Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Benzineverbuik Audi A5 coupe 2.0tfsi 180PK multitronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Unhappy Benzineverbuik Audi A5 coupe 2.0tfsi 180PK multitronic

    Beste Audi liefhebbers,

    Ik heb nu bijna twee jaar een A5 coupe 2.0tfsi 180PK multitronic uit 2009 (kilometerstand ca 36.000KM). Na een tijd last te hebben gehad van een hoog olieverbruik heeft de dealer een upgrade aan het blok doorgevoerd om de het olieverbruik te beperken (welke weet ik niet). Dit heeft zijn effect gehad want het olieverbruik is aanzienlijk beperkt. Echter, het benzineverbruik is behoorlijk gestegen. Ik haal met moeite ca. 1 op 9 (zowel met zomerbanden 19 inch als winterbanden 18 inch) terwijl ik een redelijk rustige rijstijl heb. Ik heb dit probleem diverse malen aan de dealer kenbaar gemaakt maar deze geeft aan dat het verbruik acceptabel is. Als ik echter op diverse fora en op bijvoorbeeld werkelijkverbruik.nl kijk dan zie ik toch vaak een verbruik van ca 1 op 11 á 1 op 12 met dezelfde motor. Mijn vraag is hebben meer mensen last van een dergelijk hoog verbruik? En zo ja is hier iets aan te doen (buiten nog rustiger rijde e.d.)?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Benzineverbuik Audi A5 coupe 2.0tfsi 180PK multitronic

    Zelf heb ik een A5SB uit 2010, ook 2.0T maar handgeschakeld. Ik rij ongeveer inmiddels 1000km per week, met zeker 85-90% snelweg. Verbruik is 1:12 hiermee. Een tijdje terug, toen ik veel korte ritjes maakte, was mijn verbruik 1:10 danwel 1:11.

    Gezien je km-stand, maak je niet erg veel kilometers per jaar. Veel korte ritjes ook? Ik weet niet hoe het nu zit met hoger benzineverbruik wegens automaat, wellicht dat die twee samen een rol spelen.
    In der Heimat des Audis

  3. #3
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.184
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Benzineverbuik Audi A5 coupe 2.0tfsi 180PK multitronic

    Kan ook gewoon met je rijstijl te maken hebben. Die van mij (2.0 tfsi 2010) haal ik als ik een kort ritje naar werk rijd (7km met koude motor) als 1 op 11.
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi TT Roadster 2011 + Audi A3 2022

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •