Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

  1. #1
    Lucy
    Guest

    Standaard Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Vandaag in Eindhoven werd het om 11:00 uur pikkendonker, en daaruit barste een fikse hoosbui los. Rond een uur of 16:00 stapte ik in mijn A5, en voelde meteen dat de stoel koud aanvoelde. Even daarna, trok het vochtig op naar mijn broek. Toen ik thuis was, heb ik even onderzocht waar de lekkage vandaan zou kunnen komen, echter kon bij de raam niets terug vinden waar er water naar binnen zou zijn gekomen. Ook de hemel was niet vochtig. Toen ik tussen de hemel en de harde kunststof goot voelde, werden mijn vingertoppen vochtig. Ik had meteen zo iets van hoe kan dat, daar die plaats 5 cm van de dakrand af zit. Aan de buitenkant loopt daar alleen een enkele stiknaad.

    Zijn er cabrio rijders die dit ook eens hebben meegemaakt? Mijn auto is nu 1,5 jaar oud, en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Oja, ik heb sportstoelen, leer met alcantara. Het alcantara deel was aan de kant van het raam nat.

  2. #2
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Dat zijn juist de charmes van een cabrio

  3. #3
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Terug naar de dealer. Garantie werk. Wellicht een fabricage fout of een "product eigenschap".
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  4. #4
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2thepoint Bekijk Berichten
    Dat zijn juist de charmes van een cabrio
    Euhm.... Nou nee, zou niet mogen.
    Ben bekend met de A4 B7 Cabrio en de recente TT cabrio via een maatje, heb zelf de oercabbie op basis van de 80. Bij geen van allen enige vorm van lekkage.
    Zou van een A5 dus op zijn minst hetzelfde verwachten....

    Zou er ook mee terug gaan naar de dealer.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.514
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Dat mag echt niet. Ik heb (naast de Audi) een Volvo C70 en die lekt echt nergens. Daar ben ik al aardig wat regenbuien mee door gegaan. Dus terug naar de Dealer ermee.

    De Aidi's hebben een stoffen kap, wellicht dat er daar iets zit. (daarom wilde ik de C70 met hardtop en 4 echt zitplekken).

    Suc6.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Je moet ook wel het dak DICHT doen als het regent he!

    Maar is zeker niet normaal, met dak dicht hoort het zo droog te zijn als een Coupe, zeker de eerste 5-10 jaar. Je weet zeker dat de ramen volledig dicht waren? (zie andere thread voor bug dat bij sluiten dak 1 van de 4 ramen niet helemaal goed sluit!). Andere mogelijkheid is nog dat het dak enigszins poreus is geworden door overmatig waxen van de stoffen kap (indien gebruik gemaakt wordt van wasstraat dus NOOIT een programma met wax oid kiezen, is funest voor je softtop!).
    RS5

  7. #7

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    er is al eerder iets over geschreven toch? iets met de ramen van een A5 cabrio? even zoeken denk ik..

  8. Ad
  9. #8
    Lucy
    Guest

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Vandaag weer een flinke bui over mijn auto gehad, en toen ik de deur open deed, lekte er best wel veel water op mijn stoel. Nu heb je wel vaker dat er enkele druppeltjes van de raam /rubber afkomen, maar dit was veel meer. Ik voelde onderaan het dak aan de rubber van de raam, en daar kwam een behoorlijke sloot water uit.

    Andere kant gevoeld/bekeken, maar die was kurkdroog.

    Dinsdag moet ik toch voor een ander garantie geval naar de dealer, dan kunnen ze meteen kijken.
    Laatst gewijzigd door Lucy; 27-08-11 om 06:37.

  10. #9

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Beste Lucy,
    ik heb ook een ervaring gehad met lekkage bij mijn A5 cabrio!(nu 1j oud)
    Toen mijn zoon bij mij instapte kreeg ook hij een kleine hoeveelheid water op zijn broek, en ook de zetel was blijkbaar al wat nat geworden. Bij nader onderzoek, waarbij ik de kap een paar maal open en dicht heb gedaan, en daarbij zorgvuldig de sluiting heb bekeken ter hoogte van de hoek / dakstijl aan de voorruit en deur, kwam ik tot de ontdekking dat bij 1 van de dunne rubbertjes, die bij het sluiten over elkaar passen, er een valse plooi zat, zodat het water vrij in het binnenste van de dakrubber kon lopen en bij het openen van de deur er dus terug kon uitlopen. Heb de rubber terug mooi glad proberen te strijken en vastgehouden tot het dak terug gesloten was. Aangezien er tijdens het sluiten toch wel behoorlijk wat druk zit op de rubbers mocht ik vaststellen dat na enkele dagen met gesloten kap,deze rubbers hun vertrouwde vorm hadden aangenomen en probleem was opgelost.
    Ik vermoed dat de valse plooi is gekomen doordat ik de kap heb gesloten als de deur nog open stond en bij een toeval tijdens het sluiten de rubber verkeerd heeft gezeten.

  11. #10
    Lucy
    Guest

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barko Bekijk Berichten
    Beste Lucy,
    ik heb ook een ervaring gehad met lekkage bij mijn A5 cabrio!(nu 1j oud)
    Toen mijn zoon bij mij instapte kreeg ook hij een kleine hoeveelheid water op zijn broek, en ook de zetel was blijkbaar al wat nat geworden. Bij nader onderzoek, waarbij ik de kap een paar maal open en dicht heb gedaan, en daarbij zorgvuldig de sluiting heb bekeken ter hoogte van de hoek / dakstijl aan de voorruit en deur, kwam ik tot de ontdekking dat bij 1 van de dunne rubbertjes, die bij het sluiten over elkaar passen, er een valse plooi zat, zodat het water vrij in het binnenste van de dakrubber kon lopen en bij het openen van de deur er dus terug kon uitlopen. Heb de rubber terug mooi glad proberen te strijken en vastgehouden tot het dak terug gesloten was. Aangezien er tijdens het sluiten toch wel behoorlijk wat druk zit op de rubbers mocht ik vaststellen dat na enkele dagen met gesloten kap,deze rubbers hun vertrouwde vorm hadden aangenomen en probleem was opgelost.
    Ik vermoed dat de valse plooi is gekomen doordat ik de kap heb gesloten als de deur nog open stond en bij een toeval tijdens het sluiten de rubber verkeerd heeft gezeten.
    Thanks voor de info! Ik had vorige week mijn dak al een beetje omhoog gedaan, en aan die rubbertjes gevoeld/getrokken, maar kon niets geks vinden. Ik had zaterdag de waterslang op mijn auto gelegd, en deze een minuut of 5 laten lopen. Gelukkig geen lekkage meer. Als ik nu jou verhaald lees, kan het best zijn dat de rubbertjes nu weer goed zitten. We houden het in de gaten.

  12. #11
    Lucy
    Guest

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Vandaag is mijn dak bij de dealer gerepareerd. Ik zeg niet dat het nu over is (weet ik pas na een hoosbui), maar men heeft iets aan mijn dak gemodificeerd. Ik weet niet wat, maar zou een bekende klacht zijn.
    Laatst gewijzigd door Lucy; 23-02-12 om 16:59.

  13. #12

    Standaard Re: Stoel nat bij A5 cabrio na hoosbui

    Beste Lucy, heb je dan terug problemen gehad tussen aug 2011 en nu ?Kan je eens informeren bij je garage wat ze precies gedaan hebben om het op te lossen? Want als er in het verleden nog zulke klachten zouden geweest zijn bij vorige eigenaars dan is het best mogelijk dat ze van de fabriek uit "iets" veranderen aan de rubbers, maar dit niet automatisch melden aan de eigenaars tot die zelf met het probleem afkomen hé. Aangezien de mijne nog in garantie is zou ik dan opteren om deze "verbetering" alsnog te laten uitvoeren ook al heb ik het probleem niet meer voor gehad, daarom deze vraag hé. Bedankt reeds.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •