Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

  1. #21
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Nou relais vervangen niets zekeringen gecheckt zijn ook goed pomp goed dak module andere in gezet niets blijft storing geven
    Eerst maar eens rust en na denken en googelen weet iemand hoe je het dak handmatig open doet ? kom genoeg materiaal tegen hoe je hem sluit maar openen niet wat ik ook probeer krijg de achterkant van het dak niet los

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  2. #22
    Mhk1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Mooi kloten..

    Had je de auto al laten uitlezen bij een Audi dealer?
    Een Duitse dealer doet dit vaak voor niets… ik ben bij Fortkamp in Gronau geweest. Laten uitlezen en een afspraak gemaakt die dus niet meer nodig was. Het heeft me de bevestiging gegeven waar het probleem zat. Gelukkig voor mij was het de allergoedkoopste oplossing…

    Handmatig openen… ik las over en hendel die tussen afscherming en afdekkap zit. Ik moet zeggen dat het mij niet lukte op die manier, kon wel de hendel overhalen, maar niet vergenoeg (kan dat ik te weinig kracht heb (gebruikt))
    Heb je de bout al eens handmatig losgedraaid die boven de spiegel zit in het dak? Misschien zit daar een fout?

  3. #23
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mhk1974 Bekijk Berichten
    Mooi kloten..

    Had je de auto al laten uitlezen bij een Audi dealer?
    Een Duitse dealer doet dit vaak voor niets… ik ben bij Fortkamp in Gronau geweest. Laten uitlezen en een afspraak gemaakt die dus niet meer nodig was. Het heeft me de bevestiging gegeven waar het probleem zat. Gelukkig voor mij was het de allergoedkoopste oplossing…

    Handmatig openen… ik las over en hendel die tussen afscherming en afdekkap zit. Ik moet zeggen dat het mij niet lukte op die manier, kon wel de hendel overhalen, maar niet vergenoeg (kan dat ik te weinig kracht heb (gebruikt))
    Heb je de bout al eens handmatig losgedraaid die boven de spiegel zit in het dak? Misschien zit daar een fout?
    uitlezen kan ik zelf ook geeft alleen storing
    1 Fault Found:
    0004 - Switch for Convertible Top
    B11A0 02 [137] - Signal Failure
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    als ik dan zoek op foutcode kan het van alles zijn
    kap voor bij spiegel heb ik ook al los gehad maar ben bang als ik de kap naar achteren druk de boel kapot trek/druk klep achter kan ook niet los omdat het dak achterop de klep drukt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #24

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Volgens mij heb je last gehad van water in de auto, meende me te herinneren een verzopen trekhaakmodule en lekkage via het achterraam? Ik zou even op jacht gaan in de kofferbak waarschijnlijk rechtsachter (kant van de passagier) de pomp zit links achter maar daar lijkt het probleem niet te zitten het is of de fysieke schakelaar (vaak niet) in de middenconsole of de draden daarheen. Die draden komen van rechts achter in de kofferbak daar zitten de verbindingen (kabellassen / knopen) en ook de dakmodule en zekeringen, je hebt daar in de kofferbak zowel links als rechts dakschakelaars(positie).

    Het makkelijkst is even de kofferbak qua bekleding leegruimen, dus kofferbakmat er uithalen en dan de plastic achterpaneel plaat (waar ook de kofferbakmat op rust) dan beide zijpanelen (let op daar zitten aan beide kanten magneetschakelaars in met stekkertje voor de beweegbare bagagebak). Het zit allemaal vast met van die metalen spreidklemmen in V vorm (los wippen met een plastic keg / vork en met beleid anders scheuren ze van de bekleding) verder een aantal plastic spreidnieten (met plastic keg de drukker die het spreiden regelt omhoog halen en dan haal je het eigenlijke spreid gedeelte er uit). Verder de achterbankontgrendeling (weer een kleine plastic spreidniet voorzichtig loshalen) en de bagage-sjorogen (met torx 30 dacht ik maar kan ook 27 zijn geweest). Achterbank moet even naar voren worden geklapt (je moet ook wat spreidnieten loshalen via de opening in het interieur. Ik denk dat het loshalen van de interieurdelen in een 15 tot 30 minuten gedaan moet kunnen zijn (ik heb wat ervaring zal zelf op 15 uitkomen maar de eerste keer kost het altijd wat meer tijd).

    In de kofferruimte zit een aantal switches die makkelijk nat worden net als de kabelboom zelf die een aantal "lassen" kent en bij lekkage daar makkelijk kan gaan corroderen (let op groene / witte uitslag op de zwarte kabelboomtape) waardoor je draadjes / verbindingen kwijt kunt raken. Ik zal even kijken of ik binnenkort wat foto's kan posten van de schakelaars die makkelijk vol water lopen en de kabelboom die ik ooit zelf eens onderhanden heb genomen en de "lassen / kabelknooppunten" in de kabelboom rechts achterin (onder / vlakbij) de zekeringkast.

    Even in fases en met haast getikt dus niet altijd even leesbaar vrees ik maar hoop dat je er iets mee kunt.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 24-05-22 om 14:01.

  5. #25
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Ok, volgens deze meneer zit het in de halsensor aan de bijrijderskant in het dak dus deze ook maar eens bekijken

    Check the sensor on the right side of the frame to see if it’s fallen out of place. Not sure if the A5 top has the same sensor as the A4
    Cheers,
    Louis

    en met foto's kan ik ook miss wat bvd @JINXED

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #26

    Standaard Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Ok, volgens deze meneer zit het in de halsensor aan de bijrijderskant in het dak dus deze ook maar eens bekijken

    Check the sensor on the right side of the frame to see if it’s fallen out of place. Not sure if the A5 top has the same sensor as the A4
    Cheers,
    Louis

    en met foto's kan ik ook miss wat bvd @JINXED
    Bij deze wat foto's:

    IMG_2812.jpgIMG_2811.jpgIMG_2810.jpgIMG_2809.jpgIMG_2808.jpg

    IMG_2814.jpgIMG_2815.jpgIMG_2816.jpgIMG_2817.jpgIMG_2813.jpgIMG_2819.jpgIMG_2820.jpgIMG_2821.jpgIMG_3917.jpgIMG_2818.jpgIMG_4189.jpgIMG_4182.jpg

  7. #27
    Mhk1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Talking Re: Cabriodak werkt niet meer nadat accu leeg/ kapot was

    Onvoorstelbaar maar waar, mijn dak werkt nu niet meer. De knop doet niets, hoor dat slot er niet af gaat van dak krrrrtjs

    Ben er mee met de caravan naar Kroatië geweest (ging fantastisch), we hebben wel gesloten gereden ivm kofferruimte die nodig was.…
    Aldaar 1 dagje probleemloos open rondgereden… enkele regenbuien later nogmaals willen toeren, dakje ging open naar kofferruimte lag toch te vol (denk ik) en sloot niet helemaal af. Kreeg melding bij harder dan 50km/h. Even stoppen en verhelpen dacht ik. Echter ging met moeite en nadat er via afdek plaat de kofferruimte leeg gehaald (de koffer klep ging niet open) eindelijk dag weer dicht gekregen. Later zag ik nog een melding staan, verdeckwanne nicht im endstand mee de ik te lezen.
    Wel zag ik aan de kant van bestuurder wat water liggen.

    Echter dak was dicht en ik dacht afblijven, zie het thuis wel… en nu ben ik net thuis dus even (tegen beter weten in) even proberen…
    Nada dus.

    Dus ik ben bang dat ik een zelfde operatie moet uitvoeren als hierboven met plaatsjes is uitgevoerd…

    schaamrood op de kaken… tijdens het klooien om dak dicht te krijgen heb ik blijkbaar het doek aan de zijkant van de afdekzeil tussen de metalen plaatjes gebracht … nu aldus weer opgelost..

    Grrr wordt wederom vervolgd.
    Laatst gewijzigd door Mhk1974; 25-08-22 om 09:15.

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •