Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: audi s5 problemen na tuning

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard audi s5 problemen na tuning

    Mede forum leden, ik heb enkele weken geleden mijn audi s5 bij jd laten tunen en loop nu tegen een paar probleempjes aan:
    bij koude motor rijdt de auto niet echt soepel;
    als de motor warm is hoor je een licht fluitend/zoemend geluid waarbij het geluid oploopt bij hogere toeren, bij intrappen koppeling is geluid weg, bij stationair draaien is geluid niet waarneembaar;
    bij vol wegtrekken in de 1e versnelling slipt de koppeling door (ruik je ook), dit was ook al voor de tuning. In de andere versnellingen geen problemen;

    Wie kan antwoord geven over de problemen wat mogelijk de oorzaken zijn.

    De auto heeft nog BOVAG garantie. Kan de dealer deze chiptuning herleiden en zo mogelijk indien er reparaties dienen plaats te vinden aangeven dat deze niet vergoed worden.

    Ik moet wel zeggen dat als de motor warm is dat de auto beter loopt en sneller is als voor de tuning. Net zoals bij Ton Coronel heeft deze s5 ook last van pk verlies door dichtslippen inlaatsysteem (probleem FSI blok). Vermogen is na tuning 349 pk en 465 Nm.

    Wie weet raad.

  2. #2
    2thepoint
    Guest

    Standaard re: audi s5 problemen na tuning

    Ik zou het eerste terug gaan naar Jeroen, hij heeft tenslotte de auto getuned.
    Jeroen is een jofele gast en zal zeker zijn best doen om een en ander uit te zoeken.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard re: audi s5 problemen na tuning

    Ik zal inderdaad contact met jd opnemen. maar moet zo wie zo terug naar de dealer ivm raam bijrijder die bij het openen niet lekker loopt en krassen geeft in het raam.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi s5 problemen na tuning

    Verplaatst naar het A5-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •