Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: R8 velgen op een A5

  1. #1

    Standaard R8 velgen op een A5

    Beste allemaal....

    Ik heb 2 vraagjes,,,,,

    Ik kan aan een set wintervelgen komen,,,, maar die komen van een R8 passen deze onder de A5 of is dat af te raden ?

    Vraag 2 ...

    Ik heb laatst mijn stage 1 gekregen bij een tuner in de buurt....
    Nu vroeg hij of hij ook gelijk mijn automaatbak moest tunen,,,, ik vond dat prima..
    Maar het blijkt dat mijn automaat niet te tunen valt zei hij,,,,, Klopt Dat ?

    Ik heb een a5 1.8 tfsi uit 2013 facelift

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: R8 velgen op een A5

    Als je wielen voor je A5 zoekt, is het verstandig eerst te achterhalen wat er onder je auto past. Daar is plenty info op dit forum over te vinden. Zie dit linkje:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1231796

    Verder is het van belang te weten wat de maten van de R8 wielen zijn. Volgens mij hebben de meesten een breedset. De velgen achter zijn dus breder dan de voorvelgen. Als je een setje R8 velgen tegenkomt dat uit 4 gelijke velgen bestaat, is het een samengevoegde set van voor- of achtervelgen. Moet je willen.
    Persoonlijk zou ik dat niet willen, maar iedereen is daarin anders.

    Als ik het goed lees heb je een FW drive uitvoering met multitronic. (alleen de 2.0 TFSI quattro heeft standaard een S Tronic) Die multitronic moet gewoon te tunen zijn. Ook hierover is het een en ander geschreven hier op het forum. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken.
    De bekende en betere tuners kunnen je hier overigens goed over informeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard32 Bekijk Berichten
    Beste allemaal....

    Ik heb 2 vraagjes,,,,,

    Ik kan aan een set wintervelgen komen,,,, maar die komen van een R8 passen deze onder de A5 of is dat af te raden ?

    Vraag 2 ...

    Ik heb laatst mijn stage 1 gekregen bij een tuner in de buurt....
    Nu vroeg hij of hij ook gelijk mijn automaatbak moest tunen,,,, ik vond dat prima..
    Maar het blijkt dat mijn automaat niet te tunen valt zei hij,,,,, Klopt Dat ?

    Ik heb een a5 1.8 tfsi uit 2013 facelift
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: R8 velgen op een A5

    Volgens mij worden bij het tunen van de multitronic alleen de schakelmomenten veranderd......Als de motor meer vermogen krijgt door de Stage 1 kan je ook je schakelmomenten sneller laten verlopen.....Ik heb dat nu op mijn A6 ( a5 had ik het trouwens ook )

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •