Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 141

Onderwerp: 20 inch teveel?

  1. #21

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Ik vind dit soort topics altijd vrij zinloos. Iedereen ervaart comfort anders. De een vind 18" al oncomfortabel en de ander beweert dat 20" geen enkele concessie doet aan het comfort. En "mijn dealer zegt" daar heb je al helemaal niets aan. Die heeft waarschijnlijk nog een verkooptarget te halen op een stapel 18" achter in het magazijn.

    De enige manier om uit te vinden wat voor jou wel of niet comfortabel is is proefrijden. Dat is mss wat meer werk dan een vraag stellen op een forum, maar je hebt er wel 500 keer meer aan.

    En als we dan toch persoonlijke meningen er in gooien dan is die van mij dat het nauwelijks uit maakt of je op 17 of 20 inch rijdt. Het comfort wordt voor 80% bepaald door je veren en je dempers, oftewel wel of geen sportonderstel, wel of niet verlaagd, OEM of aftermarket.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  2. #22
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    oooo eerste stoeprand al gehad...pijnlijk..... maar ik lees dus dat de 20inch dichterbij komt;-)
    Daar hoef je je 18 niet voor te vernielen hoor...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naga Bekijk Berichten
    haha...ja, dat eerste stoeprandje gaat altijd recht door je hart! BAM!
    ik heb hem al gehad...3 weken na levering....
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  3. #23
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Toch bijzonder aardig van je dat je in een voor jou vrij zinloze topic je mening wil uiten over de topic en ook nog te reageren op mijn vraag!

    Thnx

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F Bekijk Berichten
    Ik vind dit soort topics altijd vrij zinloos. Iedereen ervaart comfort anders. De een vind 18" al oncomfortabel en de ander beweert dat 20" geen enkele concessie doet aan het comfort. En "mijn dealer zegt" daar heb je al helemaal niets aan. Die heeft waarschijnlijk nog een verkooptarget te halen op een stapel 18" achter in het magazijn.

    De enige manier om uit te vinden wat voor jou wel of niet comfortabel is is proefrijden. Dat is mss wat meer werk dan een vraag stellen op een forum, maar je hebt er wel 500 keer meer aan.

    En als we dan toch persoonlijke meningen er in gooien dan is die van mij dat het nauwelijks uit maakt of je op 17 of 20 inch rijdt. Het comfort wordt voor 80% bepaald door je veren en je dempers, oftewel wel of geen sportonderstel, wel of niet verlaagd, OEM of aftermarket.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  4. #24
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F Bekijk Berichten
    ......... dan is die van mij dat het nauwelijks uit maakt of je op 17 of 20 inch rijdt. Het comfort wordt voor 80% bepaald door je veren en je dempers, oftewel wel of geen sportonderstel, wel of niet verlaagd, OEM of aftermarket.
    80%? Dat is niet wat ik heb geleerd. Heb je al eens gekeken wat er gebeurd met de wang van je band als die een stoepband pakt?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #25

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door one2play Bekijk Berichten
    Toch bijzonder aardig van je dat je in een voor jou vrij zinloze topic je mening wil uiten over de topic en ook nog te reageren op mijn vraag!

    Thnx
    Graag gedaan Zinloos is mss een wat te krachtige term, maar ik denk niet dat iemand anders voor jou kan beslissen wat je plezierig vindt rijden en wat niet. Je krijgt hooguit een aantal meningen waarvan diversen elkaar zullen tegenspreken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Heb je al eens gekeken wat er gebeurd met de wang van je band als die een stoepband pakt?
    Tuurlijk is er verschil in flexibiliteit van de bandwang, mee eens. Maar mijn mening is dat de invloed daarvan op het rijcomfort heel beperkt is ten opzichte van de invloed van de gebruikte veren en dempers.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht


  6. #26
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.186
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Grotendeels eens met 3F3F Als je zo'n vraag op een forum stelt, om je eigen keuze op te baseren, vind ik het zinloos. Zinloos in de zin van onverstandig en daarmee niet nuttig... De enige juiste grond voor een keuze is eigen rij-ervaring, dus proefrijden!

    Maar ervaringen delen kunnen we allemaal hier. Ik heb onder mijn ex-A6 twee verschillende sets 20" gehad. Eerste set met banden 245/35R20 en tweede set met 265/30R20. In de winter reed ik eerst 16" (205/60R16) en later 18" (245/40R18). Allemaal onder S-line onderstel. Ik merkte nauwelijks comfortverschil.
    Theorie erachter bedacht door mensen die er meer verstand van hebben dan ik, omdat ik het zelf ook bijzonder vond dat het zoveel hetzelfde voelde:
    - S-line onderstel is al stug, verschil in bandenmaat dan relatief 'weggedempt' in stugge onderstel,
    - comfort hangt samen met onafgeveerd gewicht, de 20" sets waren allebei origineel Audi gesmeed en daarmee veel lichter dan de wintervelgen (kon ik ook voelen bij bandenwissels, een 18" winterwiel woog meer dan 20" zomerwiel).

    Succes met peinzen, maar vooral met rijden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #27
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Daar was ik weer. Kon de afgelopen dagen niet op de forum. Mn mac hield alles tegen wat van de auditorium kwam....
    Nu doet ie het weer.

    Zelf kan ik jullie 3F3F & Ketelapper ook wel begrijpen. Beste is zelf testen en ondervinden, hoe goed of slecht iemand het ook vindt, zelf heb je een eigen mening.

    Voor mij is de winst om de ervaringen van mede Audi rijders te vernemen waar ik nu al meerdere reacties van heb ontvangen waarvoor dank.

    De keuze is al gevallen, wordt de 20 inch.....
    Helaas maar waar is de levertijd wel wat langer. Ze zijn nu aan het kijken of ze het binnen 1 week kunnen leveren.

    Zodra hij helemaal klaar is, volgen de foto's!!

    grtz
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  8. Ad
  9. #28
    WillemBat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaarD Bekijk Berichten
    Gewoon lekker voor die 20" gaan. Ik snap persoonlijk niet waarom mensen een A5 kopen (wat toch een sportieve auto is...) en dan er dan 17 of 18" onder zetten. Zonde! Ik heb S-Line onderstel en 20" en dat rijdt meer dan prima!
    Nog nooit iets spijt van gehad, maar wel heel veel plezier van die mooie grote velgen :-)

    Bijlage 125262
    Je kan natuurlijk ook een A5 kopen omdat je hem mooi vind? Ik denk dat 80% van de A5 rijders een model hebben onder de 180 PK en dan maakt het niet uit of je nu 17 inch of 20 inch er onder heb zitten. Laatste keer kwam er een A5 coupe voorbij met 20 inch............en een TomTom op zijn voorruit. Je kan soms het geld maar 1 x uitgeven.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI Proline/Sportstoelen/B&0/18 inch velgen/3 zits achterbank
    zwart hemeltje/afgevlakt sportstuur/Monsoon grey/220 volt/ MMI/opbergpakket/uitlaat eind stukken chroom/ABT 201pk op Ron95/211 pk op Ron 98.

  10. #29

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Proefrijden met de juiste combinatie is de enige oplossing.
    Probleem is dat je moet proefrijden in verhouding met het aantal uur dat je de wagen gebruikt.
    een testrit van een uur zegt eigenlijk weinig als je vertegenwoordiger bent en 5 uur per dag in een wagen zit.
    voor mij is mijn A5 SB met sline en 19 inch leuk voor het dagelijks woon werkverkeer van 1 uur per dag.
    maar ik zou hem zeker niet nemen al vertegenwoordiger , daarvoor is hij te hard voor mij.

  11. #30

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    sinds 3 weken heb ik mijn A5 coupe verkocht( met pijn in mijn hart).
    de auto was voorzien van 20inch RS4 velgen.....zag er prachtig uit en reed fantastisch.....
    in de winter reed ik met originele (lelijke) 17inch velgen met winterbanden: zag er niet uit, maar reed goed

  12. #31
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    20 " met sportonderstel is veel minder hard dan 19 " met s line onderstel. Ik heb juist daarom omdat ik 20 " wilde het s line onderstel laten veranderen voor het sportonderstel. Voor mij persoonlijk is omdat ik ook veel op 30, 50 en 80 wegen kom s line te hard, ook met 19 ".

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    @mousse: ik heb precies dezelfde ervaring! Vorige A5 19" sline en nu 20" sport. Voelt zachter geveerd aan


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #33
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Helaas kan ik niets meer veranderen aan het onderstel. Heb reeds de S-line onderstel
    Zelf valt me wel op dat hij ondanks het onderstel meer helt als ik gewend was op mn A4. Daar had ik eibach onder.
    Zodra mn 20 inch er is, zal ik daarna waarschijnlijk ook deze van eibach voorzien.

    Mn auto is gelukkig al wel binnen sinds woensdag!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mouse Bekijk Berichten
    20 " met sportonderstel is veel minder hard dan 19 " met s line onderstel. Ik heb juist daarom omdat ik 20 " wilde het s line onderstel laten veranderen voor het sportonderstel. Voor mij persoonlijk is omdat ik ook veel op 30, 50 en 80 wegen kom s line te hard, ook met 19 ".
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  15. #34

  16. #35
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Die draaiende velgen....zoooo ik ga meteen op zoek ;-)))

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    20-inch te groot? Welnee, prima maat!
    http://www.telegraaf.nl/video/video_..._velgen__.html
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  17. #36
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Gelukkig vandaag de leverancier gebeld.
    De velgen waren binnen, echter allemaal al weer door verkocht.....
    Gelukkig waren ze nog in transport en hebben ze een setje achter weten te houden.
    Dus verwachting is eind deze dan wel begin volgende week dat mn 20inch er onder ligt!!

    Nu nog op zoek naar iemand die het goed kan verlagen voor een schappelijke prijs.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

  18. #37
    Naga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.050
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    exciting!!
    A4 B7 2.0 fsi Business Pro Line (2007), zeezilver
    A5 1.8 tfsi Coupé Pro Line S B&O Edition, Multitronic, Phantom Black, ABT tuned
    A6 4.2 V8 Quattro Avant Advance, Tiptronic, dark blue

  19. #38
    HJR
    Guest

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    20-inch te groot? Welnee, prima maat!
    http://www.telegraaf.nl/video/video_..._velgen__.html
    supertof gedaan. of het goed is voor je versnellingsbak, is maar de vraag. wel goed gedaan!

  20. #39
    Naga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.050
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    bizar...het lijkt wel een cartoon autootje
    A4 B7 2.0 fsi Business Pro Line (2007), zeezilver
    A5 1.8 tfsi Coupé Pro Line S B&O Edition, Multitronic, Phantom Black, ABT tuned
    A6 4.2 V8 Quattro Avant Advance, Tiptronic, dark blue

  21. #40
    one2play's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 20 inch teveel?

    Yessss......ze zijn binnen en ik ben er blij mee.
    Morgen verlagen en helemaal af.

    Oja...achter lijkt hij nu al aardig laag....maar er liggen dus vier 18inch velgen met banden achterin....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door one2play; 04-05-12 om 16:55.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI ProLine-S, Daytona Grijs, Optiek Pakket Zwart, Privacyglass,
    Afgevlakt stuur, B&O Soundsystem, Stoelen verwarmbaar, Parksystem plus

    Zomer banden 20 inch Rotor, Eiback ProKit
    Winter banden 18 inch 5 spaak design

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •