Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 3.2FSI quattro, trilling achterin

  1. #1

    Standaard 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Goedendag beste forum leden, ik zou eerst mij voorstellen. Mijn naam is Yunus ik ben 29 jaar oud en ben eigenaar van een mooie audi a5 quattro.

    Ik heb het volgende probleem mijn auto trilt schok dreunt hoe je het ook wilt benoemen ernstig op het moment dat die warm wordt, dus eigenlijk nadat ik een tijdtje mee gereden heb. Ik voel duidelijk dat het door de aandrijflijn komt, het volgende is al vervangen wegens vermoeden rechtsvoor aandrijf as links achter aandrijf as en links achter wiellager. Trilling voel ik eigenlijk aan de achter kant van de auto, diff olie is vervest voor het geval dat ik slijpsel resten zou tegen komen maar dit was het geval niet. Ook voel ik de auto als die koud is licht constant trillen. Is dit een bekend probleem zou iemand mij kunnen helpen. Ik hou eigenlijk voor mijn gevoel nog 2 onderdelen over dat is de links achter aandrijfas en de tussenas.

  2. #2

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Geen krom wiel, band met hoogte slag of een kromme wielnaaf (dat laatste wil ook nog wel eens voorkomen)? En idd aandrijfassen kunnen met oud (hard geworden) vet of vergaande slijtage ook vreemde trillingen veroorzaken. Verder misschien eens wat rubbers controleren op overmatige slijtage.. Lastig probleem ik hoop dat je het weet te vinden en dan laat vooral weten waardoor het werd veroorzaakt.

  3. #3

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Ik vind het heel gek dat die meer gaat trillen op het moment dat die warmer wordt. Ik dacht zelf aan de tussen as lager die door de hitte slapper wordt???

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  4. #4

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Warmte kan ook maken dat het karkas de band waar hoogte slag in zit verder nog meer een ei vorm aanneemt omdat door de warmte het rubber zachter wordt en de luchtdruk in de band oploopt.

  5. #5

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Snap ik maar dan zou die dat toch niet vanaf begin de toeren moeten trillen? Als ik gas loslaat stopt die ook met trillen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yunushan Bekijk Berichten
    Snap ik maar dan zou die dat toch niet vanaf begin de toeren moeten trillen? Als ik gas loslaat stopt die ook met trillen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    Dat stond niet in je eerste post daar maakte ik uit op dat het gedurende het rijden op zou treden maar als het meegaat met het toerental dan kan het een aantal dingen zijn tot een versleten 2 massa vliegwiel aan toe of versleten motor- / baksteun(en). Als ik je goed begrijp treedt het op bij warme motor en bij belasting bij gas los of in neutraal of z'n vrij geen trillingen? Is er een bepaalde snelheid waarbij je er meer last van hebt?

  7. #7

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Auto doet het constant bij warme motor bij het optrekken en bij het normaal rijden voel ik hem licht trillen eigenlijk bij elke snelheid boven 130 wordt het meer. Het is een multitronic is deze ook voorzien van dubbelmassa vliegwel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Quattro kan géén Multitronic bak hebben. Je zult een S-Tronic bedoelen. En ja, die heeft een dubbelmassa vliegwiel.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Ik heb begrepen dat mijn auto is voorzien van multitronic automaat bak het is een usa importer 6 versnellingen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  11. #10
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Multitronic bestaat niet in 4-wielaandrijving, is nooit geproduceerd, ook niet voor de USA.
    Als je 6 versnellingen (en Quattro) hebt is het een Tiptronic, een klassieke automaat met koppelomvormer, bak gemaakt door ZF, type 6HP28.
    De auto heeft dan géén dubbelmassa vliegwiel.

    Tip: vermeld voortaan ook even het modeljaar van de auto, de latere A5’s Quattro hebben namelijk de S-Tronic (7 versn, mét dubbelmassa vlw).
    Laatst gewijzigd door Kees B; 09-07-21 om 15:21.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  12. #11

    Standaard Re: 3.2FSI quattro, trilling achterin

    Top bedankt voor je informatie! Ik ga morgen een andere cardan as kopen ik zal kijken of dit wel gaat helpen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •