Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Accu vervangen (hoe ontluchting aan te sluiten?)

  1. #1
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Accu vervangen (hoe ontluchting aan te sluiten?)

    EDIT: "Probleem" is opgelost. Zie reactie...

    De accu van mijn A5 was niet meer jofel. Na 1.5 uur VCDS coderen was de accu plat en na 5 dagen stilstaan kreeg ik er ook geen leven meer in. Dit is mijn oude accu:

    IMG_6931.jpg

    Ik heb het typenummer (8K0915105K) opgezocht en daarbij kwam ik uit op de Banner Running Bull AGM 592 01. Deze kreeg ik vandaag binnen en heb de batterij aangesloten en die doet het ook prima. Er zit alleen een ontluchtingsgaatje in de batterij en die zit bij de oude aan de rechterkant en bij de nieuwe aan de linkerkant. Het ontluchtingsslangetje is niet lang genoeg om aan de linkerkant aan te sluiten.

    IMG_6956.jpg

    (links de oude accu, rechts de nieuwe)

    Ik had juist exact hetzelfde type besteld, omdat ik het graag origineel houd en geen zin aan gedoe heb. Nu zag ik wel een soort van plastic dopje (???) aan de rechterkant, maar die wil er makkelijk uit. Kan ik die er toch uithalen (met wat overtuiging) of heb ik een verkeerde accu? Dat laatste lijkt me stug, want ik zie dit ontluchtingsgaatje eigenlijk nergens terug en het lijkt me ook stug dat ze twee soorten accu's maken.

    In een PDF van Banner vond ik het volgende, maar daar kan ik volgens mij niet zo gek veel mee:

    Some vehicle batteries are fitted with a hose and an elbow attachment for the discharge of the battery gases. Should this be the case in your vehicle, the hose is to be inserted into the corresponding degassing vent in the battery via the elbow. If a degassing vent exists on the other side, this must be closed with a sealing plug.
    Ik heb de accu niet ingeleerd, maar ik heb eigenlijk geen foutmelding op het display. Volgende week krijg ik de VCDS kabel binnen en dan zal ik eens scannen op storingen. Neem toch niet aan dat dit kwaad kan?
    Laatst gewijzigd door bugboy; 08-11-23 om 15:58. Reden: Probleem opgelost
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #2
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu vervangen (hoe ontluchting aan te sluiten?)

    Die ontluchting is inderdaad afgeplugd, maar die plug zit zo vast dat je hem er bijna niet uitkrijgt. Met een haakje of tang krijg je er geen grip op, dus ik heb de accu er weer uitgehaald en met een schroefboormachine en een boortje iets in het plugje geboord. Dan heb je wat grip en trek je hem er wel uit. Even netjes doen en dan kan het plugje er aan de andere kant weer in en kan de ontluchting weer aangesloten worden.
    Laatst gewijzigd door bugboy; 08-11-23 om 15:59.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •