Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Sportonderstel A5 SB

  1. #1

    Standaard Sportonderstel A5 SB

    Goedemorgen,

    Gisteren naar de Audi dealer geweest ivm offerte A5 sportsback. Wat een super mooie wagen! Verschillende versies bekeken zoals de pro-line en pro-line s. Ivm zowel kosten als uiterlijk (ik vind al die s-logo's persoonlijk niet zo mooi) denk ik dat ik voor de pro line ga.

    Echter, is het toch aan te raden om een sport onderstel te nemen? Is deze ook verlaagd? Dealer zei van wel, maar de optielijst zegt van niet?? Ik hoor graag van jullie als experts wat hier de juiste weg is...

    MVG,

    Machiel

  2. #2
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Er zijn 2 opties: Standaard sportonderstel niet verlaagd en S-Line sportonderstel 1 cm verlaagd. Pagina 28 van de prijslijst.
    Wenn träume 4 räder haben, haben sie meistens auch 4 ringe.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Ten opzichte van het standaard onderstel zijn zowel het sportonderstel als het s-line onderstel verlaagd. S-line volgens mij 1cm meer dan sportonderstel.

  4. #4
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Waar haal je die info vandaan? En hoeveel is het standaard sportonderstel dan verlaagd t.o.v. het standaard onderstel?
    Laatst gewijzigd door Lion of Judah; 18-03-12 om 09:57.

  5. #5

    Standaard

    Het sportonderstel is strakker geveerd maar niet verlaagd !!!

    Het s-line onderstel is 1cm verlaagd


    Hoe bevalt de auto : lion


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Tegenstrijdige berichten van Audi zelf dan, want folder geeft inderdaad aan geen extra verlaging. Het Audi lexicon geeft het volgende aan:

    Alle Audi-modellen zijn leverbaar met een sportonderstel. Gemeenschappelijk kenmerk: de nadruk komt daarmee nog sterker op het dynamische karakter en de sportieve rij-eigenschappen te liggen die in elke Audi aanwezig zijn. Vering en demping zijn steviger gemaakt en zorgen aldus voor een beter wegcontact. Afhankelijk van het model is een Audi met optioneel sportonderstel tussen de 10 en 20 mm verlaagd.

    Zoek onderstel via volgende link: http://www.audi.nl/nl/brand/nl/tools...erModalContent

  7. #7
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Inderdaad tegenstrijdig maar de bij de A5 is het toch echt zoals ik schrijf. Is ook goed te zien in het echt trouwens. Welk onderstel je ook kiest, hij blijft te hoog op zijn poten staan.
    Wenn träume 4 räder haben, haben sie meistens auch 4 ringe.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Allen super bedankt voor de snelle reacties! Hmmm, volgens mij was mijn eigen verwarring niet helemaal uit de lucht gegreken. Ik ga er maar even vanuit dat het gewone sportonderstel niet extra verlaagd is en het s-line onderstel 1cm.

    Het lijkt erop dat je een normaal sportonderstel zou nemen om de rij-eigenschappen wat sportiever te maken. Is dit echt een must of is het gewone onderstel ook prima?

    Ik zie zelf nog geen 100% reden om voor het sportonderstel te kiezen maar het zou natuurlijk jammer zijn als ik hiermee de mist in ga.

    Gr,

    Machiel

  10. #9

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrtiddy Bekijk Berichten
    Ik ga er maar even vanuit dat het gewone sportonderstel niet extra verlaagd is en het s-line onderstel 1cm.
    Dat is correct. Ik heb het s-line sportonderstel (dus met 1 cm verlaging) en heb daar spijt van. Het is behoorlijk veel stugger dan standaard maar staat nog steeds te hoog op z'n poten. Uiteindelijk heb ik de veren laten vervangen door een set Eibachs. Nu staat hij goed, is erg stug en ben ik 1400 euro lichter. Je kunt veel beter af fabriek het standaard onderstel nemen en verlagen met alleen Eibachs (of vergelijkbaar). Dan heb je meteen de juiste look, je houdt redelijk comfort en het kost maar 450 euro die ook nog eens buiten de bijtelling valt. Vind je hem dan nog te comfortabel dan kun je altijd nog andere dempers laten monteren of een schroefset. Sportonderstel af fabriek is gewoon geen aanrader, met aftermarket spul behaal je betere resultaten voor minder geld en als je het zat bent kun je het fabrieksspul gewoon weer terug zetten. Die luxe heb ik helaas niet.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  11. #10
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrtiddy Bekijk Berichten
    Verschillende versies bekeken zoals de pro-line en pro-line s. Ivm zowel kosten als uiterlijk (ik vind al die s-logo's persoonlijk niet zo mooi) denk ik dat ik voor de pro line ga.
    Dan laat je die logo's toch gewoon verwijderen? De extra's van de S-line maken de SB zoveel mooier!

  12. #11
    Jesper Weiland
    Guest

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Apart, mijn dealer sprak juist over;

    - S-line onderstel; 3 cm verlaagd
    - Sport onderstel; 1 cm verlaagd

    Dat waren mijn opties. Ben dus voor sport gegaan en vraag me af hoe dat is. Ik heb alleen in een S-line onderstel A4 gereden en dat vond ik niet echt wat. Na mijn huidige Leon met sportonderstel heb ik gezworen nooit meer voor zo'n hard onderstel te kiezen

  13. #12
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Je kunt helaas niet veel waarde hechten aan de kennis van (sommige) dealers.
    Tijdens mijn configuratiegesprekken heb ik mijn dealer tot zijn ongenoegen ook een aantal keer moeten corrigeren.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  14. #13

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper Weiland Bekijk Berichten
    Apart, mijn dealer sprak juist over;

    - S-line onderstel; 3 cm verlaagd
    - Sport onderstel; 1 cm verlaagd

    Dat waren mijn opties. Ben dus voor sport gegaan en vraag me af hoe dat is. Ik heb alleen in een S-line onderstel A4 gereden en dat vond ik niet echt wat. Na mijn huidige Leon met sportonderstel heb ik gezworen nooit meer voor zo'n hard onderstel te kiezen
    Wat jij nu dus krijgt is een duidelijk stugger geveerde auto die 0 cm verlaagd is. The worst of both worlds zeg maar.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  15. #14
    Jesper Weiland
    Guest

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Ah, top :+

    Ze gaven aan dat het merkbaar minder stug is dan het S-line onderstel dus ik denk dat ik het wel ok zal vinden.

  16. #15

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Ik heb zelf geen sportonderstel en ben daar zeer blij mee. Maar ik heb wel gereden met een leenauto met een s-line sportonderstel. Sportonderstel scheurt heerlijk strak maar is ook oncomfortabel op lange ritten (hobbels, onrustig stuur gedrag etc). Ik denk dat je goed moet weten wat je wilt. In de bladen en testen wordt een paar uur leuk rondgescheurd, dan kies je voor een sportonderstel met 19". Ik rij zelf dagelijks minimaal 2u in druk verkeer. Dan rij ik het liefst op mijn 17"winterbanden zonder sportonderstel (zomerbanden zijn 19"). Voor mij zijn drie zaken belangrijk bij een auto: stilte in de auto, rijcomfort en een goede stoel....

    Succes met je keuze...

  17. #16
    WillemBat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Ik ben ook gegaan voor geluid en comfort. Rij minimaal 150 km woon/werk per dag en het Sportonderstel was voor mij te stug. S-line optie viel af omdat ik dan de wijk niet in kom met gigantische verkeersdrempels.

    Ik zie dat een groot aantal forumleden alleen hun veren hebben aangepast om zo lager op de weg komen te liggen. Ik zet dan wel altijd vraagtekens bij de wegligging omdat de demper in een ander gebied gaat werken dan waar die oorspronkelijk voor bedoeld is. Ik zou altijd een complete demper/vering nemen.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI Proline/Sportstoelen/B&0/18 inch velgen/3 zits achterbank
    zwart hemeltje/afgevlakt sportstuur/Monsoon grey/220 volt/ MMI/opbergpakket/uitlaat eind stukken chroom/ABT 201pk op Ron95/211 pk op Ron 98.

  18. #17
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sportonderstel A5 SB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemBat Bekijk Berichten
    Ik zie dat een groot aantal forumleden alleen hun veren hebben aangepast om zo lager op de weg komen te liggen. Ik zet dan wel altijd vraagtekens bij de wegligging omdat de demper in een ander gebied gaat werken dan waar die oorspronkelijk voor bedoeld is. Ik zou altijd een complete demper/vering nemen.
    Maak je over ons geen zorgen. Eibach verlaging met 19 inch onder mijn A5 is zelfs iets comfortabeler dan mijn vorige A4 met 2cm verlaagd sportonderstel af fabriek met 18inch.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •