Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 98

Onderwerp: Start/stop systeem uitschakelen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Start/stop systeem uitschakelen?

    Ik was eigenlijk benieuwd of iemand al een oplossing heeft gevonden voor het vreselijke start stop systeem van Audi. Bij de garage kan ik nog niets laten veranderen, het is toch idioot dat je een auto koopt waar zo'n systeem standaard op wordt geïnstalleerd.

    Alles voor het milieu...

  2. #2
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    nou, zo idioot is het niet.
    zonder start/stop zou de BPM ongetwijfeld hoger zijn.
    uitschakelen is mij nog niet gelukt.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Als je op die knop kan drukken om het systeem uit te schakelen, zal het ook wel software matig standaard op 'off' kunnen gezet worden waarschijnlijk?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  4. #4
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Als je op die knop kan drukken om het systeem uit te schakelen, zal het ook wel software matig standaard op 'off' kunnen gezet worden waarschijnlijk?
    Dat kan ook, maar bij de facelift niet op de manier die nu bekent is
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  5. #5

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten
    het is toch idioot dat je een auto koopt waar zo'n systeem standaard op wordt geïnstalleerd.
    Koop hem dan ook niet
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Waarom wordt dit systeem als zo nadelig ervaren?
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  7. #7
    icomment's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    329
    Kudos
    2
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Dat vraag ik me ook af, ik heb het nu ook op m'n wagen wel handbak maar ik vind het zelfs raar als ik in een auto rijd waar het niet in zit.

  8. Ad
  9. #8
    WillemBat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Start/Stop is dan ook de reden waarom ik voor de handbak heb gekozen. De multitronic uitvoering sloeg iedere keer af bij het stoplicht en soms ook in de file en dat was super irritant. Handbak is nog nooit afgeslagen omdat ik hem altijd in de versnelling zet met koppeling in. Je kan heb wel handmatig uitzetten maar dat moet je wel iedere keer doen. Is volgens mij wel uit te zetten met een relais die stroom op de schakelaar zet/onderbreekt zodra je het contact aanzet.
    Audi A5 SB 1.8 TFSI Proline/Sportstoelen/B&0/18 inch velgen/3 zits achterbank
    zwart hemeltje/afgevlakt sportstuur/Monsoon grey/220 volt/ MMI/opbergpakket/uitlaat eind stukken chroom/ABT 201pk op Ron95/211 pk op Ron 98.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    K*t zeg. Nou ja, afwachten dus. Trouwens vandaag voor de tweede keer gehad dat als ik gas geef bij het wegrijden (jawel, met reeds gestarte motor) het gas net een tiende seconde of zo inhoudt. Geeft een raar gevoel als je verwacht dat de motor meteen gaat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mxxl Bekijk Berichten
    Waarom wordt dit systeem als zo nadelig ervaren?
    1) het is mijn auto. Ik wil gewoon een motor die direct paraat staat als ik m nodig heb.

    2) soms enge situaties gehad bij drukke kruispunten, waar je normaliter ff snel kan invoegen. Er is nu gewoon een vertraging, weliswaar klein, maar is er wel

    3) ik weet gewoon zeker dat het op termijn leidt tot motorproblemen. Op diverse fora lees ik dat het starten op den duur (iets) trager gaat

    4) ik vind het irritant dat de auto elke keer weer in een soort standby gaat bij elke keer dat je stopt. De blower neemt af, het getril tijdens het starten stoort me ook

    5) ik wist dat startstop uit te schakelen was, maar ik meende dat de knop een geheugenfunctie had. Dat heeft ie dus niet.

    Wat mij betreft een mogelijk breekpunt bij een volgende.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Remyh; 08-06-12 om 21:47.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Dan wordt je volgende auto zeker een oudere, want veel nieuwe auto's hebben het al. Het zal in de toekomst vermoedelijk verplicht worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    en als het al niet verplicht wordt, dan gaan de fabrikanten dat toch wel allemaal inbouwen, omdat we afgerekend worden op verbruik, c.q. uitstoot.
    gewoon bij elluke start dat knopje even indrukken

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Als fietser vind ik het ook wel prettig als ik bij een verkeerslicht sta te wachten en niet de moord stik van alle uitlaatgassen uit de rij naast me.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Haha daar nog niet eens over nagedacht. Ook wel leuk als je dan over 5 jaar als fietser aan een kruispunt staat en geen enkele auto ronkt nog .
    Behalve de uitzonderingen die dat knopje uitvinken. Denk aub aan het milieu gasten .
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #15
    A1S
    Guest

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    -----
    Laatst gewijzigd door A1S; 15-07-12 om 15:50.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1S Bekijk Berichten
    Bij de A1 is het met VCDS permanent uit te zetten. Of voor de A5 al de juiste bit/byte gevonden is weet ik niet.

    Maar als het van een tiende seconde afhangt of je wel of niet kunt invoegen.....ik zeg verder maar niks!
    Flauw hoor


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #17
    MrEdge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    140
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten
    1) het is mijn auto. Ik wil gewoon een motor die direct paraat staat als ik m nodig heb.
    2) soms enge situaties gehad bij drukke kruispunten, waar je normaliter ff snel kan invoegen. Er is nu gewoon een vertraging, weliswaar klein, maar is er wel
    3) ik weet gewoon zeker dat het op termijn leidt tot motorproblemen. Op diverse fora lees ik dat het starten op den duur (iets) trager gaat
    4) ik vind het irritant dat de auto elke keer weer in een soort standby gaat bij elke keer dat je stopt. De blower neemt af, het getril tijdens het starten stoort me ook
    5) ik wist dat startstop uit te schakelen was, maar ik meende dat de knop een geheugenfunctie had. Dat heeft ie dus niet.

    Wat mij betreft een mogelijk breekpunt bij een volgende.
    1: Ja het is jouw auto, waar je aanzienlijk minder voor hebt betaald dan je zou hebben moeten betalen zonder start-stop systeem.
    2: Het systeem werkt alleen als de auto in zn vrij staat met de koppeling omhoog. Snel invoegen op een kruispunt terwijl alles in de "relax" stand staat?
    3: Ok, dat klinkt als een goed argument. Onderbouwing, referenties?
    4: Ik vind het heerlijk, die rust voor het stoplicht. Maar dat is een kwestie van voorkeur denk ik.
    5: 1 druk op de knop en een rit lang van alle "ellende" verlost ;-)

    Er komt vast een dag dat iemand de juiste bit vindt om het systeem voorgoed uit te schakelen. Tot die tijd zul je op de knop moeten drukken, of gewoon moeten wennen aan het feit dat je hebt gekozen voor een relatief schone auto die dankzij het start-stop systeem een stuk gunstiger is in de bijtelling en aanschaf.
    (Het zou me overigens niets verbazen als het niet uit te schakelen is, juist vanwege de milieu-eisen...)

  19. #18
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    Wat een discussie om een knopje wat je in kan drukken en je probleem direct verhelpt. Ik heb het ook en zet automatisch bij het starten van de auto dat systeem uit. Wat een moeite man.

  20. #19
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    moet je es kijken hoeveel knopjes je om moet zetten, als je met een vliegtuig weg wilt.
    komen we d'r nog makkelijk af

  21. #20
    icomment's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    329
    Kudos
    2
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop systeem uitschakelen?

    LoL @Fred : )

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •