Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verbruik 2.0 TFSI 180 PK audi A5

  1. #1

    Standaard Verbruik 2.0 TFSI 180 PK audi A5

    Ik heb een vraag mbt het verbruik van de 2.0 TFSI moter. Bij het optrekken geeft de boardcomp aan 40l op 100km. Vervolgens zakt deze waarde keurig als de auto op gang is maar is deze waarde normaal?? Je krijgt deze waarde ongeacht je nou hard of zacht optrekt.

    Tot horens..

  2. #2
    JdC
    Guest

    Standaard

    40l/100km staat er bij mij ook op de boordcomputer bij hard optrekken. Het is me nog niet opgevallen bij normaal optrekken, volgens mij zit ik dan rond de 30l/100km.
    Wat is je gemiddelde verbruik tot nu toe? Als dat normaal is lijkt me dat je je geen zorgen hoeft te maken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JdC Bekijk Berichten
    40l/100km staat er bij mij ook op de boordcomputer bij hard optrekken. Het is me nog niet opgevallen bij normaal optrekken, volgens mij zit ik dan rond de 30l/100km.
    Wat is je gemiddelde verbruik tot nu toe? Als dat normaal is lijkt me dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    het verbruik is verder wel ok. Ik heb trouwens een multitronic bak en dan ligt het verbruik ook iets hoger volgens mij. Maar wat mij opviel is dat hij 40l/100km aangeeft ook al trap ik uiterst zacht op het pedaal...:-)

  4. #4
    JdC
    Guest

    Standaard

    Bij uiterst zacht optrekken ga ik maar tot ongeveer 15l/100km, dus lijkt me (als je verbruik wel normaal is) een software foutje.
    Mag ik varegn wat je gemiddelde verbruik is tot nu toe? Ik zit zo rond de 9L/100km, met 50/50 stad/snelweg. Vind het vrij hoog als ze 6.6L/100km afgeven als gemiddeld verbruik. Je zit er altijd wel iets boven, maar dit verschil vind ik behoorlijk.

  5. #5

    Standaard

    mijn verbruik is 1 op 12, en ik rijd niet rustig


  6. #6
    JdC
    Guest

    Standaard

    @ Merril: heb op zitten letten, bij mij gaat het met het optrekken ook al snel richting de 40l/100km. Alleen niet bij uiterst zacht, dan dus 15 ofzo.

    @Art-a5: Daar zitten wel flink wat snelweg km's bij dan, of niet? Mijn gemiddeld verbruik ligt op 1 op 11, binnen de bebouwde kom doe ik hooguit 1 op 10 met rustig rijden en 1 op 9 (of slechter) met wat sportiever.

  7. #7

    Thumbs down

    op de snelweg 120km/uur geeft de BC 1 op 16-17 aan,
    ik maak idd veel snelwegkilometers, maar rijd nooit 120

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •