Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

  1. #1
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    1 graad buiten maar geen regen. Dus prima weertje om even een kleine simpele retrofit uit te voeren.

    Het originele AMI op een MMI+ HDD.

    Aangeschaft de kabel van Kufatec (Let op: als je MMI al het verborgen menu vrij heeft dan hoef je geen dongle te bestellen).

    De kabel wijs zichzelf, 2 stekkers in je MMI, de gele (die je nog vrij hebt) en de AUX. Ik had de AUX input al dus deze moest ik vervangen.

    MAAR, onze vrinden van Kufatec hebben weer eens een fout gemaakt. Bij de kabel van mijn CD wisselaar sprongen de zekering al om m'n oren omdat de stekker aan de CD wisselaar kant compleet verkeerd aangesloten was. Zie mijn andere topic.

    Maar goed, wat je moet doen is het kleine groene blokje uit je QuadLock frummelen. Heel simpel, zit 1 vergrendelpalletje op... Druk die in en het groene deeltje kan je zo uit je QuadLock schuiven. Hoe fijn zou het niet zijn als je dan zo de nieuwe groene die aan de Kufatec kabel zit erin kan schuiven...

    Helaas, dus ik heb de connectors open gemaakt en de pennetjes eruit geschoven. Gaat echt heel makkelijk, druk het blokkeringslipje iets in met een hele kleine schroevendraaier en floep je kan ze draadje voor draadje eruit trekken en in de originele connector steken (want die had ik al leeggemaakt).
    Daarna klik je de groene stekker weer in de QuadLock stekker en voilà de boel kan daar weer in elkaar. (vergeet de nieuwe gele stekker niet aan te sluiten).

    Nu het leuke. Ga naar het groene menu van je MMI. En zet daar je AUX uit en je AMI aan. De foto's wijzen voor zich, ze staan in de juiste volgorde.

    O ja, het gat wat je moet maken voor de AMI stekker in je handschoenenkastje niet te hoog doen. Anders kan je de snoertjes niet meer wisselen....

    Dat gat snappen jullie wel he? :-)

    Groet, Peter
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 01-04-13 om 17:20.

  2. #2
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Kun je via de AMI ook spotify afspelen of moet de muziek content altijd OP de iphone staan?
    Audi A5 Pro Line Nav 2010 2.0 TFSI 180  278 PK (MTM Tuning), K&N filter, 18" MAK Variante Mirror velgen, slotbouten, TPMS, phantomzwart, sportst. (Atrium bekleding), sportonder., auto dim. spiegel, chrome uitlaatstuk, geen badges, zwarte hemel.

  3. #3
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shardphoenix Bekijk Berichten
    Kun je via de AMI ook spotify afspelen of moet de muziek content altijd OP de iphone staan?


    Geen idee, ik gebruik geen spotify. Misschien kan iemand anders hier antwoord op geven?

  4. #4
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Ik heb thuis een synology nas staan met daarop al mijn muziek.
    Waar ik ook ben kan ik via mijn iphone met daarop de app DS AUDIO altijd al mijn muziek aan.
    Ik wil kijken wanneer de iphone is aangesloten via AMI of ik dan de muziek over de audi speakers kan sturen.
    Ik denk niet dat ik de muziek kan browsen.
    Audi A5 Pro Line Nav 2010 2.0 TFSI 180  278 PK (MTM Tuning), K&N filter, 18" MAK Variante Mirror velgen, slotbouten, TPMS, phantomzwart, sportst. (Atrium bekleding), sportonder., auto dim. spiegel, chrome uitlaatstuk, geen badges, zwarte hemel.

  5. #5
    phoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    62
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    1 graad buiten maar geen regen. Dus prima weertje om even een kleine simpele retrofit uit te voeren.

    Het originele AMI op een MMI+ HDD.

    Aangeschaft de kabel van Kufatec (Let op: als je MMI al het verborgen menu vrij heeft dan hoef je geen dongle te bestellen).

    De kabel wijs zichzelf, 2 stekkers in je MMI, de gele (die je nog vrij hebt) en de AUX. Ik had de AUX input al dus deze moest ik vervangen.

    MAAR, onze vrinden van Kufatec hebben weer eens een fout gemaakt. Bij de kabel van mijn CD wisselaar sprongen de zekering al om m'n oren omdat de stekker aan de CD wisselaar kant compleet verkeerd aangesloten was. Zie mijn andere topic.

    Maar goed, wat je moet doen is het kleine groene blokje uit je QuadLock frummelen. Heel simpel, zit 1 vergrendelpalletje op... Druk die in en het groene deeltje kan je zo uit je QuadLock schuiven. Hoe fijn zou het niet zijn als je dan zo de nieuwe groene die aan de Kufatec kabel zit erin kan schuiven...

    Helaas, dus ik heb de connectors open gemaakt en de pennetjes eruit geschoven. Gaat echt heel makkelijk, druk het blokkeringslipje iets in met een hele kleine schroevendraaier en floep je kan ze draadje voor draadje eruit trekken en in de originele connector steken (want die had ik al leeggemaakt).
    Daarna klik je de groene stekker weer in de QuadLock stekker en voilà de boel kan daar weer in elkaar. (vergeet de nieuwe gele stekker niet aan te sluiten).

    Nu het leuke. Ga naar het groene menu van je MMI. En zet daar je AUX uit en je AMI aan. De foto's wijzen voor zich, ze staan in de juiste volgorde.

    O ja, het gat wat je moet maken voor de AMI stekker in je handschoenenkastje niet te hoog doen. Anders kan je de snoertjes niet meer wisselen....

    Dat gat snappen jullie wel he? :-)

    Groet, Peter
    Werkt deze kabel alleen als je een CD wisselaar hebt meebesteld of ook zonder de CD-wisselaar op een MMI+met HD?
    Uiteraard moet het verborgen menu wel vrijgeschakeld zijn.

    Alvast bedankt!


  6. #6
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phoenix Bekijk Berichten
    Werkt deze kabel alleen als je een CD wisselaar hebt meebesteld of ook zonder de CD-wisselaar op een MMI+met HD?
    Uiteraard moet het verborgen menu wel vrijgeschakeld zijn.

    Alvast bedankt!
    Dit heeft niks met de cd wisselaar te maken. Eea gebruiken andere aansluitingen.



    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  7. #7
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shardphoenix Bekijk Berichten
    Kun je via de AMI ook spotify afspelen of moet de muziek content altijd OP de iphone staan?
    Spotify speel je af via de bluetooth streaming. Hij laat dan titel zien en je kan naar het volgende of vorige nummer skippen. Geen albumart.

    Peter

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    25
    Kudos
    0

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Heb je toevallig ook een onderdelen lijst?
    Als ik zelf zoek lijk ik enkel sets rond de 400 € te vinden, wat nogal prijzig tov de originele prijs.

  10. #9

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Ik heb het vorige maand op de A5cabrio van @Hajtas gedaan.
    Verslagje -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1651974

    IMG_3951.jpgIMG_3953.jpg IMG_3955.jpg
    Die had de AMI kabel van een sloop Audi te pakken.

    Of hier voor 109€, inclusief Iphone/Ipod of USB adapter -> https://www.carsystems.eu/a5-ami,tag.html

    De PDF in de bijlage, heb je wel wat aan.

    Zoals andere Peet al aangeeft, dongel is niet nodig, als je het verborgen menu vrijschakeld.

    Peeet
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Spotify speel je af via de bluetooth streaming. Hij laat dan titel zien en je kan naar het volgende of vorige nummer skippen. Geen albumart.

    Peter
    Hallo allemaal, hier een trotse eigenaar van een q5 uit 2009
    ik heb op de auto geen ami aansluiting (nog niet). Kun je streamen via bt ook op mmi+? Als ik alle berichten lees die ik kan vinden dan moet ik het verborgen menu vrijschakelen? Dat laatste kan ikzelf niet jammer genoeg..

    mike

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike44 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal, hier een trotse eigenaar van een q5 uit 2009
    ik heb op de auto geen ami aansluiting (nog niet). Kun je streamen via bt ook op mmi+? Als ik alle berichten lees die ik kan vinden dan moet ik het verborgen menu vrijschakelen? Dat laatste kan ikzelf niet jammer genoeg..

    mike
    Je hebt Hnav, dus je moet dan ami retrofitten. Alleen bij de facelift met mmi+ kun je bt streamen. Is ook een ander systeem.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Thnx, dan als eerste de ami aanpakken. Nog wel iemand vinden die kan helpen om de instellingen dan aan te passen dan ook ☺️

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike44 Bekijk Berichten
    Thnx, dan als eerste de ami aanpakken. Nog wel iemand vinden die kan helpen om de instellingen dan aan te passen dan ook
    Waar kom je vandaan? Ik kan je wel mee helpen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Dat zou geweldig zijn, ik woon in wateringen. Kan/zal ik je mailen als ik de spullen heb?

  16. #15
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike44 Bekijk Berichten
    Dat zou geweldig zijn, ik woon in wateringen. Kan/zal ik je mailen als ik de spullen heb?
    Ja hoor geen probleem. Wateringen is zowat om de hoek.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  17. #16
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Moet je naast de ami kabel en het afdekkapje nog iets anders hebben? In die beschrijving (AMI 1535-Bedienungsanleitung_D_E.pdf) zie je ook nog een onderdeeltje er "tussen" staan. Lijkt alsof je dat nodig hebt om in je dashboardkastje te klikken. Maar heb gezien dat zowel kabel als afdekkapje al verende pootjes hebben.... kan iemand dit ophelderen?
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    kabel is ingebouwd. Via het groene menu amiBT en aux uitgezet en AMI aangezet. Hij ziet in het media menu wel de ami erbij staan. Als ik er een usb in doe geformateerd op fat of fat32 dan herkend hij hem gewoon niet. Iemand nog tips om dit aan de praat te krijgen?
    bij ami staat niet ondersteund (als ik de usb erin doe) als ik er dan op klik dan geeft die aan.
    :er werd een verkeerde adapterkabel gebruikt of het type apparaat wordt niet ondersteund

    als ik op de site kijk zie ik staan Vas programming required after installation
    https://www.carsystems.eu/audi-mmi-3...it,id2474.html

    ik heb een audi a4 B8 uit 2014 (2xsline) en een MMI met hdd en 2x sdkaart. Heb ik nu de verkeerde kabel gekocht of hoe kan ik dit fixen?
    Laatst gewijzigd door harrybeuker; 22-11-19 om 17:26.

  19. #18
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrybeuker Bekijk Berichten
    kabel is ingebouwd. Via het groene menu amiBT en aux uitgezet en AMI aangezet. Hij ziet in het media menu wel de ami erbij staan. Als ik er een usb in doe geformateerd op fat of fat32 dan herkend hij hem gewoon niet. Iemand nog tips om dit aan de praat te krijgen?
    bij ami staat niet ondersteund (als ik de usb erin doe) als ik er dan op klik dan geeft die aan.
    :er werd een verkeerde adapterkabel gebruikt of het type apparaat wordt niet ondersteund

    als ik op de site kijk zie ik staan Vas programming required after installation
    https://www.carsystems.eu/audi-mmi-3...it,id2474.html

    ik heb een audi a4 B8 uit 2014 (2xsline) en een MMI met hdd en 2x sdkaart. Heb ik nu de verkeerde kabel gekocht of hoe kan ik dit fixen?
    @Peeet weet jij de oplossing?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  20. #19
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Ik wil morgen de AMI bij mijn A5 in gaan bouwen, zit een 3G high in, het is me alleen niet duidelijk hoe groot het gat nu moet.. ik zie in de handleiding 4.05cm, maar zie online voorbij komen dat dit niet juist is, en dat het 4.50cm moet zijn..
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: AMI Retrofit uitgevoerd bij A5 Facelift MMI+ HDD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madoow Bekijk Berichten
    Ik wil morgen de AMI bij mijn A5 in gaan bouwen, zit een 3G high in, het is me alleen niet duidelijk hoe groot het gat nu moet.. ik zie in de handleiding 4.05cm, maar zie online voorbij komen dat dit niet juist is, en dat het 4.50cm moet zijn..
    4.05 ga je niet redden. heb hem bijgeveild vandaag en denk 4.50cm eerder in de buurt komt

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •