nou, zo idioot is het niet.
zonder start/stop zou de BPM ongetwijfeld hoger zijn.
uitschakelen is mij nog niet gelukt.
Ik was eigenlijk benieuwd of iemand al een oplossing heeft gevonden voor het vreselijke start stop systeem van Audi. Bij de garage kan ik nog niets laten veranderen, het is toch idioot dat je een auto koopt waar zo'n systeem standaard op wordt geïnstalleerd.
Alles voor het milieu...
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Waarom wordt dit systeem als zo nadelig ervaren?
Start/Stop is dan ook de reden waarom ik voor de handbak heb gekozen. De multitronic uitvoering sloeg iedere keer af bij het stoplicht en soms ook in de file en dat was super irritant. Handbak is nog nooit afgeslagen omdat ik hem altijd in de versnelling zet met koppeling in. Je kan heb wel handmatig uitzetten maar dat moet je wel iedere keer doen. Is volgens mij wel uit te zetten met een relais die stroom op de schakelaar zet/onderbreekt zodra je het contact aanzet.
1) het is mijn auto. Ik wil gewoon een motor die direct paraat staat als ik m nodig heb.
2) soms enge situaties gehad bij drukke kruispunten, waar je normaliter ff snel kan invoegen. Er is nu gewoon een vertraging, weliswaar klein, maar is er wel
3) ik weet gewoon zeker dat het op termijn leidt tot motorproblemen. Op diverse fora lees ik dat het starten op den duur (iets) trager gaat
4) ik vind het irritant dat de auto elke keer weer in een soort standby gaat bij elke keer dat je stopt. De blower neemt af, het getril tijdens het starten stoort me ook
5) ik wist dat startstop uit te schakelen was, maar ik meende dat de knop een geheugenfunctie had. Dat heeft ie dus niet.
Wat mij betreft een mogelijk breekpunt bij een volgende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Als fietser vind ik het ook wel prettig als ik bij een verkeerslicht sta te wachten en niet de moord stik van alle uitlaatgassen uit de rij naast me.
Haha daar nog niet eens over nagedacht. Ook wel leuk als je dan over 5 jaar als fietser aan een kruispunt staat en geen enkele auto ronkt nog .
Behalve de uitzonderingen die dat knopje uitvinken. Denk aub aan het milieu gasten .
1: Ja het is jouw auto, waar je aanzienlijk minder voor hebt betaald dan je zou hebben moeten betalen zonder start-stop systeem.
2: Het systeem werkt alleen als de auto in zn vrij staat met de koppeling omhoog. Snel invoegen op een kruispunt terwijl alles in de "relax" stand staat?
3: Ok, dat klinkt als een goed argument. Onderbouwing, referenties?
4: Ik vind het heerlijk, die rust voor het stoplicht. Maar dat is een kwestie van voorkeur denk ik.
5: 1 druk op de knop en een rit lang van alle "ellende" verlost ;-)
Er komt vast een dag dat iemand de juiste bit vindt om het systeem voorgoed uit te schakelen. Tot die tijd zul je op de knop moeten drukken, of gewoon moeten wennen aan het feit dat je hebt gekozen voor een relatief schone auto die dankzij het start-stop systeem een stuk gunstiger is in de bijtelling en aanschaf.
(Het zou me overigens niets verbazen als het niet uit te schakelen is, juist vanwege de milieu-eisen...)