Ja audi rijden is niet goedkoop.. zo is het gewoon..dus wen er maar aan. Maar hebben ze naast het koplampen verstellen gewoon volgens het boekje gewerkt en is dat gespecificeerd op de rekening?
Ik heb mijn auto vorige week naar de dealer (Eindhoven) gebracht voor zijn 1ste onderhoudsbeurt (30.000km).
Moest het daar laten doen, vanwegen het felbegeerde onderhoudsstempeltje.... Dit zou volgens het boekje alleen maar een olie-, oliefilter- en interieurfilter wissel zijn (wat een geluk). Vandaag kreeg ik de rekening in de bus. Bijna 400 euro..............
Oja, mijn koplampen moesten volgens hen afgesteld worden. Deze stonden nog op de fabrieksinstelling, en zullen dus uit zichzelf wel zijn gaan wandelen denk ik.....
Iemand dezelfde ervaring?
is inderdaad redelijk normaal voor een audi dealer.
Wellicht kun je hem beter brengen naar een universele dealer. Volgens de wetgeving moet als de audi volgens het boekje is onderhouden en is afgestempeld gewoon garantie blijven houden..
Kijk ook even op de factuur ; hoe alles is gespecificeerd... bij de meeste audi dealers staat dit duidelijk aangegeven inclusief de uren.
€ 350,- tot € 400,- is wel normaal. Het kost wat dat stempeltje. En je behoud je garantie natuurlijk.
ik vind het achtelijke prijzen.
Vandaar mijn "eens maar nooit meer" conclusie
de 45.000 km beurt na 4 jaar moest bij mij meer dan 800 euro gaan kosten.
Geen gekke zaken voorzien.
Doen we dus niet.
Het zal dan wel aan mij liggen hoor maar vinden jullie nou 350-400 echt veel geld eens in de 25a30000 km ?
Een kennis van mij rijd bmw en is bijna het dubbele kwijt ,mijn vrouw rijd suzuki swift en die auto moet 1x per jaar een beurt en kost ook 365,-
Dus ik vind dit nog al meevallen hoor 400,- eens in de 2 jaar ?
dat valt toch wel mee fred?
(vind jij volgens mij ook )
rijd een auto van 60k+ en dan over een beurt eens in de 4 jaar van 800 zeuren
ik snap het niet sorry
OKE,
wij ruilen meestal om de 2 a 3 jaar in ,maar dan nog vind ik het onderhoud van audi niet echt duur (een suzuki swift is duurder als een a4 ).
Ik rij ongeveer zo.n 20000 per jaar en meestal 1x een onderhoudsbeurd dus mag niet klagen, bedoel alleen een collega van mij rijd een mitsubishi spacestar van 2003 en die geeft zijn auto altijd voor de grote vakantie een beurt bij een dealer geen merk dealer.
Die is elk jaar minimaal 500,- kwijt en rijd 15000 ongeveer .
Dus in vergelijk met hem en de dealer vind ik het onderhoud eens in de 2 jaar 400,- niet duur
Dat valt toch wel mee ?
Of ben ik zo naief?
Mijn auto is 100K+
En ik ben bereid veel meer te betalen voor onderhoud als dat nodig is.
Maar het moet wel in verhouding staan met de geboden werkzaamheden.
Mijn auto staat op jaaronderhoud ipv longlife, hij wordt namelijk extra vertroeteld
En voor olie wisselen, nieuwe filters en wat kleine zaken nalopen ga ik geen 800 euro betalen.
Zeker niet als daar jongetjes van 20 aan staan te werken.
Als ik dan naar de specialist ga met twee kundige audispecialisten op de vloer
en daar kost het de helft en wordt twee keer zo veel gedaan, dan ben ik wel tevreden.
Dus simpel een kwestie van kritisch de kosten tegen over het gebodene zetten.
Ik moet hard werken voor mijn geld, dus ben ik zeker critisch als ik het weer uitgeef.
Het is maar wat je zeuren noemt
Daar heb je ook gelijk in !!!
Ik vind alleen 350-375 euro 1 maal in de gemiddeld 2 jaar niet veel voor onderhoud !
Als ik het vergelijk met de Suzuki van mijn vrouw , of collega (mitsubishi) of een BMW vind ik Audi niet zo duur in onderhoud !!!
Dat je bij de dealer teveel betaald weten we allemaal , betaal voor een band bij mijn bandenboer 190,- incl opzetten bij mijn dealer 387,- zonder opzetten !!!
Maar de meeste leasen hier dus die merken er toch niet veel van !
Helemaal mee eens, het heeft niks te maken met het feit dat het eens in de 2 jaar is, wat je moet betalen en ervoor krijgt staat gewoon niet in verhouding met elkaar.
Nu is het alleen onderhoud, maar straks nog een keer een distributie en een remschijfje, dan gaat het helemaal nergens meer over.
Afgelopen december ook een 30K beurt laten doen bij de dealer: € 254 ... dankzij 20% ter compensatie van talloze eerdere fuck-ups bij deze dealer. Zou dus anders ca. € 315 zijn geweest. Dat vind ik niet overdreven duur voor een dergelijke auto. Alleen moet het dan wel goed gebeuren... maar ook nu ging er weer van alles mis, dus ik heb nu deze dealer vaarwel gezegd.