Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Drive Select > verschil dempingsregeling / Suspension Control niet te merken

  1. #1

    Standaard Drive Select > verschil dempingsregeling / Suspension Control niet te merken

    Sinds kort ben ik in het bezit van een Audi S5 (8TA) sportback Quattro 3.0 v6 uit 2013.

    De auto heeft de optie om de Suspension Control aan te passen tussen Comfort en Dynamic. Ik kan eerlijk geen verschil voelen of merken tussen beide standen. Bij de andere opties onder Drive Select zijn de verschillen wel goed te merken. Ik ben benieuwd of andere eigenaren van een S5 (8TA) met deze optie dit herkennen of dat er wel degelijk een verschil zou moeten bestaan en wanneer je dit het vooral merkt?

    De auto rijdt overigens heerlijk, maar kan nu nog onder de garantie er naar laten kijken als het nodig is.

    Hartelijk dank alvast voor jullie input!

  2. #2

    Standaard Drive Select > verschil dempingsregeling / Suspension Control niet te merken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maarten84 Bekijk Berichten
    Sinds kort ben ik in het bezit van een Audi S5 (8TA) sportback Quattro 3.0 v6 uit 2013.

    De auto heeft de optie om de Suspension Control aan te passen tussen Comfort en Dynamic. Ik kan eerlijk geen verschil voelen of merken tussen beide standen. Bij de andere opties onder Drive Select zijn de verschillen wel goed te merken. Ik ben benieuwd of andere eigenaren van een S5 (8TA) met deze optie dit herkennen of dat er wel degelijk een verschil zou moeten bestaan en wanneer je dit het vooral merkt?

    De auto rijdt overigens heerlijk, maar kan nu nog onder de garantie er naar laten kijken als het nodig is.

    Hartelijk dank alvast voor jullie input!
    Zou eerst ff checken of de hardware (demper regeling) wel op je S5 zit.
    Er wordt veel vrij-gecodeerd met VCDS, misschien vond de vorige eigenaar de tekst leuk staan in zijn ADS scherm.

    Info ADS coderingen 8T facelift : https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1522008


    De S5 heeft standaard een sportonderstel PR-code: 1BE
    Optie was een sportonderstel met demper regeling PR-code: 1BL
    Deze afkortingen vindt je op het stickervel voorin in je service boekje.

    Je kan ook op je schokbreker zelf kijken.
    Hieronder een foto (linksvoor) van mijn S5/F5 met demper regeling.
    Je ziet een kabel van de demperregeling, bovenop naar de demper gaan.


    Als je de hardware, wel hebt dan inderdaad je garantie aanspreken, want je moet het verschil in instelling wel degelijk merken.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Drive Select > verschil dempingsregeling / Suspension Control niet te merken

    Bedankt voor de snelle reactie! Op het stickervel staat de PR-code: 1BL. De kabel van de demperregeling is niet zichtbaar (zie afbeelding), maar dit is ook het geval bij andere S5s van hetzelfde type met demperregeling die ik online tegenkwam. De Demperregeling module (8R0907364C) zit in de auto geïnstalleerd. Het lijkt erop dat deze optie wel aanwezig is. Nog een keertje testen en wellicht dat iemand die bekend is met het systeem een rondje laten rijden.

    Bijlage 268733

  4. #4

    Standaard Drive Select > verschil dempingsregeling / Suspension Control niet te merken

    Die foto van mij, (ter illustratie) is van een S5/F5 het nieuwe type, met onderstel 2MV met demper regeling. Op jou type met 1BL is het dan ook aanwezig, maar werkt dan zeker anders.

    Inderdaad testen en evt terug naar je garage.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •