Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0 TFSI quattro 2009 automatische transmissie schakelt slecht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    41
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard 2.0 TFSI quattro 2009 automatische transmissie schakelt slecht

    Beste leden!

    Het is waarschijnlijk vaak besproken maar ik ben hier nieuw en na veel zoeken kom ik niet op het juiste of beste antwoord.

    Ik heb een A5 coupe uit 2009 automaat met een 2.0 tfsi motor Quattro uitvoering dacht B8 motor.
    sinds kort ervaar ik bij koude start dat het overgaan van 1 naar 2 schokend ging en van 5 naar 6 naar 7 dat die soms 6 oversloeg en meteen naar 7 ging.
    Als de motor iets later wat warmer werd was het weg. maar nu ervaar ik een soort slipende gevoel, valt niet lekker in de volgende versnelling, met voet op de rem in zijn 1 word de auto onrustig en geeft een bonkend/duwende gevoel naar voren en reageert soms in achteruit niet. na een tijdje gaat het D van drive teken knipperen en bij in zijn R zetten brand er soms een tandwiel en R teken met een melding in duist dat de auto niet in zijn achteruit kan.
    Ik hoor graag wat van jullie deskundige ervaringen hierin.

    (Wat ik hier en daar kon lezen was: bak spoelen, bak olie en filter vervangen?)
    Laatst gewijzigd door kwasjes; 14-09-21 om 15:06.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI quattro 2009 automatische transmissie schakelt slecht

    Je hebt een 7s-tronic bak, oftewel een DSG met dubbele koppeling. Je beschrijving klinkt als een bak die aan een complete revisie toe is. Advies: ga er niet mee naar een Audi dealer, die zetten er alleen een nieuwe bak in. Zou ermee naar DSG Dokter gaan.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 2.0 TFSI quattro 2009 automatische transmissie schakelt slecht

    Aangezien je ook foutmeldingen krijgt in je display zal het laten spoelen van de automaatbak niet veel zin meer hebben.
    Ik weet niet wat je huidige km stand is en of iedere 60.000km de ATF service is uitgevoerd?

    Wellicht als je Audi altijd dealer onderhouden is geweest en alle reperaties altijd zijn uitgevoerd kan er sprake zijn van coulance. Audi merkdealers schijnen niet altijd de hele bak de vervangen!

    DSG bakken uit die periode (wil niet onaardig zijn) maar zijn niet bepaald de beste bakken.
    Ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

    succes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •