Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: temperatuur schommelt

  1. #1

    Standaard temperatuur schommelt

    hallo ik heb een audi a4 avant.en heb de volgende vraag.

    als ik een kilometer of 5 heb gereden word de auto goed warm maar na 5 km als hij dus op temp is geef ik wat meer gas en dan schommelt de temp meter tussen de 60 en 90 graden maar blijft nooit op 90 staan???
    iemand een idee hoe dit komt.


    graag een reactie
    davy

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Wordt zeer waarschijnlijk thermostaat vervangen.

  3. #3

    Standaard

    ben trouwens dit weekend naar luxemburg gereden 125 km en toen gaf de temp met helemaal niks aan..
    bleef gewoon op 60 hangen,en heb niet bepaald rustig gereden

  4. #4
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Kan, maar als de thermostaat niet goed is betekend dat je met een lauwe motor niet rustig hebt gereden . Thermostaat kan te vroeg opengaan waardoor de motor te veel gekoeld wordt. Dit samen met de rijwind (deze koelt ook best wel) kan de motor temp. best ver inzakken.

    Ik had n.l. hetzelfde probleem, temperatuur schommelde tussen 70-90grd. Eerst de sensor vervangen maar achteraf bleek dat de thermostaat slecht was.

  5. #5

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Kan, maar als de thermostaat niet goed is betekend dat je met een lauwe motor niet rustig hebt gereden . Thermostaat kan te vroeg opengaan waardoor de motor te veel gekoeld wordt. Dit samen met de rijwind (deze koelt ook best wel) kan de motor temp. best ver inzakken.

    Ik had n.l. hetzelfde probleem, temperatuur schommelde tussen 70-90grd. Eerst de sensor vervangen maar achteraf bleek dat de thermostaat slecht was.



    bedankt voor je tips.
    ga volgende week naar de garage want ik heb nog garantie,maar wou dit toch even weten...


    davy


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •