Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 106 van de 106

Onderwerp: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

  1. #101

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    weet iemand hoeveel extra ATB tuning je geeft? Want de PDF van ABT zegt dat ik naar de 8.1 sec ga en top van 228. Echter mijn auto heeft vanuit de fabriek al 8.2 en 230 top....

  2. #102

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    het zou mij niet verbazen als je er na de abt tuning op achteruit gaat in plaats van op vooruit
    Laatst gewijzigd door Woppa; 16-08-12 om 10:15.

  3. #103
    WillemBat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh Bekijk Berichten
    weet iemand hoeveel extra ATB tuning je geeft? Want de PDF van ABT zegt dat ik naar de 8.1 sec ga en top van 228. Echter mijn auto heeft vanuit de fabriek al 8.2 en 230 top....
    Ik denk dat je als referentie de gegevens moet nemen van de SB 2.0 TFSi dus 7,1 en 245 km zal wel wat afwijken maar komt aardig in de buurt. Ik hoor echter uit diverse bronnen dat vermogen van de 1.8TFSI kan verschillen. JD tunning had er 1 op de testbank met standaard al 187pk ook diverse andere TFSI motoren schijnen vaak boven de fabrieksopgave te zitten. Autoweek heeft er ook 1 op de rollenbank gehad en die had 20pk meer dan de fabrieksopgave..??????
    Audi A5 SB 1.8 TFSI Proline/Sportstoelen/B&0/18 inch velgen/3 zits achterbank
    zwart hemeltje/afgevlakt sportstuur/Monsoon grey/220 volt/ MMI/opbergpakket/uitlaat eind stukken chroom/ABT 201pk op Ron95/211 pk op Ron 98.

  4. #104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemBat Bekijk Berichten
    Ik denk dat je als referentie de gegevens moet nemen van de SB 2.0 TFSi dus 7,1 en 245 km zal wel wat afwijken maar komt aardig in de buurt. Ik hoor echter uit diverse bronnen dat vermogen van de 1.8TFSI kan verschillen. JD tunning had er 1 op de testbank met standaard al 187pk ook diverse andere TFSI motoren schijnen vaak boven de fabrieksopgave te zitten. Autoweek heeft er ook 1 op de rollenbank gehad en die had 20pk meer dan de fabrieksopgave..??????
    heb je misschien een link naar dat stuk van autoweek?
    ik ga de mijne binnenkort op de rollerbank zetten!

  5. #105

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    Het was geen stuk maar een video:

    http://www.autoweek.nl/video/2995/op...-tiguan-14-tsi
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht


  6. #106
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 SB 1.8 TFSI 2012 tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quartsgrijs Bekijk Berichten
    Vrijdag wordt mijn A5 SB 2.0 TFSI getuned door de dealer. Willem, ben je nog steeds tevreden met deze nieuwe manier van tunen middels AEC Abt engine control? Heb je ervaring met het verschil tussen deze manier van tuning en de traditionele manier middels OBD en zo ja, wat is het verschil dan? Hoor van ervaringen van een tijdje terug dat er wel eens storingen zijn ontstaan. Heb jij hier nog geen last van gehad? Tank zelf altijd 98 en als het kan aral ultimate 102. Merkte met mijn vorige A4, ook getuned door abt, wel degelijk verschil.
    Auto is vandaag getuned. Verschil is goed merkbaar. Vooral in de s of m stand. Accelereert stuk sneller. Loopt mooi stationair, geen verandering met voorheen. Verder ook niet nerveus. Pakt gewoon mooi op en begint eraan te sleuren. In de d stand merk je eea iets minder omdat de s tronic dan vrij snel opschakelt en hierdoor de snelheidsbeleving iets minder wordt. Vooralsnog echter zeer tevreden. Hopen dat dit zo blijft.
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •