Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: MMI 3G High upgrade

  1. #1

    Standaard MMI 3G High upgrade

    Goedenavond!,

    Ik ben nieuwe hier dus zal me even kort voorstellen, mijn naam is Danny woonachtig in het zuidwesten van Brabant en sinds een aantal weken de trotse bezitter van een Audi S5 Sportback uit 2011.

    Nu ben ik al wat aan het rondneuzen geweest op het forum en kwam ik veel handige topics tegen, waaronder een aantal retrofit topics. Nu ben ik niet bang om mijn handen vuil te maken dus ik heb reeds succesvol met behulp van een topic op dit forum een retrofit uitgevoerd van cruise control op mijn S5, de auto komt oorspronkelijk uit België waar het blijkbaar geen gemeen goed is. Ik ben zelf in het bezit van een originele VCDS kabel gezien ik al een aantal VAG auto's in bezit heb gehad hiervoor.

    Als volgend project wil ik graag de navigatie e.d aanpakken, hiervoor dacht ik een mooie oplossing gevonden te hebben in de vorm van een Alpine aftermarket systeem, echter blijkt deze niet compitabel te zijn met een MMI interface dus die valt af.

    Daarom ben ik dus genoodzaakt op zoek gegaan naar een andere route waarbij ik het idee heb om mijn huidige MMI te vervangen door een nieuwer exemplaar. Momenteel zit er in de auto een MMI 3G High (2SD kaarten achter klepje en een draaiknop met joystick erop), ik zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het retrofitten van een MMI 3G Plus, mijn doel is uiteindelijk om het nieuwere menu erin te krijgen ( draaimenu om auto heen ) en Google maps navigatie. Wellicht dat ik de climatronic ook direct mee vervang.

    Aanvullend wil ik ook graag een aftermarket module inbouwen welke bovenop de update de auto voorziet van Android Auto en Apple Car play, hiervoor heb ik een oplossing gezien van Ampire in Duitsland welke compitabel is met zowel de High als Plus variant.

    Ik ben voornamelijk op zoek naar antwoorden omtrent of het uberhaubt wel mogelijk is om de MMI te upgraden en welke onderdelen ik dan zou moeten vervangen, wellicht dat er ook typenummers beschikbaar zijn dan kan ik op onderdelenlijn wat rondneuzen.

    Alvast bedankt!

    Gr,

    Danny
    Laatst gewijzigd door dannybopz; 22-05-21 om 21:18.

  2. #2
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    hoi,

    Ligt een beetje aan welk systeem je hebt ( facelift versie in combinatie met Een Multimedia, symphony, concert versie )

    Had de mijne na lange tijd zoeken gevonden, een vereiste was voor mij dat het plug and play moest zijn en niet in kabels moest gaan knippen...


    https://www.audiforum.nl/forum/model...ket-radio.html
    Laatst gewijzigd door VIP1980; 25-05-21 om 14:35.

  3. #3

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    Bedankt voor je reactie! Qua aftermarket oplossing ben ik er aan uit en is het die van ampire uit Duitsland geworden (https://www.ampire.de/Smartphone-Integration/AUDI/Retrofit-Systems/AMPIRE-Smartphone-Integration-Audi-MMI-3G-und-MMI-3G-High.htm?shop=ampire_en&SessionId=&a=article&ProdN r=LDS-A6C6-CP&p=59911), die is plug and play er tussen te zetten bij een 3g high en een plus.

    Concreet blijft dus alleen mijn vraag over wat ik nodig heb om mijn huidige 3g high systeem om te bouwen naar een 3g plus systeem, dus met de roterende interface en eventueel dus ook direct de FL climatronic bediening.

    Gr,

    Danny
    Laatst gewijzigd door dannybopz; 25-05-21 om 16:41.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    Ik heb in het verleden op mijne pre-facelift a5 ook mmi 3G+ van een facelift ingebouwd. Voor de navigatie moet je het niet doen, gewoon interface op maat laten maken voor app connect.
    Laatst gewijzigd door tom; 27-05-21 om 12:23. Reden: Verkopen tegen betaling in Martkplaats aangeboden

  5. #5

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MK5 Bekijk Berichten
    Ik heb in het verleden op mijne pre-facelift a5 ook mmi 3G+ van een facelift ingebouwd. Voor de navigatie moet je het niet doen, gewoon interface op maat laten maken voor app connect.
    Bedankt voor je reactie! Kun je wellicht je laatste zin toelichten? Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het op maat laten maken van de interface en wat de opties hierin zijn.

    Alvast bedankt weer!


  6. #6
    da1roy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard MMI 3G High upgrade

    Ik heb een mmi 3G high met CarPlay werkt idd perfect. Om naar een plus te gaan heb je na mijn idee alleen de unit nodig. Het bedieningsconsole zou werken mits je dat juist codeert in de main unit. En cp moet eraf dat geldt ook voor de climatronic.
    Beginnen met het hidden menu vrijschakelen in je huidige mmi en de settings over te nemen.

    Ik heb trouwens gewoon een China ding voor CarPlay werkt al bijna 2 jaar prima.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 04-06-21 om 19:06. Reden: Nogmaals poging tot adverteren verwijderd

  7. #7

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannybopz Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie! Qua aftermarket oplossing ben ik er aan uit en is het die van ampire uit Duitsland geworden (https://www.ampire.de/Smartphone-Int...6C6-CP&p=59911), die is plug and play er tussen te zetten bij een 3g high en een plus.

    Concreet blijft dus alleen mijn vraag over wat ik nodig heb om mijn huidige 3g high systeem om te bouwen naar een 3g plus systeem, dus met de roterende interface en eventueel dus ook direct de FL climatronic bediening.

    Gr,

    Danny
    Best een aardig systeem alleen wat ik een nadeel zou vinden is dat je OEM carkit blijkbaar niet meer werkt en je zo'n achteraf inbouw microfoontje moet plaatsen (dat hebben ze voor het gemak maar even deels (in het inbouw filmpje) achterwege gelaten want die wegwerken is vaak een hoop ellende of je moet hem zicht baar op de A-stijl of bij de binnenverlichtingsunit hangen) die werken IMHO altijd minder dan het originele systeem.

    https://www.ampire.de/video-tutorial...atalog&p=59934

  8. Ad
  9. #8
    da1roy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G High upgrade

    Klopt idd van de carkit, ik heb een cheap ass iPhone 7 met schade gekocht die vast ligt in mijn Dashboard kastje, door middel van hotspot heeft die internet dat werkt prima.

    Daarom werkt nu mij telefoon dus wel weer via de carkit.

    Van 3G high naar plus hoef je na mijn idee alleen de headunit te vervangen met cp. Voor het mooie ook het bedieningspaneel deze heeft geen cp zover ik weet

    Echter gebruik ik Google maps gewoon via CarPlay en zie ik de meerwaarde niet van het carmenu van een plus. Vandaar bij een high gebleven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 11-06-21 om 07:35. Reden: Nogmaals poging tot adverteren verwijderd, volgende keer = temp ban

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •