Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

    hallo iedereen, ik ben nieuw hier en zit met een aantal vragen aangaande een inbouwscherm die ik op alie heb gekocht. Ik heb op dit forum al meerdere zoektermen gebruikt maar kom niet specifiek deze inbouw tegen of wat bepaalde draden betekenen. Oftewel ik zit nog met een aantal vragen.

    Ik heb een audi a5 sportback uit 2014 gekocht en miste mijn android systeem uit mijn vorige auto. Op alie kon je een scherm kopen die groter was en android 9 heeft, dus na wat informeren was dit voor mij een goede keus. Ook volgens de verkoper zeer makkelijk in te bouwen.... Nu blijkt alleen dat het niet even een stekker omzetten is en heb ik meerdere losse draden in mijn "bouwpakket"zitten. Dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

    https://nl.aliexpress.com/item/33021...%2315612%23302

    dit is het systeem voor mijn auto, maar krijg naast de gewone stekkers ook nog een aantal draden bij, wie kan me deze kleuren uitleggen? Of is niet alles nodig om aan te sluiten?

    20201207_131406.jpg

    zal nog even de stickers op de draden noemen,
    rood: acc
    zwart: gnd
    groen: dvr ir in
    bruin: dvr acc pwr out
    geel: dvr B+
    oranje: 360
    roze: ccd 12v
    Laatst gewijzigd door tom; 07-12-20 om 17:58.

  2. #2
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

    Dit zijn bij mij de eerste dingen die opkomen....

    rood: acc = is de kabel die schakeld mee met je contact ( motor aan en het geschakelde apparaat gaat mee )
    zwart: gnd = de min van het apparaat
    groen: dvr ir in = signaal voor Infroodsensor ( zal iets met opnemen te maken hebben dat infrarood geactiveerd word ( DVR is overigens Digital Video Recorder die niet op jou radio zit)
    bruin: dvr acc pwr out = schakel draad om de unit aan te doen met contact
    geel: dvr B+ = constante spanning van de accu
    oranje: 360 = wellicht om je 360graden vieuw te detecteren ( als je die op je auto heb ) dit is een systeem , waardoor het lijkt alsof er een camera boven je auto hangt zodat je 360 graden om je hele auto kan zien ( handig bij inparkeren )
    roze: ccd 12v om de camera te voeden van 12 volt ( alleen de min moet je dan nog ergens aansluiten )

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

    Super, alvast bedankt voor je info. Hier kan ik wel wat mee

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

    Ik heb laatst een soortgelijke chinese android radio ingebouwd in een Peugeot. Deze unit had volgens mij ongeveer dezelfde losse draden die jij hebt. Ik heb deze niet aangesloten, omdat ik het idee had dat deze voor accessoires zijn (en daarom ook afgedopt met die plastic kapjes). Alles werkte perfect zonder het aansluiten van de extra draden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Android scherm (9.0) inbouwen, zit met losse draden

    Alle losse draden achter blijken inderdaad extra te zijn, de unit werkt prima (op het geluid van android soms na) maar aangezien ik nog een voor en achtercamera wil aansluiten vroeg ik me af waar ze voor waren. Ook eventueel wil ik nog twee schermen voor in de hoofdsteunen inbouwen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •