Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: AMI retrofitten (of aliexpress)

  1. #1

    Standaard AMI retrofitten (of aliexpress)

    Goedemiddag,

    Ik wil bluetooth muziek luisteren in mijn auto (3g high). Na een poosje op het forum zoeken heb ik gevonden dat hier aanbevolen word een AMI stekker te retrofitten, en daarin een dongle te steken.

    Nu heb ik een stekker gevonden bij autoparts veghel (nr 4f0 035 727 - 50 eu) maar deze is volgens het nummer alleen voor A6.

    Officieel heeft een a5 de 8K0971086 nodig. Nou kan ik deze niet vinden, en ik bestel het liefst gewoon uit NL.

    Nu vraag ik me af wat het verschil is tussen de a5 en a6 stekker? het lijkt echt alsof de beide uiteindes identiek zijn, alleen de kabelboom van de a6 iets langer. Iemand hier ervaring mee?

    Ik kan altijd voor 12 euro een adapter kopen op ali en direct achterin de radio stekkeren, maar ik denk dat die kwalitatief uitermate teleurstellend zullen zijn(toch?)

    BVD

    Verstuurd vanaf mijn SM-F916B met Tapatalk

  2. #2
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI retrofitten (of aliexpress)

    Ik heb AMI gehad in mijn Audi A4 B&O (2011) en gebruikte daarbij ook een dongle. Mijn auto had ook telefoonvoorbereiding en het was belangrijk dat je eerst de verbinding opzet met de carkit (voor telefoon) en daarna pas met de dongle (voor muziek). Met een Android werkte het vrij aardig, maar met een iPhone vond ik het wat minder. Als je namelijk de toetsen op het stuur gebruikte voor vorig/volgend nummer dan stopt Spotify (of wat je ook gebruikt) en ging die altijd weer naar Apple Music.

    Ik had indertijd de voorloper van de ViseeO WMA3000 Tune2Air (WMA1000), maar heb daar best wel gedonder mee gehad. Meldingen als "the device draws too much power", maar wellicht dat het nu (5 jaar later) wel is opgelost.

    Wat voor dongle bedoel je die je achterin de radio kan steken? Als die 12 euro kost zou ik eerst die weg proberen, want ik vond AMI en een dongle ook niet een fantastische combi.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  3. #3

    Standaard Re: AMI retrofitten (of aliexpress)

    Bedankt voor de toelichting, en je hebt gelijk voor 12 euro kan ik het op zn minst proberen.

    https://a.aliexpress.com/_EHHG5jh


    Verstuurd vanaf mijn SM-F916B met Tapatalk

  4. #4

    Standaard Re: AMI retrofitten (of aliexpress)

    Het heeft even geduurt voor alles binnen was, vcds kabel, bluetooth module, en radio Sleutel setje, maar plug and play! Even een weekje aankijken of alles het blijf doen op goede kwaliteit maar dan kan ik het zeker adviseren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-F916B met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •