Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

  1. #21
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Vandaag nogmaals getest, ik hoor het alleen op hogere snelheid (boven de 80 km/u) vanaf de 6e versnelling (totaal 8 versnellingen) en met name op de 2.000 toeren (na 2400 toeren hoor ik niks meer).
    Is dit nuttige info?
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  2. #22
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    update: gaat over een week terug naar de dealer. Omdat het de 3e keer is dat ik terug moet, krijg ik gratis vervangend vervoer mee en we gaan na de reparatie samen met de monteur weer een proefrit doen.
    Als de oplossing er is, meld ik het hier weer. Wie weet heeft iemand er later ook nog wat aan.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  3. #23
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Fluitend geluid tussen 1800 - 2400 toeren

    Ik heb ook dit fluitgeluidje wat duidelijk uit de motor komt. Ik dacht ook dat het eerst de turbo was maar volgens mij komt het door de luchtfilter. Het valt me op nadat ik een k&n filter heb de fluit er ook is bij dat toerental. Ik stoor me er verder niet aan.
    Audi A5 Pro Line Nav 2010 2.0 TFSI 180  278 PK (MTM Tuning), K&N filter, 18" MAK Variante Mirror velgen, slotbouten, TPMS, phantomzwart, sportst. (Atrium bekleding), sportonder., auto dim. spiegel, chrome uitlaatstuk, geen badges, zwarte hemel.

  4. #24
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    UPDATE: auto heeft 2 dagen bij de dealer gestaan. De "hoogste monteur" heeft dit keer (nu de 3e keer dat ik langs ben geweest) meegereden en heeft het geluid gehoord. Ze konden na 2 dagen zoeken helaas niet vinden waar het geluid vandaan komt.
    Plan: idem auto bestellen en kijken of daar ook hetzelfde bij te horen is. Zo ja, dan is het "auto-eigen". Zo nee, dan gaan ze beginnen met onderdelen vervangen en kijken
    of het weggaat. PM: heb al aangegeven dat het geluid er eerst niet was, dus dat auto-eigen geloof ik niet zo in.

    Wordt vervolgd.....
    Laatst gewijzigd door fcimen; 11-04-13 om 10:12.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  5. #25
    odogan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    65
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Ik zou dit probleem zelf toch even goed in de gaten gaan houden. Een aantal jaren terug had ik een Seat Leon waarbij de versnellingsbak een raar tikkend geluid maakte. Toen hebben ze dit probleem, net zoals jij dat ook aangeeft, vergeleken met andere auto's en kwamen tot de conclusie dat het "normaal" was. Maar een aantal maanden later lag mijn hele versnellingsbak in duizenden stukken (alle tandwielen vlogen rond) en bleek dat het om een productiefout ging.


  6. #26
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door odogan Bekijk Berichten
    Ik zou dit probleem zelf toch even goed in de gaten gaan houden. Een aantal jaren terug had ik een Seat Leon waarbij de versnellingsbak een raar tikkend geluid maakte. Toen hebben ze dit probleem, net zoals jij dat ook aangeeft, vergeleken met andere auto's en kwamen tot de conclusie dat het "normaal" was. Maar een aantal maanden later lag mijn hele versnellingsbak in duizenden stukken (alle tandwielen vlogen rond) en bleek dat het om een productiefout ging.
    Klopt, 3 monteurs hebben meegereden en alle 3 hebben het gehoord. Dat het moeilijk is om de oorzaak te achterhalen geloof ik graag, maar auto-eigen gaat er bij mij helaas niet in. Ik ben blij dat ik de garantie naar 4 jaar heb verlengd, kost mij in ieder geval geen cent.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  7. #27
    odogan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    65
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Ik ben blij dat ik de garantie naar 4 jaar heb verlengd, kost mij in ieder geval geen cent.
    Dat heb je inderdaad goed geregeld!

  8. Ad
  9. #28
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Hij mag weer naar de dealer. Technische dienst van de importeur gaat er naar kijken!
    Ik ben benieuwd. Bij meer info laat ik het hier weten.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  10. #29
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Spannend F,

    Je hebt toch garantie? Ik ga maandag naar de expert. Ik tel de dagen. Ik wil van dat stotteren en schudden af :banghead:

  11. #30
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Spannend F,

    Je hebt toch garantie? Ik ga maandag naar de expert. Ik tel de dagen. Ik wil van dat stotteren en schudden af :banghead:
    Yup Y, netjes verlengd naar 4 jaar / 160.000 km Dus van mij mag zelfs de hoogste baas van PON komen kijken :P

    PM: ik moet zeggen, jammer dat het probleem niet is opgelost nog, maar qua service is M. de Koning werkelijk super tot nu toe!!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  12. #31
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Gaat heus wel goed komen. Heb mijn B6 ook daar vandaan

  13. #32
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Update:
    Vandaag auto weer opgehaald bij dealer. Techneut uit Leusden was ook mee wezen kijken. Geluid is binnen de normen komt vanuit de aandrijflijn.
    Dus we houden het hierbij.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  14. #33

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Geluid is binnen de normen komt vanuit de aandrijflijn.
    klinkt als: we kunnen het niet vinden en zijn wel klaar met het vervangen van onderdelen

  15. #34
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    klinkt als: We kunnen het niet vinden en zijn wel klaar met het vervangen van onderdelen
    EXACT!!!! Maar jah, alles wordt onder garantie vervangen en de auto heeft 2 x 2 dagen bij hen gestaan. Maar ik denk precies hetzelfde als jij, "we horen wel iets, maar weten niet waar het precies vandaan komt. Als er echt iets stukgaat, zien we hem vanzelf wel weer terug". De eerste monteur zei namelijk zelf dat hij inderdaad ook wat hoorde, maar wat het was??????

    Het vreemde is: geluid is er echt alleen tussen de bovengenoemde toerental, daarna is het WEG!

    Enfin, als iemand nog wat te binnenschiet hoor ik het graag
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  16. #35

    Standaard re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Mag ik weten of dit uit eindelijk is opgelost, zoja wat t was? Dankje

  17. #36

    Standaard Re: Fluitend geluid 2.0 TDI tussen 1800 - 2400 toeren

    Ik had dit ook bij mijn Audi A4 2.0 TDi quattro s-line 140kW (B8): fluitend/gierend geluid rond 2000 tr/min bij iedere versnelling wat bij hoger toerental weg ging. Garage kon niets vinden maar vermoedde wel dat er iets los zat wat bij een bepaald toerental resoneerde. Uiteindelijk heb ik zelf de boosdoener gevonden: egr koeling (linksboven aan motorblok) zat los. Zit met 2 boutjes vast, 1 boutje was weg het andere zat los. Na vast zetten probleem helemaal van de baan. Vreemd wel dat dit los komt...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •