Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: EGR-klep 2.0 TDI defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard EGR-klep 2.0 TDI defect

    volgend lampje gaat branden, dit komt om de zoveel km eens voor met als gevolg dat de wagen ook niet meer optrekt :

    Voorgloeien


    Het voorgloeien lampje gaat branden wanneer de motor koud is. Nadat het lampje is uitgegaan kan de motor worden gestart. Als de buitentemperatuur circa 8°C is kan de motor zonder voorgloeien gestart worden. Als het lampje tijdens het rijden gaat branden duidt dit op een storing. Laat de auto bij een garage uitlezen om erachter te komen wat de storing veroorzaakt.



    Mijn garagist denkt na het uitlezen dat er 9 kansen op 10 is dat dit de EGR klep zou zijn.
    Zijn er dingen die ik nog kan proberen om het probleem op te lossen? bvb X aantal km op autostrade op 3000 toeren om het ' regenereren ' in actie te brengen?

    Hij sprak over een 350 tal euro voor zo een klep, na wat zoekwerk op internet vind ik kleppen aan 100 euro voor een audi A5 8T3 coupe 2,0 diesel

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: EGR-klep 2.0 TDI defect

    mijn EGR klep werd 26/1 vervangen door de garage, nu bijna 1 maand later terug zelfste probleem. Motor geeft foutmelding en trekt niet meer op, teruggegaan naar garage, op zaterdag konden ze niet veel doen, morgen nog eens terug om te laten uitlezen maar EGR klep was zeker defect volgens hen... Ik heb zo het vermoeden dat de EGR klep ten onrechte werd vervangen, dit heeft me 650 euro gekost

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •