Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 3.2 starten (start/stop) en slechter stationair draaien (koude motor)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard 3.2 starten (start/stop) en slechter stationair draaien (koude motor)

    Misschien is er niks aan de hand en misschien zijn er mensen die het probleem herkennen/ook gehad hebben. Betreft: Audi A5 Cabriolet 3.2 FSI DSG bak.

    Na een grote beurt bij de Audi Dealer 1000km geleden (olie beurt + alle filters vervangen + nieuwe multiriem + bougies vervangen + ATF service (DSG bak), olie verversen + Remvloeistof verversen etc.) treed het volgende op:
    Bij een koude start blijft de motor (soms) onregelmatig stationair lopen. Wanneer de motor warm is is het onregelmatige lopen volledig weg en loopt hij echt als een zonnetje. Hij verbruikt ook geen druppel olie en rijdt erg goed!
    Wanneer er gereden is met de auto en na een half uur (motor is nog redelijk warm) trap ik op de rem en druk ik op de startknop en probeert de auto te starten. Hij blijft lang tussen de 0 en 500 toeren schommelen en de motor schiet pas aan wanneer ik een behoorlijk dot gas geef. Dan schiet de motor aan en zie ik de toerenteller tot 4000 toeren stijgen. Klinkt wel lekker, maar zo beurt het natuurlijk niet. Komt dit omdat ik 1x 1 a 2 sec op de startknop druk? Dit zou toch moeten kunnen of moet ik de startknop tegenwoordig vasthouden tot de motor helemaal loopt?

    Zijn er nog mensen die ook een Cabrio A5 hebben. Zo, ja hoe wassen jullie deze gewoon door de wasstraat met zachte borstels/lappen en een programma speciaal voor cabrio's of echt met het handje? Het is nog een behoorlijke grote auto om even snel te wassen met het handje vind ik zelf.

  2. #2
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: 3.2 starten (start/stop) en slechter stationair draaien (koude motor)

    Ik zou beginnen met uitlezen met vagcom, wellicht staan er foutcodes in het systeem
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •