Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

  1. #1

    Standaard Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Hallo,

    Ik heb vorig jaar een cruise control in gebouwd en het werkt. Alleen ik wou gister mijn audi laten keuren. En hij is afgekeurd omdat de grootlicht niet aanblijft. Weet iemand hoe ik hem kan activeren.

    (Inmiddelds heb ik wel iets gevonden met grootlicht assitentie, alleen blijf ik dan een fout melding krijgen, headlight assitant: system fault)

  2. #2

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ssamsung Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb vorig jaar een cruise control in gebouwd en het werkt. Alleen ik wou gister mijn audi laten keuren. En hij is afgekeurd omdat de grootlicht niet aanblijft. Weet iemand hoe ik hem kan activeren.

    (Inmiddelds heb ik wel iets gevonden met grootlicht assitentie, alleen blijf ik dan een fout melding krijgen, headlight assitant: system fault)
    Als je geen grootlicht assistent hebt dan kun je deze niet opeens gaan aanvinken dan is het enige wat je creeert een storing omdat de bijpassende hardware niet aanwezig is. Het grootlicht zet je blijvend aan door je handel van het stuur af te duwen en niet door zoals bij veel andere merken de handel naar je toe te trekken (dat is alleen de seinfunctie). Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen dat niet weten en denken dat je door trekken (is alleen om te seinen) niet het grootlicht activeert.

  3. #3
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Ik denk dat de keurmeester toch wel weet, dat hij het hendeltje van het stuur af moet afduwen

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Toch zou de TS het zelf ook even kunnen checken... maar hij is hier niet meer geweest sinds hij zijn post plaatste. Is mss al opgelost en was het toch een oliedomme keurmeester (en idem TS)? 😀
    Laatst gewijzigd door Kees B; 25-05-21 om 09:55.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Hallo

    sorry dat ik geen reactie gaf.
    De auto is nu wel gekeurd.
    Ik weet seinen is naar je toe en van je af is grootlicht. Echter blijft die niet aanstaan.


    Groot licht assitentie heb ik niet maar als ik hem aanvink met vcds dan doet die het wel.

    Ik krijg alleen een fout melding als me lampen op auto staat.

    Als ik de lichtschakelaar op dimlichten zet krijg ik geen melding.

    Een ander optie in vcds kan ik niet vinden om hem aan tevinken of activeren.


    (Eigenlijk is het probleem nog nie verholpen. )

    Mvg


  6. #6

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Hij blijft niet staan zeg je.

    Dan denk ik dat je met de retrofit naar cruise control, de richting aanwijzer/groot licht hendel, heb beschadigd, of verkeerd gemonteerd .

    Of was al defect, 2e hands setje ?

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7

    Standaard Re: Groot licht werkt niet na inbouw cruise control

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Hij blijft niet staan zeg je.

    Dan denk ik dat je met de retrofit naar cruise control, de richting aanwijzer/groot licht hendel, heb beschadigd, of verkeerd gemonteerd .

    Of was al defect, 2e hands setje ?

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Hallo peet

    Ik had de cruisehendel gekocht via ebay,

    Het kan goed zijn dat die een defect heeft. Alleen met de optie groot licht assitentie aangevinkt dan werkt die wel naar behoren. Echter blijft de auto dan bij starten even een melding geven groot licht assitentie fout. En dan is er niks meer aan de hand. Maar zodra ik de optie uitvink dan werkt de hendel niet meer naar behoren.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •