Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

  1. #41
    Coen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    288
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Weet je zeker dat je 290 pk/400 Nm via 2 (voor)wielen op de weg wil laten ?
    in natte / winterse omstandigheden lijkt mij dat niet ontspannen rijden, zeker als je als leaserijder waarschijnljik toch redelijk wat kilometers maakt.
    Ik zou eerder wat extra geld uitgeven voor quattro..
    E-tron GT

  2. #42
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Je kan het beste even contact opnemen met JD. Er zijn een aantal dealers die garantie geven als jd er aan gesleuteld heeft. Ook als er een andere uitlaat onder ligt. Ik heb redelijk idee dat je gefixeerd bent op het getal 300 PK of lijkt dat maar zo. Aantal pk's zijn leuk voor de borrelpraat, maar ik zou liever een 20-tal pk minder hebben en een vloeiender rijdende auto willen hebben dan 300 pk, maar dat is mijn bescheiden mening.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  3. #43
    bartberg80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    De overbrenging van het vermogen op de weg, daar maak ik me niet zo druk over. En daarbij komt nog dat ik nu al echt aan de top van mijn budget zit als ik alle opties op deze auto heb, dus 4x4 is geen optie voor mij helaas.

    Ik heb hiervoor in een Leon II Cupra met dezelfde configuratie en 335pk/430nm gereden en dat kon ik ook nog prima op de weg krijgen door wat bredere en betere banden te nemen en mijn onderstel aan te laten passen.

    De volgende configuratie had ik op de Leon die ik eigenlijk ook op de A5 zou willen hebben:

    Milltek uitlaatlijn:3" downpipe, racecat, middenpijp zonder demper, gescheiden einddemper
    Billstein B12 veren en dempers (wil nu liefst B16)
    235/35R19 (wil nu naar 255/35R20)


    Ik zou ongeveer dezelfde acceleratie willen hebben als toen, maar dat gaat sowieso al niet lukken aangezien deze A5 al wat zwaarder is dan een Leon en er ook nog minder vermogen uitgehaald kan worden.

    Kijk, ik snap best dat een A5 in een heel ander segment ligt en dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. Dat doe ik ook niet, maar ik ben wel gewend aan die trekkracht en wil er dus zo min mogelijk op achteruit gaan.


    Wat betreft JD, daar heb ik al mail contact mee gehad. Ze gaven het volgende aan toen ik vroeg hoeveel eruit te halen is:

    "
    Beste Bart,

    Met aangepaste uitlaat met sportkat en tuning opmaat op 280pk-290pk uit. (mits euro 98 benzine). Bij de handbak rond de 410Nm.

    De garanties worden inderdaad wat scherper, echter zijn er veel dealers als PON Amersfoort, die garantie overnemen als zij de JDEngineering software leveren (echter vaak niet opmaat). Je kunt evt ook informeren bij seat van der velden, zij leveren ook uitlaatsystemen en garantie bij tuning via ons.

    Dealers als pon amersfoort leveren alleen garantie bij een stage 1, ze willen geen custom tuning of uitlaatsystemen (stage 2), verzekeren.
    "

    Komt ook nog eens bij dat ik met mijn brandstofpas alleen nog maar euro 95 mag tanken en dat schijnt het vermogen tegenwoordig nog verder te doen afnemen

    Ik hoop dat iemand me kan helpen aan een dealer die wel (eventueel tegen bijbetaling) de fabrieksgarantie over neemt zoals het geval was bij mijn Leon.






    Laatst gewijzigd door bartberg80; 02-09-10 om 00:28.
    A5 coupé 3.0 TDI Quattro, Sportstoelen, Leder Alcantara, 20" RS5 Rotor, 265/30R20 rondom.

  4. #44
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Klinkt alsof je een compromis met jezelf moet gaan sluiten. Dit wordt zo te zien geen en/en verhaal. Lekker de auto bij Pon amersfoort bestellen en een stage 1 tuning door JD laten doen en lekker genieten.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  5. #45

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Onderstel, velgen, banden, uitlaat, motortuning, hoe ga je dat allemaal doen joh? Meeleasen? Lijkt me namelijk nogal een enorme berg geld om op eigen kosten te verbouwen aan een huurauto. Nog los van de ellende die je hebt op het moment dat je de pech hebt dat je motor of bak de geest geeft.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht


  6. #46
    bartberg80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Dan moet ik misschien maar even gaan babbelen met de jongens bij PON Amersfoort.. (bedoelen jullie deze?: http://www.pondealer.nl/audi.html)
    Misschien kan ik op de een of andere manier toch garantie bijkopen mbt de uitlaatlijn van Milltek bij hun of moet ik misschien genoegen nemen met een andere uitlaatlijn. Een van de vereiste is namelijk wel een dubbele gescheiden einddemper en liefst de rest ook ivm vermogens en vooral koppel winst.

    De opties/aanpassingen achteraf kan ik idd met het leasebedrag verrekenen, anders was het bijna niet te doen voor mij. Heb dit bij mijn vorige auto ook zonder problemen kunnen doen en is goed bevallen.


    Even een ader vraagje: Het is vrij lastig om een proefrit in een A5 coupe te regelen blijkt. En ik zou ook graag willen weten hoe de A5 reageerd/accellereerd met meer dan 250pk.

    Is er misschien iemand op dit forum waar ik een keer heen zou kunnen rijden om even een rondje mee te rijden in een getunede A5 coupé? Misschien dat ik het vermogen toch wel voldoende vind en ik gewoon in zee ga met alleen de stage 1 tuning.

    Hoop dat jullie me kunnen helpen
    A5 coupé 3.0 TDI Quattro, Sportstoelen, Leder Alcantara, 20" RS5 Rotor, 265/30R20 rondom.

  7. #47

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    Nog even een update: Mijn dealer kreeg de Fox uitlaat er maar niet mooi onder. Met hulp van KSC (hulde!) uiteindelijk gratis geholpen door Van der Velden in Benthuizen (Zoetermeer) die er duidelijk meer ervaring mee had. Dat had ik eerder moeten weten. De uitlaat zit er nu perfect onder!

    http://www.tuningparts.nl/shop/index.php?cPath=2_13_140

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: Uitlaatsysteem, sportuitlaat inclusief tussendemper en kat?

    goedenavond mijn vraag is...kan het geen kwaad om de middendemper te vervangen door een straight pipe
    ?ik heb een a5 coupe 3.2 fsi
    groet raymond

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •