Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Verwarming A5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Verwarming A5

    Omdat ik de auto nog niet zo lang heb en het ochtends nou kouder wordt merk ik vreemds aan de verwarming. Het interieur komt snel op de gewenste temperatuur maar
    na ca. 30min begint er steeds koudere lucht te stromen uit de middenroosters. Het wordt merkbaar kouder in de auto en alleen door de temp met 1graad te verhogen wordt het weer warmer. De temperatuur lijkt hier niets mee te maken te hebben want zowel bij 20gr als bij 22gr treed dit op.
    Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik kan me niet voorstellen dat die normaal is. Het is een A5 2.0 TDI met een 3 zone climacontrol.

    Grtzzz Trinity

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Dit is bij mijn A4 B6 ook het geval dacht ik. Het maakt niet uit of ik hem op ECON heb of niet, zolang het op Auto staat, regelt hij het zelf en na idd een klein half uurtje begint het koude lucht de auto in te blazen. Ik denk dat het zo hoort.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  3. #3
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Hij verwarmd eerst de auto tot gewenste temp. Daarna houd hij de auto op die temp. Dus dan blaast hij of koud of warme lucht

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    Gaat over een A5, dus verplaatst naar het A5-subforum. SVP voortaan zelf hier vragen over deze auto plaatsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Verwarming A5

    Ik merk inderdaad hetzelfde. Ik denk dat dit komt door de reden die Dedde aangeeft.


  6. #6

    Standaard Re: Verwarming A5

    Ik merk dit ook bij langere ritten. De theorie van het op temperatuur houden klopt, maar de praktijk is dat je het steeds koud krijgt. En dat is wel vreemd.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  7. #7
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F Bekijk Berichten
    Ik merk dit ook bij langere ritten. De theorie van het op temperatuur houden klopt, maar de praktijk is dat je het steeds koud krijgt. En dat is wel vreemd.
    dan moet je de temperatuurinstelling hoger zetten

    wat mij opvalt is, dat het aan de passagierskant altijd meer "waait" dan aan mijn kant.
    dat is niet alleen zo in m'n A5, bij m'n A3 was dat ook al zo.
    de luchtroosters staan links en rechts gelijk ingesteld.

  8. Ad
  9. #8
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    Wat mij opvalt is dat de airco veel beter werkt dan in mijn oude A4. Die zat bij kou, zeer warme lucht naar binnen te pompen. Zwaar irritant. Nu in de A5 gaat het gewoon gedoseerd en geleidelijk zoals het hoort.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verwarming A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    dan moet je de temperatuurinstelling hoger zetten
    Dat lijkt me nou net niet de bedoeling bij climacontrol.

    Bij mijn oude A4 bleef de temp constant en bij onze S3 blijft de temp ook mooi constant, althans gevoelsmatig. Ik vindt het in ieder geval vreemd.
    Wat me ook opvalt is dat als de airco aanstaat er erg droge lucht naar binnen wordt geblazen.De luchtwegen beginnen me na ca. 10min te irriteren. Iets waarvan ik in de A4 nooit last had en ook in de S3 niet heb.

  11. #10
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    hoe harder een airco moet werken, des te droger wordt de lucht.
    kijk maar eens naar het water dat uit de verdamper loopt, als de auto wordt geparkeerd, als de airco heeft aan gestaan.
    als de uitgeblazen lucht te koud en/of te droog is, dan moet je de temperatuur iets hoger instellen.
    lager dan 22 gr. C zet ik de temp.instelling nooit, als de airco aan staat

  12. #11
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als je er erg last van heb dan de climat op ruitverwarming zetten en op standje 1.
    Doe ik vrijwel altijd.
    Zo word er geen lucht je gezicht in geblazen maar komt de auto wel op temp.

  13. #12
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Je kunt ook de auto stand uitschakelen door op het knopje tussen de up- en downpijl te drukken bij de bestuurderskant. Dan blaast hij overal gelijk en warm.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  14. #13
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    @Trinity: Ik ervaar net hetzelfde als wat jij beschrijft in mijn A5 Sportback en vind het soms ook irritant dat de "auto"stand niet echt doet wat je ervan verwacht. De airco in mijn Octavia warmde/koelde gewoon gelijkmatig zonder dat je ooit aan de instellingen moest raken. Nu is het wel zo dat de Audi veel sneller opwarmt (extra electrische verwarming) wat in de winter wel heel aangenaam is. Misschien overdrijft ie daardoor initieel wat dat later gecorrigeerd moet worden? Je kan die extra verwarming uitschakelen via het MMI, misschien brengt dit wel verbetering?
    Laatst gewijzigd door knalselder; 08-10-11 om 13:07.

  15. #14
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    mijn verw./vent./AC systeem staat nooit in de stand Auto.
    ik gebruik meestal de stand dashboard/voorruit, zeker 's zomers.
    als de verwarming aan moet, dan wordt het de stand voorruit/dashboard/voetenruimte.
    dat ervaar ik als de beste luchtverdeling.
    de snelheid van de ventilator laat ik wel automatisch regelen.
    in de stand Auto komt bijna alles uit roosters op het dashboard.

    maar daar ging het mij niet om
    als alle roosters op het dashboard in de zelfde stand staan, dan heb ik aan de bestuurderskant nergens hinder van.
    ga ik (bij heel hoge uitzondering) op de passagiersstoel zitten, dan heb ik daar last van tocht.
    zonder dat ik iets aan de roosters verander.
    de roorsters aan de zijkant van het dashboard staan helemaal open.
    midden op het dashboard staan ze ongeveer half open.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    68
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Verwarming A5

    Dit heeft te maken met de sensoren die reageren op het zonlicht.
    In deze periode van het jaar is het 's morgens al behoorlijk koud terwijl het zonlicht vrij fel is.

    In een eerdere A4 van bj 2005 die ik heb gehad was dit ook een probleem. De dealer heeft toen op de aircocontrole unit aan de achterkant een instelling veranderd toen was het probleem opgelost.
    In mijn huidige A5 ervaar ik dit probleem ook. Ik los dit inderdaad op door zoals hiervoor al eerder genoemd de temperatuur wat hoger te zetten waardoor de snelheid van de ventilator minder wordt.

  17. #16
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autofanaat Bekijk Berichten
    Dit heeft te maken met de sensoren die reageren op het zonlicht.
    maar is het niet zo, dat die sensoren, waarmee de luchtverdeling wordt aangepast, alleen werken in de stand Auto ??
    en die stand gebruik ik dus niet

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verwarming A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knalselder Bekijk Berichten
    Misschien overdrijft ie daardoor initieel wat dat later gecorrigeerd moet worden? Je kan die extra verwarming uitschakelen via het MMI, misschien brengt dit wel verbetering?
    Hier heb ik ook al aan gedacht, maar kan het niet zijn dat de extra verwarming na een bepaalde tijd [als de motor op temperatuur is] automatisch uit gaat. Het lijkt me anders een behoorlijke stroom slurper.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •