Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Regen/lichtsensor activeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Regen/lichtsensor activeren

    Hallo Allemaal,

    Wij waren bij aanschaf van mijn partner's A5 cabrio zo verliefd op de wagen dat wij over het hoofd hebben gezien dat er geen regen en lichtsensor op zat. Na verdere bestudering (ik heb zelf ook een A5, dus vergelijken was makkelijk) kwam ik tot de ontdekking dat er wel een sensor zit met partnr. 8U0955559. Een regen/lichtsensor dus volgens mij.

    Mijn vragen:

    • Op mijn Audi zitten echter twee kleine ledjes als je van buitenaf op de sensor kijkt, bij de Cabrio niet, klopt dit?
    • Heb ik nu alleen een andere lichtschakelaar met "auto" stand nodig en een handig iemand die deze functie voor mij kan activeren of komt er meer bij kijken?


    Ik hoop graag wat van jullie te vernemen.

    met vriendelijke groet,
    Frank

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren


    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Hallo Johnny Boy,

    Bedankt voor jouw antwoord.

    Ik had dit onderwerp helemaal gelezen, maar gaf volgens mij geen antwoord op mijn vraag. Ben dus tot de conclusie gekomen dat er al een sensor inzit.
    Ik heb jullie bevestiging nodig of dat zo is (n.a.v. het partnummer) en of het zo is dat ik alleen nog activatie en een andere lichtschakelaar nodig heb.

  4. #4
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Offday Bekijk Berichten
    Hallo Johnny Boy,

    Bedankt voor jouw antwoord.

    Ik had dit onderwerp helemaal gelezen, maar gaf volgens mij geen antwoord op mijn vraag. Ben dus tot de conclusie gekomen dat er al een sensor inzit.
    Ik heb jullie bevestiging nodig of dat zo is (n.a.v. het partnummer) en of het zo is dat ik alleen nog activatie en een andere lichtschakelaar nodig heb.
    Als er al en sensor zit en aangesloten zou hij ook moeten werken toch (met regen) en voor licht sensor zou je dan alleen een andere schakelaar(8K0941531) nodig zijn
    Want als het goed is is d rls al geactiveerd (denk ik)

    1. [09-Boordnet]
    2. [Hercoderen-07] longcoding
    3. [Kies Systeem RLS ('Regen en Licht Sensor')]
    4. [Byte 00] [Bit 1] (de-)activeren

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Regensensor doet het niet, kan alleen de intervalstand stellen. Ik heb geen vag-com dus kan op deze manier niet zien of RLS aanstaat. In OBD eleven kom ik tot 09 boordnet. Bij subsystemen staat geen RLS vermeld, alleen vochtsensor. Ben er nog niet uit hoe ik dat toe kan voegen.

    Ik ga eerst maar even een lichtschakelaar aanschaffen en plaatsen. Daarna maar eens kijken of ik alles in één keer kan activeren. Lijkt mij om problemen vragen wanneer ik de auto lichtfunctie inschakel terwijl er geen auto stand op de schakelaar zit.

    Alvast bedankt.


  6. #6

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Humidity sensor is voor je cabrio dak automatisch te sluiten, is geen rain sensor

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Offday Bekijk Berichten
    Regensensor doet het niet, kan alleen de intervalstand stellen. Ik heb geen vag-com dus kan op deze manier niet zien of RLS aanstaat. In OBD eleven kom ik tot 09 boordnet. Bij subsystemen staat geen RLS vermeld, alleen vochtsensor. Ben er nog niet uit hoe ik dat toe kan voegen.

    Ik ga eerst maar even een lichtschakelaar aanschaffen en plaatsen. Daarna maar eens kijken of ik alles in één keer kan activeren. Lijkt mij om problemen vragen wanneer ik de auto lichtfunctie inschakel terwijl er geen auto stand op de schakelaar zit.

    Alvast bedankt.
    Gaat het licht gewoon aan maar reageert dan niet op licht en donker en hws doorschakelen naar verlichting aan voor gebruik grootlicht verder geen problemen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Humidity sensor is voor je cabrio dak automatisch te sluiten, is geen rain sensor

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dank je voor het antwoord.
    Ik neem aan dat deze sensor een ander partnummer heeft? Ik mag er dus van uit gaan dat het partnummer op de sensor 8U0955559 (zonder twee ledjes vanaf de buitenkant gezien, tegen het raam aan) voor licht en regen is?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    OK, nogmaals dank

  11. #10

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    8U0955559 is alleen luchtvochtigheid. Met B of C erachter is inclusief regen en licht-sensor bij jouw auto, schakelaar 8K0941531AS. Staan wel op te koop op onderdelenlijn.nl of ebay. Kabelset bijv. op kufatec kopen. Je zult wel nieuwe gelfolie voor de sensor nodig hebben. Of voor €320 de hele set kopen op k-electronic-shop.de, maar dat is waarschijnlijk duurder dan de onderdelen los 2e hands kopen. Die complete set is wel inclusief eenvoudige programmeermodule.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 25-05-21 om 15:24.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    8U0955559 is alleen luchtvochtigheid. Met B of C erachter is inclusief regen en licht-sensor bij jouw auto, schakelaar 8K0941531AS. Staan wel op te koop op onderdelenlijn.nl of ebay. Kabelset bijv. op kufatec kopen. Je zult wel nieuwe gelfolie voor de sensor nodig hebben. Of voor €320 de hele set kopen op k-electronic-shop.de, maar dat is waarschijnlijk duurder dan de onderdelen los 2e hands kopen. Die complete set is wel inclusief eenvoudige programmeermodule.
    Kijk, nou snap ik het. Dus toch andere sensor kopen. Heb de licht schakelaar inmiddels besteld. Kan ik de bestaande kabel gebruiken of moet daar ook een nieuwe voor hebben. Zit op de andere sensor overigens standaard ook de luchtvochtigheidsmeter? Hartelijk bedankt!

  13. #12

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Daar zit inderdaad ook een luchtvochtigheidsensor in. Dit is de kabelset https://www.kufatec.com/de/licht-sic...8t-q5-8r-39978

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Dank je wel. Kabel is inmiddels besteld.
    Nu alleen nog de gel pad en de sensor....en een vriendelijk iemand die mij misschien kan helpen met de kabel en programmeren.

  15. #14

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Onder tabblad "Anleitungen" in die kabelset Kufatec link kun je de laatste handleiding krijgen. Daar zal het programmeren ook wel in staan verwacht ik. Sensors genoeg op onderdelenlijn, daar zal ook nog wel een oude gel pad op zitten. Maar ik zou toch even een nieuwe plaatsen (8U0955609), voor een onbegrijpelijk prijs bij de dealer overigens...

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Ja, die gelpads zijn relatief gezien belachelijk duur.
    Dact nog even aan Aliexpress, maar drie weken wachten is ook zo iets. Kan een imitatie sensor en gelpad bij Autodoc krijgen. Wat raden jullie aan. Een gebruikte originele sensor van VAG of een niet originele nieuwe? Prijs van een nieuwe is iets goedkoper en kan daar ook een gelpad krijgen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Nog even een domme vraag. Is de kabel die nu met de vochtigheidssensor aangesloten is niet dezelfde als aan de licht/regensensor?

  18. #17

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Ik zou een originele C pakken van ~2016 met een nieuwe originele gelpad. Dat ding zit toch altijd volle bak in de zon en hitte en moet wel gewoon goed blijven, anders doet die sensor z'n werk ook niet. Alles bij elkaar heb je dan alsnog voor een relatief koopie deze optie op je Cabrio

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Je hebt gelijk, die paar tientjes besparing is te verwaarlozen met het gemak.
    Dank je wel.

  20. #19

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Offday Bekijk Berichten
    Nog even een domme vraag. Is de kabel die nu met de vochtigheidssensor aangesloten is niet dezelfde als aan de licht/regensensor?
    Volgens mij niet.. Beiden waarschijnlijk 3 pins stekkertje, maar volgens mij op een andere manier aangesloten (op een ander regelapparaat).

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Regen/lichtsensor activeren

    Duidelijk. Bedankt

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •