Hallo,

Sinds 2 maanden hebben wij een A5 Coupe 2.0 TFSI Quatro uit 2010. Wij rijden al heel lang Audi (A5 2012, TT 2006, A5 2018) en dit is de eerste Quatro die wij hebben.

Nu hoor ik bij het oprijden en een bocht maken van bijvoorbeeld een oprit omhoog (bruggetje, hoge drempel) een knakkend geluid achter. De auto is net terug van de garage waarbij de remschoenen achter en de veren al zijn vervangen (om het probleem op te lossen). Echter op het moment dat ik bij ons de oprit opreed hoorde ik het knakkende geluid weer. Bij een bocht naar rechts een geluid aan rechts, bij een bocht naar links, een geluid aan links. Het lijkt erop dat het geluid uit een hoog punt uit de ophanging komt, maar kan het helemaal fout hebben.
Probleem dus helaas niet opgelost.

Heb al gekeken via de search functie maar kon geen gelijksoortige problemen vinden.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? De auto rijdt, schakelt en stuurt verder helemaal goed en heeft geen bijgeluiden. De Haldane olie is vervangen bij aflevering.

Hoor het graag wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn, wil niet iedere keer naar de garage rijden om tot de conclusie te komen dat het niet is opgelost.

Bij voorbaat dank,

Tommy