Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Bout in kofferbak tussen het plaatwerk gerold

  1. #1
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Bout in kofferbak tussen het plaatwerk gerold

    Ik heb de accu gewisseld en daarvoor de 4 bouten van de steun en de bout van de klem losgehaald. Die had ik even in de achterbak gelegd in de ruimte onder de rode pijl:

    Screenshot 2023-11-08 170012.jpg

    Toen ik de boel weer vast wou zetten was er een bout wat weggerold en toen ik hem wilde pakken drukte ik hem zo een holte in en weg was die. Als ik onder tegen de auto klop, dan hoor ik de bout en dat ga je natuurlijk horen op een wat oneven wegdek. Het is bijna knap dat die bout er in zit, want het gat is maar heel klein. Ik heb al geprobeerd met een magneet wat te doen, maar ik krijg het niet te pakken.

    Als ik zie hoe ik geprobeerd heb de bout te pakken en gebaseerd op de geluiden die ik hoor als ik klop moet die in het geel gearceerde deel liggen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Openslijpen en dichtlassen is een optie, maar niet eentje die ik graag zou doen. Ik heb aan de onderkant gekeken, maar daar zie ik ook niet echt opties...
    Laatst gewijzigd door bugboy; 08-11-23 om 16:12.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #2
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Bout in kofferbak tussen het plaatwerk gerold

    Ik had nog een USB endoscoop liggen en daarmee werd de frustratie alleen maar groter, want je kan het wel zien, maar er niet bij
    WIN_20231108_21_35_48_Pro.jpg

    De bout die vast zit is van de bevestiging van de beugel, dus de bout was in ieder geval gevonden. Vervolgens met een flexibele grijper geprobeerd de bout te pakken, maar dat lukte niet echt. Vervolgens een magneet in de grijper gedaan en vissen maar. Uiteindelijk hoorde ik een klikje en langzaam binnengehaald:
    IMG_6960.jpg

    We kunnen weer over drempels rijden, zonder te luisteren of ik wat hoor.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bout in kofferbak tussen het plaatwerk gerold

    Top, goed gedaan!
    Beetje McGyveren ;-)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Bout in kofferbak tussen het plaatwerk gerold

    Lekker bezig!

    Altijd een uitdaging om het voor elkaar te krijgen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •