Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Enorm gekraak van achter in de auto.

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    Ik heb ook gekraak dat van achteren komt. Ben naar de dealer geweest, maar ze hebben niet direct een oplossing. Ze hebben eerst de hoedenplank rubbers ingevet, maar dat hielp niet. Ik heb zonder hoedenplank gereden en heb nog steeds het gekraak gehoord. Heel irritant. Gaat weer terug naar de dealer. Audi premium? multitronic problemen (is nu geupdate, rijd weer goed), sturen als een amerikaan (volgens dealer in juni een oplossing), piept tijdens het rijden (schijnt een lager geweest te zijn, ik hoop het, ik denk de radio, maar heb de auto een dag terug en heb het nog niet gehoord) en dat klote gekraak (net als in mijn vorige passat)... Audi A5, prachtige bak, maar niet premium.

  2. #22
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Enorm gekraak van achter in de auto.

    Ik ervaar ook 'gekraak' bij lage snelheden over drempels vanuit de achtertrein: ik heb mijn rubbers van de wielophanging al eens ingespoten met een siliconen-spray en toen was het probleem gelijk weg. De dealer hier schijnt het bij onderhoudsbeurten te doen als mensen hierover klagen. Nadeel van de spray is dat het na verloop van tijd verdwijnt en het probleem dus terug is.

    Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  3. #23

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn A5. 10 maanden geleden toen ik hem gekocht had merkte ik als eerste dat de auto kraakte als ik over een drempel rijd en een bocht ging maken op de weg met een oprijhoogte.Na maanden lang te ergeren heb ik besloten aktie te gaan ondernemen. Vandaag heb ik alles nagekeken wat men voor kan bedenken. Zonder reservewiel rijden, rubbers ingesmeerd, achterbank gedemonteerd, veren en ophanging ingevet en niets blijkt te helpen. Totdat ik de kofferbak open deed en een stukje mee ging rijden bleek de gehele gekraak weg te zijn,YESS!!! Ik heb de hele bekleding van de kofferbak uitgehaald en alle beweegbare delen ingesmeerd met siliconenvet maar dat bleek niet de oorzaak te zijn. De oorzaak komt uit de veren van de kofferbak. Ik merkte op dat de rechterveer strakker is aangespannen dan de linker, kun je zien op de plek waar de veer is vastgehaakt. Nadat ik beide veren op de zelfde plek heb vastgezet bleek de kraak helemaal verdwenen te zijn. Ik moet nu wel de kofferbak harder dichtslaan om de hem te sluiten.

  4. #24

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    ook ik heb gelukkig de oplossing voor het gekraak gevonden, na lange tijd ermee gereden te hebben ben ik alle interieurdelen langsgegaan waar ik het idee van had dat het kan kraken, toen ik op de achterbank zat merkte ik dat als ik het achterste zijpaneel aandrukte ik het gekraak hoorde, de rechterzijde maakte dit geluid niet, ik zag dat er speling zat tussen het achterste deurpaneel en de bank, ik trok heel hard eraan en hoorde een duidelijke klik!, ik zag geen speling meer en ben gaan rijden en gelukkig is het geluid nu weg! misschien dat er meer a5 rijders zijn waar het geluid uit het achterste deurpaneel komt (het is trouwens geen deurpaneel achterin aangezien ik een coupe heb maar weet niet hoe ik het anders moet noemen haha)

  5. #25

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    Heb ook dit probleem gehad met mijn A5, en het probleem kwam toen van het slot van de kofferdeur. Er waren 2 schroeven die niet helemaal vastzaten.
    Het kan soms eenvoudig zijn


  6. #26
    stevieyes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    217
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    Ik heb een A5 Sportback van 3/2011. 2 irritante probleempjes.

    Probleempje 1: Ja...ook een kreunend kraakje linksachter (achter de bestuurder). Het geluid lijkt te komen van de hoedenplanksteun. Als je tijdens het rijden hierop drukt stopt het geluid. Vanavond de steun eens verwijderen en dan rijden. Iemand ervaring met demonteren van dit onderdeel?

    Probleempje 2: Boven het handschoenvak treed een resonantie op bij temperatuurschommeling (Na het inschakelen van de airco bij warm weer) Klinkt dit bekend?

    Alvast bedankt voor alle feedback. Groetjes.
    Laatst gewijzigd door stevieyes; 06-08-14 om 07:38.
    A4 B8 2.0TDI Avant 143pk S-Line Lava-Grau

  7. #27
    stevieyes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    217
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    Probleem 2 zat idd bij de steun van de hoedenplank. Het paneeltje waar ook het gordelpaneeltje op steunt ligt op de hoedenplank steun.
    Deze platic delen schuurden lichtjes bij torsie van de carrosserie. Als je op de steun drukte hoordje een duidelijk verschil tussen de linkse en de rechts steun.
    Links het kreunend kraakje, rechts niets. Ik heb tussen de hierboven beschreven 2 delen een zelfklevend viltstripje geplaatst.
    Het lijkt opgelost...

    Het eerste probleem lijkt complexer. Ik rijd al enkele dagen zonder handschoenvak, en de rammel, resonantie is er nog altijd.

    Het lijkt te komen van het alu-kleurige blokje onder de kachelklep. Als je op de blok drukt stopt het irritante geluid.

    Weet iemand waar deze blok voor dient?
    A4 B8 2.0TDI Avant 143pk S-Line Lava-Grau

  8. Ad
  9. #28
    stevieyes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    217
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Enorm gekraak van achter in de auto.

    En ja! Probleem 1 is ook opgelost. Na een zoektocht van enkele dagen is het probleem opgelost. Na demontage van de kachelfan zag ik onmiddelijk wat het was. In het "molentje" (de ventilator) zag ik de boosdoener, een steentje van 2 cm bij 0,6mm. Steen eruit, alles teruggeplaatst en geen kraakjes meer. Heerlijk!!!!
    A4 B8 2.0TDI Avant 143pk S-Line Lava-Grau

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •