Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 89

Onderwerp: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

  1. #1

    Standaard ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Weet iemand wellicht wanneer de ABT tuning voor de A5 2.0 TFSI (132kw) wordt vrijgegeven? Als het meezit wordt de auto volgende week besteld, maar contact met de dealer vandaag wees uit dat de ABT tuning (daar ben ik aan gebonden, aangezien het een leaseauto betreft) nog niet is vrijgegeven en dat men ook niet weet wanneer dat wel het geval zal zijn.

    Heb vorige week naar ABT zelf gemaild, maar daar hoorde ik helemaal niets van terug helaas.

    Ben benieuwd of er mensen zijn die wel meer weten. Ben ook wel benieuwd naar de kosten en uiteraard naar de specificaties na tuning. Alvast hartelijk dank!

  2. #2

  3. #3
    JdC
    Guest

    Standaard

    Nels, ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij ondertussen zelf iets van de dealer/ABT hebt gehoord?

  4. #4

    Standaard

    Nee, nog steeds niks. De dealer heeft laten weten dat hij het aan me meldt als er iets bekend is. ABT heb ik een maand geleden gemaild, maar daar heb ik nooit een reactie van ontvangen...

  5. #5
    JdC
    Guest

    Standaard

    Mijn dealer zegt ook nog niks te hebben gehoord. Ik weet wel dat ze ondertussen de 2.0TFSI 211pk wel doen (zie A4 op de ABT site). Volgens mij is de stap naar de 180pk versie een kleine, heb tot nu toe nergens verschillen tussen de 2 aandrijflijnen kunnen vinden. Op de diameter van de voorste remschijven na. Dus misschien kun je de chip die is ontwikkeld voor de 211pk wel in je wagen krijgen...


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JdC Bekijk Berichten
    Mijn dealer zegt ook nog niks te hebben gehoord. Ik weet wel dat ze ondertussen de 2.0TFSI 211pk wel doen (zie A4 op de ABT site). Volgens mij is de stap naar de 180pk versie een kleine, heb tot nu toe nergens verschillen tussen de 2 aandrijflijnen kunnen vinden. Op de diameter van de voorste remschijven na. Dus misschien kun je de chip die is ontwikkeld voor de 211pk wel in je wagen krijgen...
    Op de site van Abt staat inderdaad wel de 211 pk versie van de A4. Voor zover ik weet is er geen enkel verschil tussen de 180 pk en 211 pk versie, anders dan dat de 180 pk versie qua vermogen wat is teruggeschroefd. Het koppel is exact hetzelfde. Dit blijkt ook uit de website van JD engineering. Daar staat de A5 2.0 TFSI wel op en zowel de 180- als de 211 pk-versie komen allebei uit rond de 245 pk en 370 NM koppel:


    Audi A5 2.0 TFSI 180pk
    180pk

    245pk
    320
    370
    € 790

    Audi A5 2.0 TFSI 200pk
    200pk

    245pk
    320
    370
    € 790


    Zie ook deze link: http://www.jdengineering.nl/ (zoeken onder chiptuning --> Audi)

    Ik wacht het nog wel even af. De auto wordt waarschijnlijk toch pas in de loop van juli geleverd, dus tegen die tijd is er hopelijk meer bekend.
    Laatst gewijzigd door Nels; 22-04-09 om 12:45.

  7. #7
    JdC
    Guest

    Standaard

    Ik ben ook aan het twijfelen om naar JDengineering te gaan eventueel, lees er goede dingen over.
    Succes met wachten tot Juli!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    JD staat erg goed aangeschreven, dus als je niet gebonden bent aan ABT zoals ik (vanwege garantie, door de leasemaatschappij) zou ik je dat zeker adviseren. Is ook een stuk goedkoper dan ABT en JD biedt maatwerk voor je auto.

    Wachten zal wel goedkomen denk ik, en er is toch weinig aan te doen.

  10. #9
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Kijk ook eens bij de huistuner hier, pedro hartog. Die kan vast ook wel overweg met die motor, en voor een schappelijke (forum)prijs . Overigens staat JD ook goed aangeschreven hier.

  11. #10
    JdC
    Guest

    Standaard

    @ Nels:

    Zie op de site van ABT dat de tuning voor de 180pk 2.0TFSI beschikbaar is. Zelfde pakket als voor de 211pk, ze gaan allebei naar 275pk en 400Nm. Prijskaartje is aardig hoog dat wel.
    Ben benieuwd als je het gaat doen of het bevalt, hou me op de hoogte.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JdC Bekijk Berichten
    @ Nels:

    Zie op de site van ABT dat de tuning voor de 180pk 2.0TFSI beschikbaar is. Zelfde pakket als voor de 211pk, ze gaan allebei naar 275pk en 400Nm. Prijskaartje is aardig hoog dat wel.
    Ben benieuwd als je het gaat doen of het bevalt, hou me op de hoogte.
    Bedankt! Heb gelijk de dealer even gemaild. Ben benieuwd wat het hier gaat kosten.. Inderdaad niet goedkoop.

    Wel een aanzienlijke vermogensstijging (bijna 100 pk extra voor de 180 pk-versie).

    Uiteraard houd ik je op de hoogte. Zal alleen nog wel even duren vrees ik, want het duurt nog minimaal 12 weken voordat de auto geleverd wordt...

  13. #12
    JdC
    Guest

    Standaard

    Dat duurt idd nog wel even, succes met wachten! Mocht ik mijn tuning al eerder uit hebben laten voeren laat ik je weten hoe het bevalt. Maar voorlopig vervelen de 180pk's nog niet, dus rustig even orienteren waar ik het beste naartoe kan gaan.

  14. #13

    Standaard

    Bedankt, en ik hoor het graag als je de auto eventueel hebt laten tunen. Ben nu 245 pk gewend, dus ik ben bang dat 180 pk me dan misschien toch wat tegen gaan vallen..

  15. #14

    Standaard 180 > 275 pk

    Hi,

    Ik denk erover mijn A4 2.0tfsi met 180 pk (sline onderstel) laten chippen met de nieuwe ABT chip naar 275pk. Echter, ik heb alleen voorwiel aandrijving geen quattro en ik weet natuurlijk dat dit erg veel is op de voorwielen maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft??

    Grijpt dan steeds de esp in als je een snelle bocht neemt en wordt normaal optrekken onmogelijk of is er, met enige oefening, goed mee te rijden?

    Alvast bedankt!

    Tim

  16. #15
    JdC
    Guest

    Standaard

    @Nels: al bekend wanneer je auto precies geleverd gaat worden? En wat mocht je betalen voor de ABT tuning bij je dealer? Ben benieuwd naar je ervaring met de 275pk!

  17. #16

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Mijn ervaringen zijn super met de 275pk! Niet of nauwelijk wielspin (al ben ik niet zo'n stoplicht sprinter) en het vermogen is een zeer duidelijke verbetering met de beginsituatie.

  18. #17

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    ik heb een A5 sportback 3 liter TDI (240pk) en zou deze ook willen binnen doen.. Iemand ervaring hiermee?

  19. #18

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JdC Bekijk Berichten
    @Nels: al bekend wanneer je auto precies geleverd gaat worden? En wat mocht je betalen voor de ABT tuning bij je dealer? Ben benieuwd naar je ervaring met de 275pk!

    Mijn auto is helaas niet getuned. Heeft niets te maken met ABT, maar wel met het feit dat het tunen vanuit de leasemaatschappij uiteindelijk niet werd toegestaan..

    Auto is overigens al eind juli 2009 geleverd. Sorry voor de late reactie, ben dit topic uit het oog verloren.
    Laatst gewijzigd door Nels; 15-06-10 om 12:49.

  20. #19
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Ik heb mijn wagen laten tunen bij van de Akker in Best.
    Deze tunen via MTM (wachttijd 3-4 uurtjes) - kosten 1150,-

    http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-...ont?FZID=A5132

    Ik ben hier erg tevreden over het gaat echt als de brandweer....optrekken en vooral ook in hoge versnelling goede trekkracht.

  21. #20
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipper Bekijk Berichten
    ik heb een A5 sportback 3 liter TDI (240pk) en zou deze ook willen binnen doen.. Iemand ervaring hiermee?
    Over deze motor tunen is wel meer te vinden, deze motor hangt ook in andere modellen die iets meer verkocht worden.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •