Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke uitlaatdemper kan ik het best verwijderen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Welke uitlaatdemper kan ik het best verwijderen?

    Hoi, ik heb nu sinds een aantal weken een audi A5 coupé 2.0tfsi uit 2011, nu is dit echt een top auto alleen valt het geluid echt tegen. na wat gekeken te hebben blijkt een sport uitlaat nog iets te duur te zijn voor mij, nu is er wel een optie om een demper te verwijderen en dit is dat ook een stuk goedkopen, alleen vroeg ik me af of je wel veilig een demper kan verwijderen(veilig voor de motor en of het wel mag van de wet) en welke van de dempers ik het beste weg kan halen als ik een beetje geknetter wil hebben zonder de hele straat wakker te maken of om zelf doof te worden.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke uitlaatdemper kan ik het best verwijderen?

    Ik weet niet hoeveel dempers hij heeft natuurlijk maar meestal halen ze een demper in het midden weg en een pijp er tussen, echter is het gokken wat het geluid dan gaat worden, bij een sportuitlaat is dat vaak bekend, miltek bijvoorbeeld.

    Wat ook kan is een elektrische klep erin maken, dan kan je hem met een knop of afstandbediening open zetten of dicht als je ongehoord de straat in wilt rijden.
    Zoiets dus

    https://www.ebay.de/itm/383236823412...BlBMULzOmbnFXw
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Welke uitlaatdemper kan ik het best verwijderen?

    ja dat lijkt me ook echt top, zelf had ik dit ook al gezien omdat je dan inderdaad normaal de straat uit kan rijden en herrie kan maken waneer je wilt, echter ben ik er achter gekomen dat dit niet toegestaan is in Nederland(voor zover ik kan vinden) wel vraag ik me af of ze daarmee bedoelen dat je het niet mag gebruiken tijdens het rijden(hetzelfde als verlichting onder je auto) want als dat wel het geval is is dat inderdaad een mooie en wat goedkopere oplossing.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke uitlaatdemper kan ik het best verwijderen?

    Tja, kwa geluid mag het misschien niet, ook kwa type goedkeuring niet maar heb je met veel dingen en wordt vaak gedoogd, neem grotere remmen bijvoorbeeld of bredere banden, voor apk moet hij gasdicht zijn dus zou open afkeur zijn.
    Je zou het nog eens kunnen uitzoeken maar er tussen met de klep dicht mag wel denk ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •