Niet zo vreemd hoor met de hoge temperaturen van afgelopen weken. Vogelpoep kan zuur zijn en icm de volle zon er op wil dat serieus inbijten. Een goede waxlaag zou al wat kunnen schelen, natuurlijk zou je vogelpoep direct moeten verwijderen.
Afdrukvoorbeeld
Niet zo vreemd hoor met de hoge temperaturen van afgelopen weken. Vogelpoep kan zuur zijn en icm de volle zon er op wil dat serieus inbijten. Een goede waxlaag zou al wat kunnen schelen, natuurlijk zou je vogelpoep direct moeten verwijderen.
Vogelpoep is voor alle moderne lakken een probleem, vroeger liet het ook nog wel eens lelijke plekken achter maar watergedragen lak is er nog gevoeliger voor.
Ik heb afgelopen weekend eens gekeken bij de dealer, maar vooral bij de donkere kleuren (bruin en zwart) was het spuitwerk echt van dramatisch slechte kwaliteit, zoveel sinasappelhuid als erop zit heb ik nog niet vaak gezien, bij lichtere kleuren is het er ook maar valt het veel minder op. Vooral de bruine kleur (weet de kleurcode niet uit mijn hoofd) was het heel extreem en echt audi onwaardig.
Dat vind ik dus ook ,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emiel10
Maandag komt de expert langs ( onafhankelijk ) ingehuurd door pon !!
Stond in de showroom een zwarte q3 hetzelfde verhaal , net of dat ze de blanke lak vergeten waren zo mat gespoten echt Audi onwaardig !
Is nu mijn 5e nieuwe Audi en tevens mijn duurste maar lijkt wel of de lak steeds slechter gespoten word .
Helpt niet, die zogenaamde lakpantzer, verzegeling en wat al niet meer is 1 grote bs story.
Het is niet meer of minder dan een gewone sealant, kan je zelf ook, ben je voor 3 tientjes klaar.
Met die zogenaamde inspectie beurten brengen ze gewoon een nieuwe laag aan, je wordt dus gewoon voor de gek gehouden, nix laag voor 3 jaar.
En denk maar niet dat er een kleibeurtje aan vooraf gaat, wassen, mischien hier en daar een rotary erover heen en een nieuwe laag sealant erover, inclusief eventuele vervuiling.
Ik zou daar maar niet teveel van verwachten.
Binnen een week had ik al de eerste steenslag en een half jaar en 12.000 kilometer later had ik 48 steenslagputten over de hele voorbumper en motorkap en zelfs een paar op de zijschermen. Tot drie keer toe naar de dealer gegaan, uiteindelijk via Pon een expert erbij geweest en die concludeerde vrolijk, meneer steenslag dat is normaal, claim afgewezen.
Mijn vrouw rijdt met een nieuwe Golf variant.
Het kleur is donkergrijs en lijkt op Daytona.
Je kan ook duidelijk de "sinaasappelhuid" zien als je langs de auto kijkt.
Het was me nog niet opgevallen voordat ik dit onderwerp begon te lezen.
Volkswagen heeft het dus ook.
[QUOTE=A5 SPORTBACK;1287482]Dat vind ik dus ook ,
Maandag komt de expert langs ( onafhankelijk ) ingehuurd door pon
QUOTE]
Hoe is het hiermee Leon?
[QUOTE=kilometervreter;1287538]Ja nog niks de expert komt maandag de 11e .
En dan nog verwacht ik er niks van , denk je dat een (onafhankelijke) expert tegen pon gaat zeggen
Het spuitwerk is kut ?
Maar zoiezo moet de sideskirt overgespoten worden ivm de put !!
En ja is heel persoonlijk ik vind het spuitwerk ten opzichte van mijn A4 ook Daytona grijs echt schandalig slecht en geen premium waardig ! Als hij vol in de zon staat gaat het wel maar als het zoals 325 dagen in het jaar bedompt is , dan is hij gewoon mat lijkt het wel op sommige stukken met name de deuren . Zelfs een Dacia duster is nog netter gespoten .
Maar wacht maandag af misschien verrast hij me
Gr.
Bij mijn A5 is het spuitwerk goed. Heel klein putje in sideskirt heb ik ook, was ook bij aflevering zo.
Hoor morgen van skybump of ik teveel verwacht of dat het echt slecht
Is gespoten .
En dan maandag van de expert .
Het putje gaan ze naar kijken maar is een prive auto dus misschien ben ik wel kritischer !
Er is helemaal niets mis met kritisch zijn; ik kan je alleen maar adviseren maandag aanwezig te zijn wanneer de expert je auto beoordeelt en bij de dealer er bovenop te blijven zitten en niet los te laten. Mijn ervaring is dat in veel gevallen de aanhouder wint wanneer je in je recht staat!
In het slechtste geval kun je nog altijd een contra-expertise laten uitvoeren en, indien nodig bij afwijzing door de dealer/PON, de geschillencommissie en/of BOVAG inschakelen. Het toverwoord is conformiteit; het product voldoet niet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs aan mag stellen.
Ik ben evengoed kritisch hoor, maar dat plekje ging me iets te ver daarvoor... Is nog geen cm lang en alleen te zien vanuit een bepaalde hoek...
Die bij mij zit precies bij mijn deur , dus elke keer bij het in/uit stappen zie je het !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Maar wacht maandag ff af , kan er alleen niet Bij zijn
Ik ben benieuwd wat skybump zegt, Dennis heeft in ieder geval veel verstand van lak en spuitwerk, dus zijn mening over het spuitwerk is een goede graadmeter voor je!
Ben ook erg blij dat hij ff contact met me op genomen heeft !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter
Ben erg benieuwd baar zijn bevindingen :-)
Nou Dennis is geweest !
En ook hij schrok erg van de staat van het spuitwerk , ( blij dat ik niet de enige ben ) heeft de lak gemeten maar is niet overgespoten .
Hij is gewoon erg slecht gespoten , ook hij vond het Audi onwaardig . En begreep mijn klacht en zou het ook niet accepteren , maar ja wat kunnen ze er aan doen ?
Overspuiten is geen optie voor mij .
Is Dennis autospuiter? Dacht dat hij iets met een rijschool deed oid..
De lak heeft inderdaad behoorlijk wat orange peel. Vooral het dak en de zijkanten. Het hek of de schuur waar de auto naast geparkeerd staat is in de reflecties serieus kronkelig :|.
Lakdikte zat tussen de 100 en 145micron en dat zijn gewoon prima waardes. De auto is waarschijnlijk op deze manier uit de fabriek komen rollen. Ik vind persoonlijk ook dat het net iets te veel aanwezig is, als je er op let dan doet het serieus afbreuk aan de uitstraling :(.
Ben benieuwd wat de expert maandag zal zeggen.
@Leon, ik ben geen autospuiter van beroep :rofl:. Leon woont in de buurt dus dat was makkelijk om even een blik te werpen op de auto nietwaar?