Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Gerammel bij rijden over oneven wegen

  1. #1

    Standaard Gerammel bij rijden over oneven wegen

    Al tijdje hoor ik een gerammel als ik over klinker wegen rij of drempels. Helaad worst het geluid nu langzaam steeds luider dus maak ik mij zorgen wat het is. Een garage heeft het voor een te hoog bedrag onderzocht maar kon geen reden vinden.
    Advies: vraag op het forum....

    Weet iemand wat het is en hoe kan oplossen?

    Zie video voor het geluid.
    https://youtu.be/5qpjMsWTNlo

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gerammel bij rijden over oneven wegen

    Zijn best veel dingen die het kunnen zijn natuurlijk, maar garage kon niets vinden?

    Ik begin altijd met losse dingen uit de auto te halen en in een krat, dan een globale controle op losse delen, onder de kap, daar ook niets? Dan iemand heen en weer laten sturen en voelen of de stuurkogels speling hebben, wielbouten na draaien.
    Daar ook niets word het lastiger, omdat je dan bij fusee kogels enz uit komt van de draagarmen maar dan moet hij op een 4 kolom brug staan en met een bandenlichter aan de gang, een brug waar de wielen hangen ga je niets vinden.
    Dan heb je nog een dome rubber/lager boven op de veerpoot, kunnen ook herrie maken maar het geluid in de film lijkt me meer een stuur/fusee kogel geluid als er geen wiel los zit verder.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Gerammel bij rijden over oneven wegen

    Bedankt voor snelle reactie,
    Alles wat los zit uit de auto gehaald, weer gereden over zo'n weg dek en het bleef voorkomen. Ook later met meer gewicht door wat mensen mee te nemen was het geluid exact het zelfde.
    Banden ook gecontroleerd, alles zat nog even vast als het hoort.
    Moet nog even kijken naar stuur/fusee kogel

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Re: Gerammel bij rijden over oneven wegen

    Heeft de auto uberhaupt al op de brug gestaan?

  5. #5
    AEK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Gerammel bij rijden over oneven wegen

    Ik heb dit probleem ook gehad met mijn A5 B8, geluid was bij mij overigens wel iets minder erg. Was vooral waarneembaar bij drempels en oneven wegen. Bleek uiteindelijk te gaan om de draagarmrubbers.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •