3.html


    Citaat uit zijn topic:

    Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Het is alweer even geleden sind ik iets hier heb toegevoegd dus is het wel weer hoog tijd aangezien ik inmiddels een hoop heb verbouwd. Helaas heb ik nog geen foto's maar dat komt.

    Wel inmiddels wat slecht nieuws waar helaas veel mensen last van hebben..... de s-tronic
    vorig jaar zomer merkte ik het eigenlijk voor het eerst, het duwtje in de rug op het moment dat je volledig tot stilstand komt en de bak van 2 terug naar 1 schakelt. Een paar maanden daarvoor nog bij de dsg "fluisteraar" geweest voor een olie wissel en een check. Hier bleken geen bijzonderheden uit dus ik kreeg de indruk dat het de aard van het beestje was. Afgelopen maandag echter met het warme weer waarbij de airco volle bak aan het werk moest sloeg mijn motor echter 3 keer af bij het tot stilstand komen. De klap door het terugschakelen was net ff te groot waardoor de motor er mee op hield. Dit was voor mij de druppel, de auto doet het verder prima. Dus heb ik de auto uitgelezen en 0,0 storing. Vervolgens heb een afspraak gemaakt bij Ganzeboom voor een diagnose.

    Ik kon het echter niet loslaten want ik ben er een beetje bang voor dat de geld kraan nu helemaal open moet. Verhalen van compleet nieuwe bakken/mechatronics maken me toch een beetje flauw.
    Inmiddels na veel studie en mensen gesproken te hebben (de diagnose bij ganzeboom moet nog plaatsvinden) tot de conclusie gekomen dat het de solenoid (N436) is die de K1 koppeling aanstuurt. Er zitten in deze bak 0B5 namelijk 2 gevoelige solenoids die de clutches aansturen en die kunnen door vervuiling (lees geen olie wissel van de bak om de 60.000) en hitte sneller verslijten. Gelukkig ie hiervoor een repair kit beschikbaar waarbij het wordt aangeraden om ook de cooling oil en main pressure solenoid te vervangen samen met nog een paar delen. Kosten voor deze repair kit zijn rond de 450,- Voor de volledigheid, het uitlezen van de bak geeft geen storingen. Ook de meetwaarde blokken zijn voorzover ik dan beoordelen goed. De bak werkt immers wel alleen mist hij de soeplesse.
    Ik ben dit maar aan het opschrijven omdat er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben en hebben en wellicht help ik hier weer iemand mee. Als iemand interesse heeft, ik heb inmiddels een heel boekwerk aan interessante links etc om door te spitten.

    Dit verhaal wordt vervolgd.

    Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Helaas, diagnose door ganzeboom heeft voor mij niet het gewenste resultaat opgeleverd. Advies was complete bak revisie.... hij vond alleen wel dat het allemaal niet zo schokkend was en wel meeviel. Hmmmm...

    Anyways ik heb besloten de repairkit aan te schaffen samen met de solonoids en deze te monteren, dan zien we wel weer verder.

    Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Inmiddels, alle onderdelen in huis gehaald en gemonteerd. Zojuist olie opnieuw erin en..... perfect!
    Bak loopt als een zonnetje. Waar je dus eerst een duw in je rug kreeg als de bak van 2 naar 1 ging tijdens stilstand voel je nu niks. Het is echt een verademing.
    Ik zal als ik ff tijd heb eea opschrijven. Uiteindelijk heb ik 6 solenoids vervangen en de 2 verdeel printplaten incl de rubbertjes. Totale kosten incl olie 800 euro.
    Heel wat beter dan de bak revisie die mij werd geadviseerd a 4000,-
    Laatst gewijzigd door JINXED; 25-11-20 om 11:40.

  15. #14

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Bedankt voor de info!, k wacht eerst even af wat mijn afspraak bij rainesh doet

  16. #15
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    Wat hierboven beschreven wordt is heel iets anders, dat gaat om wel bekende 2->1 jerk waar veel d501 s tronic bakken last van hebben/hadden.

    Ik had hier ook last van, na een software a 4 tientjes update verholpen...

  17. #16

    Standaard Re: s-tronic, harde klap uit de bak bij kickdown

    @sjefkuh16 nog iets wijzer geworden?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •