Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Goedemorgen allen,

    vandaag heb ik een 39 punten check uit laten voeren door audi century in groningen. Omdat ik garantie heb op mijn net aangeschafte audi a5 sb uit 2014 leek het me verstandig om deze even allemaal na te laten kijken.

    Omdat ik problemen heb met mijn ami aansluiting en koppelen van mijn bluetooth en android systeem via aux ami (aansluiting in mijn dashboardkastje) vroeg ik century ook of ze ook mijn firmware konden updaten naar de nieuwste versie en de kabel door te meten van mijn cd speler naar ami aansluiting. Ik heb namelijk het vermoeden dat deze kabel niet goed werkt. er komt geen geluid doorheen.

    Na anderhalf uur bij century te hebben gezeten kwamen ze naar me toe en zeiden dat ze de firmware niet konden updaten/ De audi gaf namelijk foutcodes aan en ze durfden dit niet aan omdat ze bang waren dat 1 of ander kastje wat er aan vast zat vast zou lopen. Aangezien ik totaal geen verstand heb van dit systeem of audi/ami/mmi systeem zei ik: als het vast loopt dan zet je toch gewoon weer de basis er op en probeer je die te updaten. Of vervang je dat kastje als die vast loopt, of wis je de foutcodes en zet je er nieuwe software op.. Daarna bleef het stil. Gaat iets kapot dan zijn jullie toch audi en kan je dat toch fixen?

    Het antwoord was, nee we willen de update er niet op zetten want dat risico is te groot dat er wat mis gaat... ik was met stomheid geslagen.
    Vervolgens vroeg ik welke foutcodes er dan waren zodat ik op internet of dit forum alles kon navragen en nalezen.
    Hierop kreeg ik te horen dat ze die niet hadden opgeslagen. Oftewel deze dealer van audi gaan we niet meer bezoeken! wat een zootje ongeregeld.

    Nu mijn vraag aan jullie: mijn mmi aansluiting in mijn dashboardkastje kan geen apparaten herkennen. Hij ziet ze wel maar kan er dus niks mee. Is er hier iemand die mijn firmware kan updaten en misschien deze aansluiting kan checken.

    Momenteel heb ik een groter scherm met android ingebouwd en het enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is het geluid via mijn ami systeem naar de boxen over te brengen. Hij heeft het 2 dagen gedaan maar daarna kreeg ik weer de melding dat hij het apparaat niet herkent.

    alvast bedankt

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Je bouwt eerst een Chinees Android systeem in dat niet goed werkt en verlangt dan van de Audi dealer een systeem update?
    Uiteraard gaan ze daar niet aan meewerken zou ik zeggen....
    Is ook in je eigen belang, een om zeep geholpen MMI unit door een verkeerde update poging kan niet hersteld worden, ook (en al helemaal) niet door Audi en een nieuwe unit kost een aardige duit. En dan beroep jij je ws op je garantie....
    Kan de dealer dus wel begrijpen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 11-01-21 om 16:13.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Ik blijf me verbazen dat mensen dit soort meuk in hun auto zetten i.p.v. het originele systeem. Enige die ik ooooit zou kunnen overwegen, als ik geen MMI 3G Plus (met BT streamen) zou hebben, is die van Alpine. Andere Chinese troep komt er echt niet in.

    Wel gedaan overigens in mijn B6. Toen een Android toestel van Roadnav ingebouwd, een S160. Maar nooit meer.

    Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het vrij gedurfd om met een niet origineel systeem langs de dealer te rijden en om een update te vragen update kun je vergeten via de dealer of iemand hier. Misschien je Android toestel updaten.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Hallo,
    Bedankt voor jullie reactie.

    Maar ik ben naar de dealer gegaan voor de 39 punten check en of ze mijn originele kabel (ami) konden doormeten. Aangezien ik de auto niet bij een audi dealer heb gekocht en ik wel alles goed wilde laten checken door een audi garage. Het Chinees systeem staat hier los van. Ook loopt deze naast het originele systeem dus een update op het originele systeem is niet raar.

    Als ik Namenlijk mijn kabeltje met Bluetooth of het android verbind dan kan hij niet connecten. Als ik dan een beetje wiebel aan de ami poort dan wil hij wel soms connecten. Ook door oude software zou het verbinden niet kunnen lukken dus een een update was een uitkomst geweest.
    Een update uitvoeren op het Chinees scherm bij audi zou inderdaad raar geweest zijn. :-) maar mij ging het om eventuele foutcodes te wissen en de firmware te updaten.

  5. #5
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Nu is het veel duidelijker Post even welke FW- en SW-versie je hebt van MMI. Dan zou je bij @Carpediem kunnen voor een update.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Tja het kwam misschien anders over dan de bedoeling was haha,
    Mijn Software versie is BNAV_EU_P0257_D1

    En wat wil je dan nog meer weten?
    Laatst gewijzigd door tom; 11-01-21 om 20:13.

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Je firmware is niet zo heel oud. Ik denk niet dat een firmware update het probleem met je AMI kan oplossen. Ik denk eerder dat er bij de installatie van je androidtoestel toch iets niet goed is gegaan.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 11-01-21 om 20:26.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Ik lees A5 SB (Sportback denk ik?) dan zal het een MMI 3G systeem zijn de AMI bij een 3G systeem is vrij simpel, bij MMI 3G heb je een kabel met aan de zijde van de navigatie 2 stekkers en met een grote aansluiting in het dashboard kastje. De aansluiting in het dashboardkastje is gevoelig voor niet OEM kabels AMI dus als je er een Chinees kloon kabeltje aan hangt is de kans groot dat hij niet werkt (of niet goed).

    Volgens mij is er voor deze AMI van het 3G systeem geen update het is een kabel met een chip er tussen valt volgens mij geen update aan uit te voeren (de chip zit bij de aansluiting in het dashboardkastje kun je normaliter niet zien alleen als je de kabel/aansluiting fysiek kapot maakt). Het niet functioneren van de AMI zal waarschijnlijk aan een niet helemaal frisse aansluit kabel liggen of een apparaat dat niet compatibel is met de AMI. Ik zou even beginnen met het OEM maken en dan met een OEM kabel in je dashboardkastje eens proberen of je kunt verbinden (bijvoorbeeld middels een van AMI naar lightning aansluiting) onderdeelnummer is 4F0051510AL ook te vinden via https://shop.audi.nl/auto-accessoire...udio-gele-plug


    Als ik dealer was had ik aan een dergelijke setup mijn handen niet willen branden voor je het weet heb je het dan als dealer gedaan. Een beetje onder het motto soms kun je meer verdienen door een keer nee te verkopen en dan maar een klant dan teleur te stellen. Niemand wordt blij van een klus waarbij aan het einde van de rit niemand tevreden is (dan heeft iedereen verloren) en dat risico loop je met dit soort storingen wel een beetje.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Bedankt voor jullie snelle reacties.. en de duidelijke uitleg.

    Met een lightning kabel, Bluetooth of android pakt de aansluiting in het dashboard kastje hem vaker niet dan wel. Vaak de tekst dat het apparaat niet gelezen kan worden of dat hij hem helemaal niet vind. Na jullie info denk ik dat de aansluiting in het dashboard kastje dan niet goed is. Is dit iets wat vaker kapot gaat?
    Dus dan zou ik die kabel (met ingebouwde chip) moeten vervangen. Hopelijk werkt dit alles dan wel weer.
    Het enige wat ik dus niet voor elkaar krijg is het geluid van wat voor aansluitapparaat uit de speakers van de audi te krijgen. 8 van de 10 x niet en 2 x wel. Bij een kameraad van me werkt de lightning kabel, android en Bluetooth wel.
    Aangezien jullie aangeven dat mijn SWversie redelijk nieuw is ga ik er dan van uit dat het dus niet daar aan ligt.
    Nog ideeën waar ik de kabel het beste kan bestellen? Ik ben wel een China fan :-) maar uit reacties zijn ze hier op het forum daar niet zo van.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Ja sorry voor te weinig info... ik heb een audi a5 sportback 1.8 tfsi met mmi3G hoog model ofzo :-)

  12. #11

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Ik denk dat je het beste even kunt kijken naar een AMI topic, ik heb even een foto gezocht dan weet je wat het ongeveer is, de AMI voor de MMI 3G.

    Audi Music Interface.jpg

    Bij deze de link naar een MMI 3G AMI topic waar voldoende info en een inbouw linkje van peeet in staan.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...-3g-basic.html
    Laatst gewijzigd door JINXED; 13-01-21 om 12:02.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Alvast bedankt, ik laat het nog wel even weten of alles is gelukt

  14. #13

    Standaard Re: Foutcodes in AMI systeem en firmware update

    Heb het zelfde probleem, is dit al opgelost? Wat was de oplossing?
    gr jasper

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •