Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: RS5 trilling in stuur

  1. #1

    Standaard RS5 trilling in stuur

    Beste Audi liefhebbers,

    Ik ben sinds 3 maanden een trotse eigenaar van een 2011 Audi RS5.

    Echter heb ik sinds het begin al een irritatie punt waar ik de oplossing nog niet van gevonden heb. Onder heel licht remmen heb ik een sporadische trilling in het stuur. Het is merkbaar erger wanneer ik in een bocht rem. De trilling is alleen in het stuur te voelen en niet in de rest van de auto. Ik heb de draagarmen even nagekeken en er zit een behoorlijke speling op de rubbers thumbnail_C31B1814-3DD0-4E6F-AF13-F61F8C4E9191.jpgen zelfs een scheur in. Zou het vervangen van de draagarmen het probleem verhelpen?

    De volgende dingen heb ik al gedaan:

    - 4x Nieuwe banden + Gebalanceerd
    - Auto uitgelijnd
    - Nieuwe remvloeistof
    - Blokken zijn ongv nog voor 60% goed

    Er zitten keramische schijven op die maar 40dkm oud zijn en er nog top uitzien.

    Graag hoor ik jullie mening hierover.

    Met vriendelijke groet,

    Raoul de Meulemeester

  2. #2

    Standaard re: RS5 trilling in stuur

    Ik zou sowieso die rubbers vervangen.

    Wat ik me wel iedere keer afvraag bij die remmen, wat gaan de eigenaars doen als die vervangen moet worden. Je ziet nu leuke gebruikte RSsen voor niet teveel. Maar die remmen komen een keer aan de beurt, en dat is toch wel serieus geld.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Standaard re: RS5 trilling in stuur

    [QUOTE=HarrieA;1912184]Ik zou sowieso die rubbers vervangen.

    Wat ik me wel iedere keer afvraag bij die remmen, wat gaan de eigenaars doen als die vervangen moet worden. Je ziet nu leuke gebruikte RSsen voor niet teveel. Maar die remmen komen een keer aan de beurt, en dat is toch wel serieus geld.



    Je kan dan 2 dingen doen, of idd de schijven / blokken vervangen of stalen schijven erop zetten. De keramische schijven gaan gemiddeld 200.000 km mee. Die van mij zitten er net 40 op dus daar maak ik mij niet zo’n zorgen om.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RS5 trilling in stuur

    Die rubbers zou ik wel vervangen, het helpt wel iets in de stabiliteit van het sturen hoor, ik had ook zulke rubbers onder mijn S. Setje meyle HD er onder en het gaat weer snaarstrak.

    Wel weer uitlijnen natuurlijk.

    EEBB775F-402C-480A-BFC7-F96AD608D037.jpg

    C99A40AF-D8C0-4EFC-8C62-AB5EC8B6C358.jpg

    F23CFB8A-1835-4AA5-B01C-9CA1C3B1CBF9.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •