Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ik wil een JBL MS-8 installeren in mijn A5 SB (2013) voorzien van een ASS.

    Heeft iemand zich hier eerder aan gewaagd ?
    Hoe complex is dit of is het slechts een kwestie van plug & play als je meer de juiste connectors hebt ?
    Laatst gewijzigd door Noelke; 02-02-13 om 20:09.

  2. #2
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ik ben dit zelfde van plan te doen. Ik heb de MS-8 al in huis.

    Eerder deze avond ben ik ook een topic gestart hierover.

    http://www.audiforum.nl/forum/car-en...nd-system.html

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    OK bedankt.

    Heb pas sinds 3 weken een Audi (mijn eerste) dus geen ervaring.

    1.
    Maar via Internet fora kreeg ik de indruk dat de radio/versterker unit in de kofferruimte links zit, achter een klep.
    Ik zou denken dat daar dan ook alle audio bekabeling naar toe gaat inclusief luidsprekerkabels.
    Wat is de reden dat jij de de DVD-unit gedemonteerd hebt? Zitten hier dan ook nog andere relevante aansluitingen voor de JBL MS-8?
    Had gehoopt dat alles te kunnen doen enkel en alleen via de radio/versterker unit in de kofferruimte links, aangezien hier ook nog voldoende holle ruimte is voor het "blind" plaatsen van de JBL MS-8. Daarnaast scheelt dat natuurlijk een hoop installatie werk. Of zie ik iets over het hoofd?

    2.
    Ik was eigenlijk niet van plan het LCD display van de JBL MS-8 permanent/vast te installeren. Ik weet dat Ben toch niet van plan om continue met de instellingen te spelen. Nadat de JBL MS-8 gekalibreerd is ga ik ervan uit dat ik hier niet meer vaak aan zal komen. Vandaar dat ik het LCD display "los" in de kofferruimte leg en indien ik nog eens de instellingen wil aanpassen het LCD display weer even tijdelijk naar de voorstoelen haal. Scheelt ook weer een hoop installatie werk (3F3F heeft hem wel mooi in de middenarmsteun laten monteren maar dat betekent ook weer een hoop demontage/montage arbeid)
    Hoe zie jij dit? Heb je een andere oplossing?

  4. #4
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    1. De radio/versterker zit idd links achterin. Ik probeer er nu achter te komen hoe de affabriek-installatie schematisch inelkaar zit. Daar ben ik nog niet helemaal uit omdat ik nog niet gevonden heb wat nu de ingangen en de uitgangen zijn van de radio/versterker.

    2. Ik ga het display van de JBL denk ik wel ergens inbouwen. Dat zal in het dashboardkastje of de armsteun worden.

  5. #5
    ziener's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    91
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ik heb zelf ook naar een MS-8 zitten kijken. Alleen in mijn auto zit een passief systeem, dus heb ik geen input voor de MS-8 voor de subwoofer (wil meteen een sub in de reservewielruimte monteren). Ben nog aan het uitzoeken wat daar de oplossing voor is. Verder heeft de MS-8 8 kanalen en ik weet niet precies hoe dat met mijn 8 speakers of jouw 10 speakers zou moeten. Dan moet je aan 1 kanaal van de MS-8 weer een versterker hangen die meerdere speakers kan aansturen. Viel me trouwens op dat op Ebay.com de MS-8 een stuk goedkoper is (inclusief verzenden) dan in Nederland.... Tis maar dat je het weet.
    - Audi A4 Avant 2.0 TDI ???pk quattro (B8, MJ 2011)
    - Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16v (1992)
    - Citroen Mehari (1974)


  6. #6
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Je hebt geen 8 of 10 kanalen nodig omdat de speakers in groepen worden aangestuurd. Ik heb overigens ook niet €600 betaald voor de MS-8.

  7. #7
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ken iemand die bij zen A5 coupe een extra versterker+bassbox heeft laten bij plaatsen op zijn bestaand B&O systeem. Hier werden de signalen bij de versterker achteraan afgetakt. Zou de MS-8 ook nog verbetering geven bij een B&O systeem? Het klinkt nu al zeer goed maar kan altijd beter natuurlijk.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Waar heb je de JBL MS-8 gekocht en voor welke prijs is ie van eigenaar gewisseld?

  10. #9
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ik heb er €300 voor betaald bij een bedrijf dat er nog 1 had liggen en er vanaf wilde.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Mooie deal !

  12. #11
    pvandongen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Als je dan toch al aan de gang wilt gaan met een DSP waarom dan niet meteen een goede? http://www.mosconi.org/gladen_dsp_6to8.html. Ik neem aan dat je een audio upgrade wilt als je een DSP wilt, geef dan nog wat extra uit aan een setje leuke speakers en een goede versterker.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Inmiddels twee offertes ontvangen voor het inbouwen. Prijzen bedragen € 350, respectievelijk €400. In alle gevallen alleen het uurloon incl. evt. klein materieel.

    - Bij één offerte wordt tevens een RDV koppeladapter AUDI MMI (57-1234-57) gemonteerd à € 139. Geen idee waar deze voor dient.
    - Bij andere offerte wordt vermeld dat …… het beter is de unit uit te schakelen als u aan het bellen bent. Dit om echo's te voorkomen. ……….

    Heb nog geen verdere navraag gedaan.

  14. #13
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Ik ga het binnenkort zelf inbouwen. Ik zal dan laten weten wat er allemaal nodig is. Ik had ook een offerte bij RDV aangevraagd. Vandaag kwam ik er achter dat zij een verkeerde koppeladaptor op de offerte hadden gezet.

  15. #14
    noKin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    111
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Interessant om te lezen dit, ben erg benieuwd of het beter wordt. Ik heb er zelf ook al naar gekeken, maar nog niet de stap gedurfd het te doen. Ben meer van het type "eerst horen, dan geloven"
    Er zijn 3 dingen die ik altijd vergeet, namen, gezichten en nog iets...

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Nog even navraag gedaan bij inbouwcentrum m.b.t. de vraag …..het beter is de unit uit te schakelen als u aan het bellen bent. Dit om echo's te voorkomen. ……….

    Mijn post naar hun:
    Een ding is mij niet helemaal duidelijk. U schrijft " ... de unit uit te schakelen als u aan het bellen bent. Dit om echo's te voorkomen. ..."
    Betekent dit dat ik bij het telefoneren de JBL iedere keer moet uitschakelen en na einde gesprek weer moet inschakelen ??
    Of heb ik het verkeerd begrepen?

    Reactie inbouwcentrum:
    Het klopt idd dat dit zo werkt. Als de MS-8 niet uitschakeld zal het een vervelende echo opleveren.


    Als bovenstaande klopt dan vind ik dit een zeer groot nadeel. Ik zie me niet voor en na elk telefoongesprek de JBL uit/inschakelen met de afstandsbediening.
    Daarentegen schrijft 3F3F elders geschreven geen negatieve effecten te ervaren i.c.m. de JBL.

    Ik weet het even niet meer

  17. #16

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noelke Bekijk Berichten
    Reactie inbouwcentrum:
    Het klopt idd dat dit zo werkt. Als de MS-8 niet uitschakeld zal het een vervelende echo opleveren.
    Ik heb dat ding er al 2,5 jaar in zitten nog nooit een echo gehoord, werkt probleemloos.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Zonder telkens in- en uit te schakelen hoop ik ?

  19. #18

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noelke Bekijk Berichten
    Zonder telkens in- en uit te schakelen hoop ik ?
    Uiteraard. Ik kijk helemaal nooit om naar de MS-8. Soms draai ik eens een tandje treble of bass plus of min, afhankelijk van het soort muziek dat ik draai, maar dat doe je in een auto altijd wel. En dat kan gewoon met de MMI. Ik heb de remote van de MS-8 al een jaar niet aangeraakt denk ik.
    Laatst gewijzigd door 3F3F; 08-02-13 om 19:48.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    23
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    Dat was wat ik exact had aangegeven bij de offerte. Namelijk dat alleen de JBL MS-8 hoofdunit ingebouwd moest worden en dat ik het inbouwen van het display niet nodig vond. Met als argument dat na de initiële installatie en kallibratie ik ervan uitga dat ik toch niet vaak instellingen ga wijzigen.

    Er werd gezegd dat dit geen goede keuze was, met onder andere de uitleg dat ik dan de JBL MS-8 niet handig kon inschakelen/uitschakelen in geval van telefoneren (omdat dan de MS-8 het gesprek laat zingen).

    Misschien dat dit inbouwcentrum iets niet goed installeert ?

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: JBL MS-8 installeren in A5 SB (2013) met ASS

    ik ben ook eindelijk van plan om een MS-8 te gaan kopen. Ik heb een A4 proline S 2011 met MMi3G zonder hdd en met ASS. Als ik het goed begrijp dan monteer je de MS-8 links achter in de kofferbak bij de MMI. Is er nu een verloopkabel te koop zodat er niet aan de orginele bekabeling gesoldeerd hoeft te worden?
    Zo ja, typenr? waar te koop?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •